حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ PixCell LED را برای روشنایی خودروها معرفی کرد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ سال هاست که چشم به بازار خودرو دارد. محقق ارشد و معاون ارشد سامسونگ SDS آقای Kim Do-kyun حدود ۵ سال پیش گفت که خودرو در نهایت مهمترین چیز بعدی در بخش فناوری اطلاعات خواهد بود و در سال های اخیر شاهد مشارکت روزافزون سامسونگ در بخش خودرو بوده ایم. در همین راستا امروز سامسونگ PixCell LED را برای روشنایی خودروها معرفی کرده است.

سامسونگ PixCell LED

امروز سامسونگ الکترونیک ماژول LED جدیدی را برای بهینه سازی چراغ های جلوی خودرو معرفی کرده است. این محصول PixCell LED نامیده می شود و سامسونگ ادعا می کند که برای فناوری های هوشمند مانند سیستم های ADB یا “نور تطبیف پذیر رانندگی” بهینه شده است. سامسونگ ادعا می کند که ایمنی و دید راننده را در شب و در شرایط آب و هوایی نامناسب مانند باران شدید و مه افزایش می دهد. (مشابه این فناوری را پیش از این در چراغ های بنز دیده بودیم.)

سامسونگ PixCell LED می تواند بیش از ۱۰۰ بخش فوق کوچک را در یک تراشه LED به صورت یکپارچه ادغام کند. هر بخش با یک دیواره سیلیکون جدا شده است که به منظور جلوگیری از تداخل نوری و بهبود دید راننده است. منطقه ساطع کننده نور به ۱/۱۶ ماژول LED معمولی برای سیستم های ADB کاهش یافته و به نوبه خود، این به تولیدکنندگان خودرو اجازه می دهد تا اندازه چراغ جلو را بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

سامسونگ PixCell LED

سامسونگ PixCell LED

سامسونگ ادعا می کند که فناوری PixCell LED را به تولیدکنندگان چراغ خودرو که هدف آنها اجرای این فناوری در وسایل نقلیه الکتریکی نسل بعدی است، ارائه می شود. این شرکت می گوید که تاکنون به اندازه کافی PixCell LED برای روشنایی بیش از ۳۰۰ هزار خودرو برقی ارسال کرده است.

همکاری سامسونگ و BMW در ساخت باتری های استوانه ای برای خودروهای الکترونیکی

در خبرهای دیگر، گزارش اخیر رسانه های کره ای حاکی از آن است که سامسونگ SDI (بخش باتری سامسونگ) و BMW در حال بحث در مورد سرمایه گذاری مشترک بالقوه برای تولید مشترک باتری های استوانه ای برای وسایل نقلیه الکتریکی هستند.

گزارش شده است که BMW درخواست 21700 باتری استوانه ای، یعنی باتری هایی با قطر 21 میلی متر و طول 70 میلی متر را داده است. باتری های مشابه توسط تسلا مورد استفاده قرار می گیرد، اگرچه همین شرکت 46800 باتری استوانه ای نیز تولید کرده است.

در مورد سامسونگ و BMW رسانه های محلی ادعا می کنند که اگر معامله ای بین دو شرکت منعقد شود، سامسونگ احتمالاً این باتری ها را در کارخانه های خود در مجارستان تولید خواهد کرد. با این حال، این شرکت زیرساخت های لازم را ندارد و باید یک خط تولید جدید برای این کار ایجاد کند.

ماه گذشته، ناظران صنعت ادعا کردند که سامسونگ SDI قصد دارد سرمایه گذاری عظیم ۸۹۰ میلیون پوندی در تأسیسات باتری خود در مجارستان با هدف راه اندازی چهار خط تولید اضافی باتری منشوری انجام دهد. در همین گزارش ادعا شد که سامسونگ در اواخر سال جاری نیز به دنبال ساخت دومین کارخانه تولید باتری EV در مجارستان بود، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا هدف آن ساخت باتری های منشوری یا استوانه ای است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید آینده سامسونگ در بازار خودرو به چه صورت خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

عالی ✌

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)