حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی کوانتوم ٢ با تراشه‌ امنیتی کوانتومی رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | سامسونگ

تراشه‌های کوانتومی یکی از مباحث پرطرفدار عاشقان سخت‌افزار است و به دلیل قدرت‌ بسیار بالاتر این تراشه‌ها، می‌توان اتکای بیشتری به آن‌ها داشت؛ در همین حین گلکسی کوانتوم ٢ به عنوان دومین گوشی با تراشه‌ امنیتی کوانتومی معرفی شد.

گلکسی کوانتوم ٢

تراشه کوانتومی QRNG (مخفف Quantum Random Number Generator) در گلکسی کوانتوم ٢، با ساختن تصادفی شماره‌ها در بخش‌های مختلف گوشی، امنیت آن را بالاتر می‌برد و در نهایت، دسترسی به اطلاعات شخصی شما توسط افراد غریبه بسیار سخت‌تر خواهد بود. این چیپ کوانتومی مساحتی بالغ بر ۶.٢۵ میلی‌متر مربع دارد و حتی می‌تواند از حساب‌های بانکی شما در برابر حملات سایبری محافظت کند.

به نقل از Gizmochina، این مدل به زودی در سطح جهانی و با نام Galaxy A82 عرضه خواهد شد؛ سامسونگ بعد از عرضه‌‌ Galaxy A80 به مدت طولانی از عرضه‌‌ جانشین آن صرف نظر کرد و در نهایت به گلکسی A82 رسید!
در ادامه‌ متن مقایسه‌هایی بین این گوشی و نسل قبلی آن خواهیم داشت.

سامسونگ گلکسی ای ۸۰ (Galaxy A80) با دوربین چرخان پاپ آپ طور رسما معرفی شد

پشتیبانی از اینترنت ۵G به صورت SA/NSA/Sub-6 در این گوشی فراهم شده است و تراشه‌ این گوشی توانایی پشتیبانی از مودم خارجی ۵G را دارد. جدیدترین گوشی سامسونگ با جرم ١٧۶ گرمی و ضخامت ٨.١ میلی‌متری طراحی شده است که با توجه به نمایشگر ۶.٧ اینچی و باتری ۴۵٠٠ میلی‌آمپرساعتی، کاملاً مناسب به نظر می‌رسد.

سامسونگ نوع محافظ نمایشگر این گوشی را اعلام نکرده اما جنس قاب پشتی از نوع پلاستیک است که پسرفت بزرگی نسبت به گلکسی ای ٨٠ محسوب می‌شود؛ همچنان فریم این گوشی فلزی است.

پنل نمایشگر گلکسی کوانتوم ٢ در سطح پرچمداران سامسونگ است؛ این پنل از نوع Dynamic AMOLED 2X بوده و وضوح +WQHD دارد. رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و بیشینه‌ روشنایی ١٢٠٠ نیتی را فراموش نکنیم!

رندرهای گلکسی کوانتوم ٢

در بخش نرم‌افزاری، این مدل بسیار غنی است؛ چرا که رابط‌کاربری OneUI 3.1 بر پایه‌ اندروید ١١ به صورت پیش‌فرض روی این گوشی نصب شده است و مطابق انتظار، در آینده سه به‌روزرسانی بزرگ دیگر (احتمالاً تا اندروید ١۴) برای این گوشی ارائه خواهد شد.

گلکسی کوانتوم ٢ از تراشه‌ پرچمدار دو سال پیش، یعنی اسنپدراگون +٨۵۵ به عنوان قلب تپنده‌ خود استفاده می‌کند؛ تراشه‌ای با لیتوگرافی ٧ نانومتری که در پرچمدارانی مانند ROG Phone 2 به کار رفته است.

تراشه‌ی اسنپ‌دراگون +٨۵۵ به عنوان مغز متفکر گلکسی کوانتوم ٢

تراشه‌ اسنپدراگون +٨۵۵

گلکسی کوانتوم ٢ در تک نسخه‌ ۶/١٢٨ گیگابایتی عرضه شده است که نوع حافظه‌ رم و حافظه‌ داخلی آن هنوز مشخص نیست اما خبر خوب این است که گوشی کوانتومی سامسونگ از کارت حافظه‌ جانبی تا سقف ١ ترابایت پشتیبانی می‌کند.

در بخش دوربین اصلی، گلکسی کوانتوم ٢ به دوربین اصلی سه‌گانه‌ ۵+١٢+۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده است و از لرزشگیر اپتیکال نیز برخوردار است.
عکاسی ماکرو و فوق عریض نیز به ترتیب توسط سنسورهای ۵ و ١٢ مگاپیکسلی انجام می‌شود؛ در آن سوی داستان، دوربین سلفی گلکسی کوانتوم ٢ وضوح ١٠ مگاپیکسلی دارد و در حفره‌ نمایشگر مرکزی تعبیه شده است.

خبر خوب وجود اسپیکر استریو در کوانتوم ٢ است؛ بلوتوث نسخه‌ ۵.٠، درگاه Type-C، حسگر اثرانگشت درون نمایشگر از نوع التراسونیک و تراشه NFC نیز از دیگر مشخصات کوانتوم ٢ هستند.

باتری این گلکسی کوانتومی، ظرفیت ۴۵٠٠ میلی‌آمپرساعتی دارد و از حداکثر توان شارژ ٢۵ واتی پشتیبانی می‌کند اما شارژر موجود در جعبه‌ این گوشی توان ١۵ واتی داشته و شما برای تهیه‌ شارژر ٢۵ واتی، باید هزینه‌ جداگانه‌ای را بپردازید.

قیمت گلکسی کوانتوم ٢

گلکسی کوانتوم ٢ برای اولین بار در کره‌ جنوبی قیمت‌گذاری شده است و از ٢٣ آوریل در این کشور آماده‌ فروش خواهد شد.

گلکسی کوانتوم ٢

قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی در ورینت ۶/١٢٨ گیگابایتی برابر با۶٩٩,۶٠٠ وون کره است. (معادل ۶٢۵ دلار آمریکا)

سامسونگ هنوز بیانیه‌ای برای عرضه این گوشی با عنوان گلکسی ای ٨٢ نداده است اما انتظار می‌رود به زودی این اتفاق بیفتد.

چه نظری در مورد این گوشی دارید؟ آیا واقعاً وجود چیپست کوانتومی برای شما مهم است؟ کدام یک از ویژگی‌های این گوشی برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farhad

من وقتی مشخصاتشو دیدم باور نکردم این گوشی ساخته سامسونگه واقغا گوشی توپیه
فقط طراحی پشتش رو نمی پسندم و بنظرم باید طراحی بهتر و نواورانه تری براش انتخاب میکردن
قیمتشم هم قیمت کشور کره هست که اختلافش با قیمت بازارای گلوبال اختلاف زیادی داره پس نمیشه فعلا در مورد قیمت نظر داد
ولی واقعا حال کردم

Farhad

*واقعا

Mahdi

دیگه این قدر گندش نکن قیمت ۶۳۰ دلار خیلی ام کم نیستا فقط ۷۰ دلار از اس۲۰ اف ای ارزونتره

_V_

باید دید توی بازارای مختلف من جمله ایران چه قیمتی پیدا میکنه البته اگر وارد شه

Mahdi

گوشی خوشگلیه

Milad7

سامسونگ چقدر میان رده های شبیه به هم معرفی میکنه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️