حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جوان ترین میلیاردر جهان کیست؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار

کوین داوید لمن در هجدهمین سالگرد تولدش لقب جوان ترین میلیاردر جهان را کسب کرد. او صاحب 50 درصد سهام بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای مواد بهداشتی و خوراکی اروپا شده است. طی یک سال ۶۰۰ نفر به میلیاردرهای جهان اضافه شده‌اند.

جوان ترین میلیاردر جهان

تاکنون در فهرست میلیاردرهای مجله «Forbes»، نام کایلی جنر به عنوان جوان‌ترین میلیاردر جهان درج شده بود، اکنون ستاره ۲۳ ساله شبکه‌های اجتماعی به رده دوم این فهرست سقوط کرده و جای خود را به کوین داوید لمن (Kevin David Lehman) داده است.

گونتر لمن، پدر کوین، سهم خود از فروشگاه زنجیره‌ای مواد بهداشتی و خوراکی «دروگری مارکت» (dm) را در سال ۲۰۱۷ به پسرش واگذار کرده بود. آن زمان کوین ۱۴ سال داشت، به همین دلیل پدرش برای رتق و فتق کارهای اقتصادی او یک وکیل استخدام کرد. اکنون با رسیدن به سن قانونی او می‌تواند خودش اداره امور را به‌دست بگیرد.

این که آیا او چنین کاری خواهد کرد و به تجارت خواهد پرداخت، معلوم نیست. تجربه پدر کوین نشان داده است که می‌توان کارها را به دیگران سپرد و خود تنها به کنترل امور پرداخت و از زندگی لذت برد. برعکس بیشتر میلیاردرها، گونتر لمن تاکنون در هیچ زمینه‌ای خبرساز نشده است و به‌ندرت عکس او در رسانه‌ها منتشر شده است.

از کوین ۱۸ ساله هم عکس واضحی وجود ندارد و پدر و مادرش تاکنون توانسته‌اند او را از دید عکاسان مصون نگه دارند. او در هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی هم فعال نیست و حتی “فوربس” نتوانسته است از او عکس بگیرد. دارایی کوین داوید سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، به این ترتیب او از دونالد ترامپ هم ثروتمندتر است.

جوان ترین میلیاردر جهان

راز موفقیت فروشگاه زنجیره‌ای dm

در اوایل دهه ۱۹۷۰ گوتس ورنر، بنیان گذار dm در تنها فروشگاه خود در شهر کارلسروهه آلمان موفق شده بود از طریق سلف‌سرویس، از شمار فروشنده‌ها در مغازه بکاهد و در عوض قیمت کالاها را تا حدودی پایین بیاورد. موفقیت این شیوه کار، او را به فکر گشایش شعبه دوم فروشگاه انداخت اما هنوز سرمایه کافی نداشت. به همین جهت با گونتر لمن شریک شد و ۵۰ درصد سهام فروشگاه‌ها را به او داد.

آن ها به مرور به شمار سوپرمارکت‌های بهداشتی-خوراکی خود افزودند و در دهه ۱۹۸۰ بازار اتریش را هم تسخیر کردند. پس از فروپاشی نظام سوسیالیستی در شرق اروپا، پای dm به کشورهای شرق اروپا هم باز شد و طی مدت کوتاهی صدها شعبه آن در اسلواکی، اسلوونی، بلغارستان، بوسنی‌هرزگووین، جمهوری چک، رومانی، صربستان، کرواسی، مجارستان و مقدونیه شمالی شروع به کار کردند.

از سال ۲۰۱۷ ایتالیا هم وارد فهرست dm شد و امروز در این کشور ۴۸ شعبه آن فعالیت می‌کنند. dm با سه هزار و ۷۰۰ شعبه و ۶۲ هزار کارمند  بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای مواد بهداشتی-خوراکی اروپا به‌شمار می‌رود. این برند با تکیه بر محصولات ارگانیک بیش از پیش محبوبیت یافته است و در برخی تولیدات، با فروشگاه‌های زنجیره‌ای فرآورده‌های طبیعی هم رقابت می‌کند.

ایجاد شورای کارکنان در هر شعبه و دخالت‌دادن شورا در تصمیم‌گیری‌های جزیی یکی دیگر از ویژگی‌های dm است که باعث خوشنامی آن شده است.

دیگر میلیاردرهای فهرست «فوربس»

شمار میلیاردرها در سی‌وپنجمین فهرست سالانه مجله «فوربس»  به دوهزار و ۷۵۵ نفر رسیده و نسبت به سال گذشته ۶۰۰ نفر افزایش یافته است. کل ارزش دارایی این عده بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که حدود ۸۰۰ میلیارد دلار بیشتر از مجموع دارایی میلیاردرها در سال ۲۰۲۱ است.

تعداد تازه‌واردان نشان می‌دهد که به‌طور متوسط هر ۱۷ ساعت، یک میلیاردر به این فهرست اضافه شده است. ۲۱۰ تن از آنان چینی و هنگ‌کنگی هستند و ۹۸ نفر آمریکایی. ثروتمندترین زن این فهرست میریام آدلسون آمریکایی است که بخش اعظم ۳۸ میلیارد دلار دارایی‌اش را از همسرش شلدون آدلسون، سلطان کازینو، به ارث برد.

یکی از میلیاردرهای زن خودساخته جهان، ویتنی ولف هرد با ثروتی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری است. جف بزوس، بنیان گذار شرکت آمازون، برای چهارمین سال پیاپی ثروتمندترین فرد جهان به‌شمار می‌رود. دارایی او حدود ۱۷۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که نزدیک به ۶۴ میلیارد دلار بیش از دارایی او در سال گذشته میلادی است.

 

فیس بوک برای تامین امنیت مارک زاکربرگ ۲۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ هزینه کرده است

 

در رده دوم ایلان ماسک، صاحب شرکت تسلا، با ۱۵۱ میلیارد دلار قرار گرفته است. او طی یک سال بیش از ۱۲۶ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است. برنار آرنوی فرانسوی با حدود ۱۵۰ میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار گرفته است. بیل گیتس که برای مدتی طولانی ثروتمندترین مرد جهان به‌شمار می‌رفت با ۱۲۴ میلیارد دلار دارایی، نفر چهارم فهرست «فوربس» است. نفر پنجم هم مارک زاکربرگ، بنیان گذار فیس‌بوک است. دارایی او ۹۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مردم با اندامشون نون درمیارن خدایا شکرت 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی