حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگرهای LTPO به لطف سری آیفون ۱۳ خیلی سریع گسترش می یابند

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | نمایشگر

بر اساس گزارش های متعدد، سال ۲۰۲۱ سالی خواهد بود که اپل برای اولین بار از نمایشگر LTPO در آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس استفاده خواهد کرد. اگرچه استفاده از این نوع صفحه نمایش دارای مزایای قابل توجهی است، اما به دلیل قیمت بالای آن تا به حال چندان مورد استفاده قرار نگرفته است. با این حال، یک تحلیلگر ادعا می کند که صفحه نمایش های LTPO تا سال ۲۰۲۳ از نمایشگرهای LTPS پیشی می گیرند و سری آیفون ۱۳ نقطه عطف این فناوری خواهد بود.

در دو سال آینده، نمایشگرهای LTPO OLED محبوب تر از LTPS خواهد بود

در حالی که سامسونگ سال گذشته شروع به استفاده از نمایشگرهای با رفرش ریت بالا در تلفن های هوشمند خود کرد، اپل هنوز این فناوری را در آیفون های خود پیاده سازی نکرده است. شایعه شده بود که این شرکت از نمایشگر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در سری آیفون ۱۲ استفاده می کند، اما به دلیل نگرانی در مورد دوام باتری، هرگز عملی نشد.

به نقل از wccftech، در حال حاضر طبق گزارشات قبلی، سامسونگ تنها تأمین كننده این نمایشگرها است و در نهایت آیفون های نسل بعد را به صفحه نمایش رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد کرد. گزارش شده است که سامسونگ تحویل ماهانه 30،000 پنل LTPO OLED را به اپل تضمین کرده است، اما پس از انجام انتقال کامل تجهیزات، شرکت کره جنوبی می تواند تا 70،000 پنل LTPO را تهیه کند. در ماه های آینده می توان LG Display را نیز به این جمع اضافه کرد تا به تولید هرچه بیشتر این نمایشگرها برای استفاده در آیفون ها به اپل کمک کند.

راس یانگ در توییتر خود درمورد این که چطور انتظار دارد فناوری LTPO OLED طی دو سال آینده از LTPS پیشی بگیرد، پستی را منتشر کرده است. او معتقد است که معرفی iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max که به این فناوری مجهز شده اند، کمک قابل توجهی به گسترش و توسعه سریع تر این نوع صفحه نمایش ها می کند.

استفاده از LTPO OLED در آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس باعث بهبود بهره وری 20 درصدی در مصرف انرژی خواهد شد. مهم ترین مزیت و ویژگی صفحه نمایش های LTPO این است که برای رفرش ریت متغیر (تطبیق پذیر)، احتیاجی به اجزا و قطعه اضافه بین نمایشگر و پردازنده گرافیکی ندارد و خود صفحه نمایش این کار را انجام می دهد. دلیل این امر این است که این فناوری بسته به آنچه که در صفحه آیفون نشان داده می شود، می تواند رفرش ریت صفحه نمایش را بین 1 هرتز تا 120 هرتز تغییر دهد.

به عنوان مثال، وقتی که گوشی شما یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کند و صفحه نمایش گوشی روشن می شود، در واقع در چنین شرایطی معمولا بخش متحرکی وجود ندارد. بنابراین کاهش دادن رفرش ریت، تجربه کاربری را مختل نمی کند. از طرف دیگر، به محض این که گوشی را در دست بگیرید تا نوتیفیکیشن را بررسی کنید، رفرش ریت خیلی سریع می تواند به حالت عادی برگردد و همان رفرش ریت عادی را ارایه دهد.

به لطف این فناوری، رفرش ریت صفحه نمایش می تواند در شرایط مختلف بالا و پایین برود. به همین خاطر اگر مشغول بازی کردن با گوشی هستید، رفرش ریت نمایشگر می تواند به ۱۲۰ هرتز و یا بالاتر نیز برسد تا تجربه کاربری فوق العاده جذاب تری برای شما رقم بزند.

صفحه نمایش های LTPO

صفحه نمایش های LTPO

با توجه به این که آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس از هر دو فناوری 5G و نمایشگر 120 هرتز پشتیبانی می کنند، برای جبران مصرف بالای انرژی و جلوگیری از خالی شدن سریع باتری، به یک نمایشگر بهتر نیاز است. A15 Bionic اپل نیز، انتظار می رود از اواخر اردیبهشت ماه به تولید انبوه برسد و پردازنده سفارشی این شرکت نیز می تواند به این فاکتور بهره وری کمک کند. با این حال، افزودن یک صفحه نمایش OLED LTPO معجزه ای برای این دو تلفن هوشمند خواهد بود که به آن ها کمک می کند تا خیلی از رقبا را به راحتی پشت سر بگذارند.

 

نمایشگرهای LTPO، یک گام به جلو در مسیر بهبود مصرف انرژی گوشی های هوشمند

رشد و پیشرفت گوشی های هوشمند در زمینه های مختلف مانند کیفیت دوربین ها، سرعت پردازنده ها، میزان رم و… پیشرفت های قابل محسوسی داشته اند که همه کاربران نیز آن ها را لمس کرده اند. اما شاید وقت آن رسیده باشد که در زمینه مصرف انرژی نیز گام بلندی برداشته شود که کاربران مجبور نباشند همیشه شارژر و یا پاوربانک شان را همراه داشته باشند.

صفحه نمایش LTPO چیست؟ چه مزیت هایی نسبت به نمایشگرهای OLED دارد؟

فناوری جدید صفحه نمایش های LTPO شاید آن چنان باعث بهبود تصاویر خروجی نباشند و در کیفیت تصاویر تاثیری نداشته باشند، اما همان طور که گفته شد قطعا در مصرف انرژی نمایشگرها و در نتیجه عمر باتری گجت های هوشمند بسیار موثر هستند. البته این فناوری هنوز در اول راه است و تقریبا فقط در گوشی های پرچمدار دیده می شود، اما قطعا در آینده نزدیک به دیگر گوشی ها نیز راه پیدا می کنند و افراد بیشتری می توانند این تکنولوژی را دوست داشته باشند.

 

نظر شما درباره نمایشگر LTPO و مزایای استفاده از آن ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

لعنتی… هم پوکو f3 و هم mi 11 lite از gsmarena امتیاز 4.2 گرفتن… الان کدومو بگیرم؟ 🤔🤦‍♂️

S AH

چون گوشی الآنت Mi 8 بنظرم می یازده لایت بگیر

هردوتاشونم خیلی خوبن.
ولی اگه F3 بخری بیشتر سود میکنی.
میدونی دیگه پردازنده رو میگم.
تو باتری هم F3 عملکرد بهتری داره.

Mahdi

می مونه سلیقه خودت ، اسنپدراگون ۷۸۰ هم به اندازه کافی قوی هست و پردازش تصویرش هم به پرچمدارا می رسه

m.b

مرسی…صبر میکنم هر دو بیان ایران ببینم قیمتا هم چطوره… اصلاً شابد انقدر گرون شدن که نشه خرید… 🤦‍♂️😑

Mahdi

نه گرون نمیشه الان قیمتا خیلی منطقیه فقط باید وایستی تا بشه قیمت واقعیش

من موندم چرا تو دنیای اسمارت فون ها از اپل به عنوان پیشرو اصلی تو فناوری یاد میکنن؟
مث اولین صفحه نمایشی لمسی خازنی که الجی ساخت ولی از اپل ستایش شد.
یکیم سامسونگ اولین بار LTPO رو اگه اشتباه نکنم ابدا کرد و الان میخوان از اپل قدردانی کنن؟؟؟

Milad7

بسیار عالی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی