حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میانگین حافظه داخلی گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۰ از ۱۰۰ گیگابایت عبور کرد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

یکی از فاکتورهای مهم برای کاربران و خریداران گوشی های هوشمند، میزان حافظه داخلی است. طی سال های گذشته گوشی های هوشمند در بخش های مختلف مانند دوربین، صفحه نمایش و پردازنده ها شاهد پیشرفت های چشمگیری بوده اند. در همین جهت نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر به خصوص با افزایش کیفیت دوربین ها بیشتر از همیشه حس شده است. تولیدکنندگان گوشی ها نیز فضای ذخیره سازی داخلی را افزایش داده اند تا جایی که به صورت میانگین از مرز ۱۰۰ گیگابایت در سال گذشته میلادی نیز عبور کرده است.

حافظه داخلی گوشی های هوشمند

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research، سال گذشته متوسط ​​ظرفیت حافظه داخلی در تلفن های هوشمند از مرز 100 گیگابایت فراتر رفته است. اگرچه، این رقم بر اساس سیستم عامل های iOS و Android کمی متفاوت است.

حافظه داخلی گوشی های آیفون در سال 2020 به طور متوسط ​​140.9 گیگابایت بوده است در حالی که فضای ذخیره سازی داخلی گوشی های اندرویدی در سال 2020 به طور متوسط ​​95.7 گیگابایت بوده است. با این حال، شکاف بین دو دستگاه های دو سیستم عامل نیز در حال کم شدن است، چرا که گوشی های اندرویدی نیز در چند سال گذشته گزینه های ذخیره سازی بالاتری را ارائه می دهند.

حافظه داخلی تلفن های هوشمند

حافظه داخلی تلفن های هوشمند

به بیان بهتر، متوسط ​​ظرفیت ذخیره سازی در سال 2020 برای گوشی های آیفون 5.6 درصد و برای گوشی های اندرویدی 20.5 درصد رشد داشته است. این ارقام نشان دهنده این واقعیت است که اپل پس از سال 2018 که حداکثر حافظه داخلی 512 گیگابایت را برای گوشی های خود در نظر گرفت خیلی بر روی افزایش حافظه داخلی گوشی های خود تمرکز نکرده است و میزان حافظه های ارایه شده را کافی دانسته است. در همین حال، تولیدکنندگان اندرویدی مانند سامسونگ این ظرفیت ذخیره سازی را پشت سر گذاشتند و موفق شدند برای اولین بار در سال 2019، در مدل گلکسی S10 Plus حافظه داخلی یک ترابایت را ارائه دهند.

البته در گوشی های اندرویدی جدید ظرفیت های بالاتر نیز عادی شده است و تقریبا گوشی های میان رده از حافظه داخلی حداقل ۱۲۸ گیگابایتی برخوردار هستند و این میزان در گوشی های کمی رده بالاتر به ۲۵۶ گیگابایت نیز می رسد. به هرحال باتوجه به افزایش کیفیت دوربین ها و افزایش حجم عکس ها و فیلم ها و البته نبود گزینه کارت اسلات اضافی در برخی گوشی ها به نظر می رسد حافظه داخلی در گوشی های هوشمند آینده از این میزان نیز فراتر برود و کم کم باید به اعداد بالاتری نیز برسند.

 

به نظر شما در حال حاضر حافظه داخلی استاندارد برای تلفن های هوشمند چه میزان باید باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

الان دیگه حداقل حافظه داخلی مناسب 128 هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی