حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تفاوت یک استارتاپ موفق با یک استارتاپ شکست‌خورده چیست؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

حتما برای شما پیش آمده که در ویندوز یا macOS به مشکلی برخورد کرده باشید و در حین پیدا کردن راه‌حل به این فکر کرده باشید که ای کاش به پشتیبانی مایکروسافت یا اپل دسترسی داشتیم و انقدر دردسر نمی‌کشیدیم! حتما بعد از اتفاقات مشابه، به این فکر کرده‌اید که یک پشتیبانی عالی و سریع، در هر زمینه‌ای که باشد، چقدر می‌تواند لذت‌بخش و کارراه‌انداز باشد! اتفاقا یکی از دلایل مهم موفقیت یا شکست استارتاپ‌ها در دنیا و ایران همین موضوع پشتیبانی حرفه‌ای است! ما در وبسایت ویترین برای کمک به کسب‌وکارهای آنلاین، این ویژگی را ارائه می‌کنیم اما قبل از توضیح آن، بهتر است ابتدا با مفهوم «موفقیت مشتری» آشنا شویم.

اگر با نرم‌افزارهای آنلاین که روی ابر ارائه می‌شوند آشنا باشید، با ما هم‌عقیده‌اید که تعدادشان روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. شرکت‌هایی که این خدمات نرم‌افزاری را ارائه می‌کنند، یا به اصطلاح SaaS (نرم‌افزار به عنوان خدمت) هستند، ابتدا باید برای محصول مشتری پیدا کنند و محصول را بفروشند. این کار به‌طور سنتی بر عهدهٔ تیم بازاریابی و فروش بوده است. اما الان که اینترنت در تمام ابعاد زندگی نفوذ کرده و تعداد چنین محصولات نر‌م‌افزاری از همیشه بیشتر است، چالش جدیدی به اسم «ریزش مشتری» به وجود آمده است.

ریزش یعنی مشتری فعلی شما، دیگر از شما خرید نمی‌کند. ناگفته پیداست که هر شخص همیشه تلاش می‌کند بهترین و کم‌هزینه‌ترین گزینهٔ ممکن برای پاسخ به نیازهای خود را انتخاب کند. در دنیای آنلاین امروز، با این‌همه گزینهٔ قابل انتخاب، احتمال ریزش مشتری‌های فعلی یک شرکت و استفاده از راه‌حل‌های جایگزین بیشتر و بیشتر شده است. این اتفاق باعث می‌شود هزینه‌های بیشتری برای جذب مشتری جدید لازم باشد. راه‌حلی که کمک می‌کند ریزش کمتری اتفاق بیفتد، مفهومی است به نام «موفقیت مشتری».

موفقیت مشتری چیست؟

اگر به تعریف‌های آکادمیک کاری نداشته باشیم می‌توانیم خیلی ساده بگوییم که موفقیت مشتری یعنی به مشتری کمک کنیم از تمام ظرفیت‌های محصول و خدمات استفاده کند و بیشترین ارزش را برای او خلق کنیم. موفقیت مشتری رویکردی فعال دارد، یعنی پیش‌دستی می‌کند و با مشتری تماس می‌گیرد، حتی اگر مشتری سؤال یا مشکلی نداشته باشد. اما پشتیبانی که در اکثر شرکت‌هایی که می‌شناسیم رایج است، رویکردی غیرفعال دارد؛ یعنی تا وقتی که مشتری تماسی نگرفته و سؤال یا مشکلی را مطرح نکرده است، ارتباطی با مشتری برقرار نمی‌کند.

استفاده از رویکرد موفقیت مشتری معمولا در شرکت‌هایی رایج است که در حال رشد هستند، مثل استارتاپ‌ها. علت هم این است که برای شرکت‌های در حال رشد، مدیریت هزینه‌ها بسیار مهم است و یکی از راه‌هایی که باعث کاهش هزینه‌های جذب مشتری می‌شود، نگه‌داشتن مشتری‌های فعلی است. نگه‌داشتن مشتری‌های کنونی هم تنها وقتی اجرا می‌شود که آن‌ها از خدمات شرکت کاملا راضی باشند. احتمالا دیده‌اید استارتاپ‌های زیادی را که به خاطر بی‌توجهی به مشتری‌های خودشان و متمرکز شدن روی جذب مشتری‌های جدید، شکست خورده‌اند.

 

ویترین؛ راهکار فروش آنلاین کسب‌وکارها

ویترین به شما کمک می‌کند برای کسب‌وکار یا برندتان سایت حرفه‌ای طراحی کنید تا فروش اینترنتی مستقل خودتان را شروع کنید و مشتری‌های آنلاین را از دست ندهید. هدف ویترین این است که کسب‌وکارها برای فروش آنلاین محصولات و خدمات خود دغدغه‌ای جز تمرکز بر کار تخصصی خود نداشته باشند.

مهمترین مزیت ویترین، داشتن تیمی جوان و به‌روز است که تمام تحولات روز دنیای وب را به‌خوبی می‌شناسد و برای هر چالشی برنامه‌ریزی مشخصی دارد. به همین دلیل، طراحی سایت با vitrin می‌تواند بهترین گزینهٔ کسب‌وکارها برای ورود به دنیای فروش آنلاین و موفقیت در رسیدن به فروش بیشتر باشد. ویترین تمام مباحث فنی و تخصصی طراحی سایت و اپلیکیشن، اتوماسیون بازاریابی، سیستم فروش آنلاین و پرداخت را پوشش می‌دهد و شما می‌توانید بدون نیاز به دانش فنی، از افزایش فروش خود در اینترنت لذت ببرید!

ویترین چه کمکی به کسب‌وکارها می‌کند؟

اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی هستید، با ویترین می‌توانید یک سیستم فروش آنلاین عالی و بیشترین رضایت از پشتیبانی را تجربه کنید. حتی اگر فروش اینترنتی ندارید و به‌دنبال طراحی سایت شخصی و معرفی برند خودتان هستید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم به سایت ویترین مراجعه کنید. طراحی سایت با vitrin شما را قادر می‌سازد:

  • برای خودتان یک فروشگاه اینترنتی یا هر سایت حرفه‌ای دیگری را که بخواهید طراحی کنید.
  • صفحه‌های متعدد برای سایت خودتان بسازید.
  • محتوای هر صفحه را به‌سادگی، حتی با گوشی موبایل، مطابق با سلیقهٔ خود ویرایش کنید.
  • درگاه پرداخت اختصاصی و نرم‌افزار سفارش‌گیری آنلاین داشته باشید.
  • به‌سادگی محصولات خود را اضافه کنید و هر لحظه که خواستید تخفیف اعمال کنید.
  • از ابزار سئوی ویترین استفاده کنید تا در نتایج گوگل بالاتر دیده شوید.
  • نگران مباحث فنی طراحی سایت نباشید و از فروش بیشتر لذت ببرید!

اما ویترین چطور به موفقیت آنلاین شما کمک می‌کند؟ هر کسب‌وکاری که از ویترین برای طراحی سایت و فروش آنلاین استفاده می‌کند می‌تواند به شما بگوید که وجه تمایز ویترین با یک شرکت طراحی سایت یا نرم‌افزار سایت‌ساز، پشتیبانی حرفه‌ای، همه‌جانبه و کاربلد آن است. برای هر مشتری ویترین، یک پشتیبان اختصاص داده می‌شود که در موارد زیر به مشتری کمک می‌کند:

  • انتخاب آدرس سایت و تهیهٔ دامنه (امکان استفاده از دامنهٔ رایگان ir.app وجود دارد.)
  • ساخت سایت و راهنمایی در مورد جزئیات ظاهری و محتوایی صفحه‌های سایت
  • آموزش تمام قسمت‌های پنل مدیریت ویترین و ویرایشگر صفحات و ابزار سئو
  • گرفتن اینماد و درگاه پرداخت اختصاصی به نام مشتری
  • نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار فروش روی سیستم فروشگاه یا رستوران
  • انجام کمپین‌های تبلیغات پیامکی و مشاورهٔ بازاریابی به درخواست مشتری
  • پاسخگویی به همهٔ سؤال‌ها و رفع مشکلات مشتری در استفاده از ویترین

علاوه بر فعالیت‌هایی که ذکر شد، ممکن است بعضی از کسب‌وکارها تمایل به فعالیت منسجم‌تر در اینترنت داشته باشند و بخواهند با تبلیغات هدفمند، باز هم فروش خود را بیشتر کنند. تیم موفقیت مشتری برای این دسته از مشتریان نیز به کمک روش‌های دیجیتال مارکتینگ می‌تواند برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام دهد.

موفقیت استارتاپ، به موفقیت مشتری آن بستگی دارد.

احتمالا همهٔ ما حداقل یک بار تجربه‌ٔ تلخ پشتیبانی ضعیف از کالاها و خدماتی که هر روز می‌خریم و استفاده می‌کنیم داشته‌ایم. نقطهٔ قوت ویترین این است که برای ورود و موفقیت کسب‌وکارها در فضای آنلاین، برنامه‌ریزی کاربردی ارائه کرده و دغدغهٔ پشتیبانی از سایت و سیستم فروش آنلاین کسب‌وکارها را رفع می‌کند. برای ویترین، موفقیت شما بالاترین اولویت را دارد. اگر کالایی برای فروش، برندی برای معرفی، خدمتی برای ارائه یا حرفی برای گفتن دارید، بدون شک به یک سایت حرفه‌ای نیاز دارید. برای مشاورهٔ رایگان با کارشناسان ویترین لطفا با شمارهٔ ۰۲۱۶۶۰۹۴۳۷۸ تماس بگیرید یا از وبسایت ویترین به آدرس https://vitrin.site/ بازدید کنید.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ممنون 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات