حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزايش محبوبيت و فروش رينگ لايت عکاسی بر اثر کرونا

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

يکي از کم کاربرد ترين ابزار هایی که در چند سال اخير از آن براي نورپردازی استفاده مي کردند رينگ لايت بود.

رینگ لایت ها دارای مدل های بسياری هستند که می توانيد به راحتی در فروشگاه دوربین عکاسی و تجهیزات max-shop.ir انواع آن ها را مشاهده و مقايسه کنيد.

از بحث دور نشيم، تا قبل از اينکه اين ويروس جديد يعنی کرونا سراسر کشور را بگيرد، محبوبيت يا فروش رينگ لايت بالا پايين های بسيار داشت و کمتر کسی از آن استفاده می کرد اما…

بعد از اينکه ويروس کرونا همه گير شد رينگ لايت ها رشد محبوبيت و فروش ناگهانی بسيار زيادی داشته اند به طوری که می توان گفت الان مردم به جای هندزفري که داخل کارتون موبايل هست به نور در عکس اهميت ميدهند اما چرا؟

قبل از خرید دوربین عکاسی به فکر این هستن که آیا نور دار یا نه؟ خیلی از افراد جوابشان نه می باشد. پس به فکر این می افتند که برای خود نور تهیه کنند و چه نوری بهتر از رینگ لایت.

دليل رشد محبوبيت و فروش ring light بر اثر کرونا چيست؟

تا انتهای اين متن با ما همراه باشيد تا با هم جواب اين سوال را متوجه شويم.

محل استفاده رينگ نور دار قبل از کرونا

يکی از اولين مکان هايی که از این نور در آن استفاده می کردنند اتاق گريم بوده است.

در گذشته ring light ها به شکل امروزی نبود بلکه يک آينه بزرگ بود که تعداد زيادی لامپ در دور تا دور آن قرار داشت.

گريمور ها از اين آينه های نورانی به عنوان رينگ لايت های امروزی استفاده می کردند و دليل استفاده آن ها اين بود که نور با شدت بسيار بالا از روبرو به صورت بازيگر بتابد تا گريمور ها بتوانند تمام صورت را به يک شکل مشاهده کنند و روی آن کار کنند

 

به عکس زير دقت کنيد:

حتما برای شما هم اين سوال پيش آمد که چرا به جای چندين لامپ کوچک يک لامپ بزرگ بالای آينه قرار ندادند؟

پاسخ اين سوال بسيار واضح است چون اگر تنها از يک لامپ استفاده می کردند نور از يک طرف می تابيد و قسمت های ديگر صورت سايه ايجاد می شد و اين باعث خرابی گريم می شود به طوری که حتی با دوربین عکاسی حرفه ای هم نمی شود محوش کرد.

اما استفاده از چندين لامپ در دور آينه باعث می شود نور يکسانی که تمام صورت بتابد.

نور تولیدی توسط رینگ لایت ها معمولا از تعداد زیادی ال ای دی ( LED ) کوچک پر نور با قدرت تابش بالا منشا می گیرد. این نور دارای درجه کلوین نزدیک به نور خورشید هستند که یعنی با نور های ال ای دی ( LED ) معمولی که نور سرد و بی روحی تولید می کند قابل مقایسه نیست.

همين آينه ها باعث ساخت رينگ نور دار های امروزی که بسيار همه گير شده است شد. رينگ های جديد برخلاف مدل های قبلی که يک آينه با چندين لامپ بود يک پلاستيک دايره ای شکل می باشد که دارای لامپ های بسيار زيادي است و می توان از آن در هر مکان يا زمانی استفاده کرد

.

از اين ring light ها می توان در عکاسي ، فيلمبرداری ، گريم ، آرايش ، دندانپزشکی و کلی جاهای ديگر استفاده کرد.

اين رينگ نور ها بر خلاف نورهای ال ای دی ( LED ) معمولی فاقد پرش نور می باشند تا در ويدئو های شما مشکلی بابت پرش تصوير بخاطر اختلاف فرکانس نور به وجود نيايد.

همچنين از نظر قيمت با آينه ها دارای اختلاف بسيار زيادی می باشد که هر کس می تواند به راحتی و با اندکی هزينه صاحب يک رينگ لايت خوب شود.

خب حالا سوال اينجاست که چه ربطی به افزايش محبوبيت و فروش آن دارد؟

در پاسخ به اين سوال بايد بگم که قيمت ، کيفيت ، وزن و استفاده راحت در هر مکان و زمان و همچنين افزايش ساخت کليپ برای شبکه های مجازی در دوران قرنطينه باعث افزايش محبوبيت و فروش ring light شده است.

امروزه حتی بسیار از عکاسان حرفه ای که با دوربین عکاسی با کیفیت عکاسی یا فیلمبرداری میکندد از رینگ لایت استفاده می کنند.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات