حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روبیکا مانعی بزرگ برای رشد پیام رسان های داخلی

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

برنامه روبیکا یک سوپر اپلیکیشن است که امکانات متنوعی را در بستر خود فراهم آورده است و اگر از اینترنت ایرانسل یا همراه اول استفاده می‌کنید اینترنت شما با نرخ رایگان محاسبه می‌شود. دنیای کنونی ما بدون پیام رسان‌ها شاید به خوبی نمی‌توانست این حجم از پیام‌ها و افراد را طاقت بیاورد. ما راهی جز پیام رسان‌ها نداشتیم. چرا که پیام رسان در دنیای کنونی پر سرعت ما یک ضرورت جدی محسوب می‌شود. اما اپلیکیشن بله و اپلیکیشن آیگپ که دو پیام رسان مهم و ایرانی هستند با مشکلات و موانعی روبرو هستند که امید است در سال پیش رو با تدبیر و دخالت مسئولین، موانع کاهش یابد تا سرانجام این دو پیام رسان داخلی که ساعت‌ها زمان برای ایجاد آن صرف شده بتوانند در میان ایرانیان معرفی و مورد استفاده بهینه قرار گیرند.

انحصار طلبی برنامه روبیکا در عرصه اپلیکیشن‌ها

برنامه روبیکا یک سوپر اپلیکیشن است که امکانات زیادی را در دل خود قرار داده و با تبلیغات انبوده و گسترده‌ای که از سوی صدا و سیما در خصوص این اپلیکیشن می‌شود افراد زیادی را به خود جذب کرده است. بطوریکه می توان گفت اینگونه تبلیغات نوعی انحصار طلبی است که روبیکا در پیش گرفته است. وقتی با تبلیغات کلان آن هم در شبکه‌های پر طرفدار و برنامه‌های محبوب همچون عصر جدید بارها و بارها توسط مجری تبلیغ می‌شود دیگر فرصتی برای حضور پیام رسان‌های دیگر در عرصه صدا و سیما وجود ندارد. در نتیجه رقابت نابرابر می‌شود. این استراتژی و روندی که برنامه روبیکا در پیش گرفته است همانند سیاه چاله‌ای است که فرصت را از پیام رسان‌های دیگری همچون اپلیکیشن بله و اپلیکیشن آیگپ می‌رباید.

برنامه روبیکا می‌تواند در عرصه تخصصی وارد شود

مسلما برنامه روبیکا نیز آمده است تا خدماتی را برای هموطنان ما عرضه کند. این سوپر اپلیکیشن با زیر ساخت و همراهانی که دارد می‌تواند در بسیاری از جهات مفید واقع شود. شما می‌توانید در روبیکا با آموزش الکترونیکی در کلاس‌های درس بر خط (on-line) و با امکان پخش مستقیم و زنده و حضور در دوره‌های آزاد انبوه فعالیت آموزشی خود را دنبال کنید.

برنامه روبیکا با تبلیغات انبوهش یکه تازی می‌کند

در تلویزیون چه در برنامه‌های ورزشی و چه در عصر جدید کاربران زیادی را تشویق به رای دهی در سوپر اپلیکیشن برنامه روبیکا می‌کنند. این حجم از تبلیغات و تشویق به استفاده از این اپلیکیشن و همچنین رایگان بودن آن باعث می‌شود پیام رسان‌ها نتوانند در مسیر درست و مشخصی با این غول رقابت کنند. البته باید گفت که در جهان کنونی ما انحصار طلبی با جریمه‌های سنگینی مواجه می‌شود. در سال‌های گذشته اتحادیه ی اروپا 2 و نیم میلیارد دلار برای موتور جستجوی گوگل جریمه تعیین کرد چرا که گوگل بارها به انحصار طلبی در حوزه‌ی موتورهای جستجو مورد اتهام واقع شده بود. در ایران نیز دانلود و نصب روبیکا با رایگان بودن و تشویق و تبلیغات بسیار زیادی که از هر سو شامل حالش می‌شود به سمت انحصار طلبی پیش می‌رود که امکان رقابت هیچ پیام رسانی با آن ممکن نیست. این  امر با رقابت و پیشرفت در عرصه‌‌هایی که جهان به سمت توسعه اپلیکیشن‌های پیام رسان می‌رود همسو نیست. چراکه اپلیکیشن آیگپ و اپلیکیشن بله با زیرساخت قوی، تیم فنی  و پشتیبانی عظیمی که دارند می‌توانند در فضای سالم و بدور از رقابت یکطرفه و انحصارطلبی برای آحاد جامعه مفید واقع شوند و مورد استفاده اقشار مختلف از جمله دانش‌آموز و دانشجو و دیگر اقشار جامعه بتوانند در راستای پیشبرد اهداف خود از این دو اپلیکیشن کاربر پسند استفاده کنند.

اپلیکیشن آیگپ پیام رسانی نو و قدرتمند

اپلیکیشن آیگپ را می‌توانید در تمامی سیستم عامل‌ها از جمله: سیستم عامل مک، ویندوز، وب، اندروید، آی او اس و لینوکس نصب کنید و از امکاناتا بی‌نظیر این اپلیکیشن قدرتمند بهره ببرید.

توسعه پذیری اپلیکیشن آیگپ

آیگپ امکان استفاده 60 میلیون کاربر از اپلیکیشن خود را فراهم آورده تا اکثریت مردم ایران بتوانند در این اپلیکیشن به هم حضور رسانند.

امنیت و حفظ حریم خصوصی

امنیت جز خط قرمزهای آیگپ است و این اپلیکیشن با استفاده از الگوریتم‌های رمزنگار پیشرفت end to end  آمده است تا پیام و اطلاعات کاربران را پاسداری کند.

اپلیکیشن آیگپ متن باز (open source) است.

آیگپ با افتخار، اولین و تنها پیام رسان متن باز (open- source) در ایران و خاورمیانه است. این قابلیت به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که نسبت به نیاز خود و به دلخواه آیگپ را برای خود شخصی سازی کنند و در محیط‌ها و ارگان‌های خصوصی، شرکت‌ها و سازمان‌ها از آن در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

فضای ابری نامحدود با اپلیکیشن آیگپ

آیگپ فضای ابری نامحدودی را در اختیار کلیه‌ی کاربران خود قرار می دهد تا کاربران بتوانند انواع فایل‌هایی که در فضای آیگپ را به اشتراک می‌گذارند ذخیره کنند تا در صورت لزوم بتوانند به راحتی به آن دسترسی سریعی داشته باشند. اپلیکیشن آیگپ و بله می‌توانند در صورتی که انحصار طلبی و یکه تازی روبیکا به کار رود جایگزین خوبی در عرصه ی پیام رسان‌ها باشند و دانلود پیام رسان بله از سایت های اندرویدی مانند گوگل پلی، Apkmirror و یا ایران اپ افزایش یابد.

امکانات اپلیکیشن بله

از جمله امکانات اپلیکیشن بله می‌توان به:

  • • با اپلیکیشن بله می‌توانید به راحتی با دیگران گفتگو کنید و کارهای بانکی را نیز انجام دهید.
  • • در این اپلیکیشن می توانید بصورت گروهی و فردی گفتگو کنید.
  • • امکان ارسال و دریافت هر گونه فایلی را دارید.
  • • اپلیکیشن بله را می‌توانید در انواع پلتفرم‌ها از جمله اندروید، آی او اس و نسخه وب نصب و استفاده کنید.
  • • امکان ایجاد کانال راه حلی برای کسب و کارهای که خدمات و محتواهای خود را منتشر کنند.
  • • در اپلیکیشن بله می‌توانید در چند ثانیه انتقال وجه خود را انجام دهید.
  • • در اپلیکیشن بله می‌توانید در گروه‌ها و کانال‌های فروشگاهی خود فاکتور پرداخت و امکان پرداخت سریع را ایجاد کنید تا متشریان و کاربرانتان بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به سفارش محصول یا خدمات شما اقدام کنند.
  • • یکی از جذاب‌ترین امکانات بله این است که در این پیام رسان می‌توانید از کانال یا گفتگوی شخصی یا گروه‌های خود درخواست پول کنید.
  • • از جمله خدمات دیگر این اپلیکیشن می‌توان به خرید سریع شارژ و پرداخت آسان انواع قبض‌ها اشاره کرد.

برای دانلود اپلیکیشن بله از مراجع معتبر اندرویدی مانند اندرویدکده، گوگل پلی و یا Apkpure میتوانید استفاده کنید و یا از وبسایت iranapp.me استفاده کنید.

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.Y

اصلا اینا اصولی نیست…
یه اپلیکیشن برای همه کار…
اپلیکیشن های تک وظیفه ای از نظر من بهترن

mostafa3

تاحالا نصب نکردم خوشم نمیاد از اسمش

S AH

این آخر تابلیغات روبی.کا بود یا آی.گپ؟!

Mahdi

روبیکا خودش هم مزخرفه ببین پیام رسان های ایرانی دیگه چه افتضاحین

Milad7

کی این اپ های جاسوس و مضخرف را نصب میکنه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات