حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلیغات در تلگرام

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تبلیغات در تلگرام بطور کل دو روش دارد:

  • ● تبلیغ در کانال ها یا گروه های پر بیننده
  • ● ارسال پیام تبلیغاتی به چت خصوصی (PV) افراد

در ادامه شرح خواهیم دادکه چطور میتوان این روش های تبلیغاتی را به کار بست و هزینه هر کدام چقدر است؟

روش اول: تبلیغ در کانال ها یا گروه های پر بیننده

از آنجاییکه تلگرام در کشورمان فیلتر شده است، شرکت هایی که با صاحب کانال های پر بازدید در ارتباط بودند و می توانستند بصورت واسطه گری آگهی ما را در کانال های پر طرفدار نشر دهند از این کار کناره گیری کرده اند اما این بدان معنی نیست که کانال های پر طرفدار در تلگرام از بین رفته باشند یا به کار نشر آگهی مشغول نباشند، فقط راه ارتباطی خود را تغییر داده اند. به این صورت که صاحبان کانال در Bio خود یک آی دی معرفی می کنند که از طریق چت با آن آی دی می توانید از چند و چون نشر آگهی در آن کانال اطلاع یابید.

حتما میدانید که منظور از Bio همان مشخصاتی است که با کلیک (یا لمس) نام کانال نمایان خواهد شد تصویر زیر را ملاحضه کنید…

قیمت نشر آگهی در کانال های پربازدید چگونه است؟

اغلب کانال ها تعرفه هایی بر اساس مدت زمان نشر آگهی دارند که البته تبصرۀ ماندن در آخرین پست را نیز شامل می شود. به عنوان مثال می گویند، آگهی شما را برای 24 ساعت به نمایش در خواهند آورد و به مدت 3 ساعت آگهی تان آخرین پست کانال خواهد بود. یعنی بعد از آنکه در ساعت مقرر، آگهی شما را در کانال خود درج کردند به مدت 3 ساعت هیچ پست دیگری ارسال نمی کنند تا آگهی شما به خوبی دیده شود و بعد از گذشت 3 ساعت پست های روزانه خود را ارسال میکنند و در نهایت بعد از 24 ساعت، آگهی شما را بطور کل از کانال خود حذف خواهند کرد.

قیمت ها بسته به نظر صاحب کانال داشته و هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد، ممکن است از 200 هزار تومن تا 2 میلیون تومان و حتی بیشتر، متغیّر باشد.

چطور کانال ها یا گروه های متناسب با تبلیغ خود را پیدا کنیم؟

خیلی راحت می توانید از گوگل کمک بگیرید و جستجو کنید که پر بازدید ترین کانال های تلگرامی کدامند. یا در خود تلگرام کلمات مرتبط با کار خود را جستجو کنید تا کانال ها و گروه ها را برایتان نمایش دهد.

بطور خلاصه…

برای تبلیغ در کانال ها، باید ابتدا کانال متناسب با تبلیغ خودتان را پیدا کنید ( از طریق جستجو در گوگل یا در خود تلگرام) سپس با ادمین (صاحب) کانال (که آی دی خود را در Bio کانال قرار می دهد) برای انتشار آگهی، صحبت و مذاکره کنید، در نهایت هزینه را واریز کنید و پست مورد نظرتان را برای ادمین ارسال نمایید تا در کانال خود انتشار دهد.

روش دوم: ارسال پیام تبلیغاتی به چت خصوصی (PV) افراد

بدیهی است که روش تبلیغات از طریق پیام خصوصی بسیار موثر تر از تبلیغات در کانال ها می باشد. اگر یک پیام به صورت خصوصی (پی وی) برای ما ارسال شود، از سمت هر کسی، حتی یک شخص ناشناس هم که باشد ما آن پیام را باز می کنیم و متن آن را میخوانیم، درصوتیکه مطالب کانال ها چنین اهمیتی برای ما ندارند و گاها تعداد زیادی از آنها را نادیده میگیریم.

اما اگر ارسال پیام خصوصی بطور انبوه بهترین گزینه تبلیغاتی است چرا همه از این روش استفاده نمیکنند و چرا مثل SMS همه روزه در پی وی تلگرام ما، پیام تبلیغاتی دیده نمیشود؟

به دو علت کار برای تبلیغات انبوه از طریق پیام خصوصی سخت میشود؛ اول اینکه تلگرام اجازه نمی دهد با هر خط (سیم کارت) در هر روز به بیشتر از 50 نفر غریبه، پیام خصوصی ارسال کنید. در این مورد شاید بتوانید بگویید، با افزایش تعداد خط میتوان رقم ارسال را بالا برد که کاملا منطقی و عملی است. اما نکته مهم تری که خیلی از افراد را از تبلیغات انبوه تلگرام باز می دارد گزینه Report یا Spam میباشد که تلگرام در اختیار گیرندگان پیام قرار داده است، به این صورت که اگر یک شخص غریبه به ما یک پیام خصوصی ارسال کند تلگرام دکمه ای به نام Spam را در بالا یا پایین پیام دریافتی، به نمایش در می آورد که اگر ما بر روی آن بزنیم، گزارشی مبتنی بر مزاحمت به تلگرام ارسال میشود که می گوید “پیام دریافتی برای ما آزار دهنده است!” تلگرام نیز الگوریتمی در برنامه نویسی خود دارد که بلافاصله پس از دریافت گزارش مزاحمت، فعال شده و شخص ارسال کننده پیام و خود متن پیام را زیر ذره بین قرار می دهد. حال اگر شخص ارسال کننده به ارسال پیام ادامه داده و گزارش مزاحمت دیگری به تلگرام ارسال شود؛ الگوریتم تلگرام، جلوی اکانت (خط) او را گرفته و به مدت سه روز از ارسال پیام به افراد غریبه محروم میکند! و اگر آن شخص خط دیگری تهیه نموده و باز، عیناً همان پیام را ارسال کند و گزارش مزاحمت دیگری به تلگرام برسد این بار تلگرام متن پیام را در بلک لیست قرار داده و جلوی ارسال آن پیام (منظور متن پیام است) را خواهد گرفت. بنابراین، نمیتوان یک متن (شبیه پیامک یا همان SMS) را به یک سامانه تبلیغاتی تلگرام سپرد و انتظار داشت که آن سامانه بتواند برای هزاران نفر آن پیام را ارسال کند بدون اینکه هیچ مشکلی پیش بیاید! زیرا همانطور که گفتیم، ممکن است پیام تبلیغاتی در همان ارسال های اولیه (مثلا پس از رسیدن به 300 یا 400 ارسال) ریپوت شده و متن پیام در بک لیست قرار بگیرد و در نتیجه باعث متوقف شدن سامانه ارسال پیام گردد.

اگر کلا نمی توان از طریق پیام خصوصی به انتشار تبلیغات پرداخت، چرا گهگاه پیام هایی از افراد غریبه با شماره های عجیب و غریب برای ما ارسال میشود؟

درست است که گفتیم تبلیغات پیام خصوصی تلگرام، مانند پنل های پیامکی (SMS) نیست که بتوان یک پیام را با فشردن یک دکمه به هزاران نفر ارسال کرد، اما این بدان معنی نیست که تبلیغات پیام خصوصی تلگرام بطور کل منتفی و غیر عملی باشد. تبلیغات پیام خصوصی تلگرام قواعدی دارد که در صورت رعایت آنها میتوان با هزینه بسیار کمتر نتایجی به مراتب بهتر از تبلیغات کانالی، کسب نمود.

از نظر ما، قواعد تبلیغات پیام خصوصی در تلگرام، شامل پاسخ به پرسش های زیر می باشد

  • ● چطور می توان افرادی را پیدا کرد که خریدار احتمالی محصول یا خدمات مان باشند؟ تا احتمال ریپورت شدن ما کاهش یافته و نتیجه بهتری از تبلیغات حاصل شود؟
  • ● چطور ارسال ها را با کمترین هزینه ( از طریق خطوط مجازی) به انجام برسانیم بدون اینکه شماره مجازی ما بر روی گوشی مخاطبین دیده شود؟
  • ● از چه ابزاری استفاده کنیم که کار ارسال پیام ها و تعویض خطوط (در هر 50 ارسال) را برای ما بطور خودکار انجام دهد؟
  • ● پروفایل ما و روانشناسی (درون مایه) پیام ما باید به چه صورت باشد تا احتمال ریپورت شدن ما را کاهش داده و بیشترین اثر بخشی را برای ترغیب مخاطبین به جای بگذارد؟

اگر پاسخ پرسش های فوق را در اختیار داشته باشید در حقیقت یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی را در اختیار خواهید داشت.

اگر فکر می کنید فراهم کردن ابزار و اطلاعات لازم برای تبلیغات خصوصی تلگرام، کاری دشوار یا غیر قابل امکان است، باید بگوییم که سایت کاربر مجازی در سال 1396، رباتی برای پاسخگویی به تمامی نیاز های فوق طراحی کرده است که دارای رضایتنامه های فراوان از مشتریانی ایرانی و خارجی میباشد. اگر به دنبال تبلیغات پیام خصوصی در تلگرام هستید توصیه می کنیم نگاهی به این ربات بیاندازید.

https://www.v-user.com/fa/محصولات/تبلیغات-در-تلگرام

بطور خلاصه…

برای تبلیغ در چت خصوصی، لازم است ابزارهای مناسب برای این کار را در اختیار داشته و از قواعد و ترفندهای مرتبط با آن نیز، آگاه باشید. همچنین، تبلیغ تان باید هدفمند بوده و بویژه، بر روی روانشناسی متن پیام، به خوبی کار شده باشد تا بتوانید به نتیجه برسید.

اگر موارد فوق را مهیا کرده و تبلیغ تان را از طریق چت خصوصی به سمع و نظر مخاطبین تان برسانید قطعا نتایج بسیار مؤثر تری نسبت به تبلیغات کانالی تلگرام کسب خواهید نمود.

در آخر باز هم پیشنهاد می کنیم، اگر به دنبال تبلیغات پیام خصوصی در تلگرام هستید نگاهی به ربات تجاری سایت کاربر مجازی بیاندازید و از صرف هزینه ناچیز برای این نوع تبلیغات نهراسید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات