حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل راهی برای مقاوم تر کردن صفحات خمیده پیدا کرده است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات

بحث مقاومت نمایشگر های خمیده همیشه چالش مهمی برای تولیدکنندگان گوشی های هوشمند به شمار می رفته است تا جایی که هر ماه تعدادی پتنت و نوآوری از سوی شرکت ها برای این موضوع ثبت می شود. حال اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده برنامه جدید اپل را منتشر کرده است. در این پتنت در مورد بهبود مقاومت نمایشگرهای انعطاف پذیر صحبت شده است و نشان می دهد که اپل راهی برای مقاوم تر کردن صفحات خمیده پیدا کرده است.

راهکار اپل برای مقاوم تر کردن صفحات خمیده

همواره یکی از عمده ترین مشکلات در نمایشگرهای انعطاف پذیر، چین خوردگی آن هاست. ترک ها و پیکسل های سوخته معمولا در این قسمت ظاهر می شود. حال به نقل از gizchina، اپل تصمیم گرفته از یک لایه سخت اضافی برای پر کردن ترک هایی که به نظر می رسد برای باعث بوجود آمدن ترک های بزرگ تر می شود، استفاده کند. طبق این اطلاعات، برنامه ریزی شده است که در این لایه از “ذرات پرکننده در یک ماتریس پلیمری” استفاده شود. این می تواند ذرات سرامیکی Al2O ،MgAlO 4 ،SiAlON ،AlON یا ZrO2 باشد. همچنین این لایه اضافی می تواند از صفحه خمیده در برابر ضربه و خراشیدگی نیز محافظت کند.

پتنت اپل پیرامون مقاوم تر کردن صفحات خمیده

پتنت اپل پیرامون مقاوم تر کردن صفحات خمیده

البته در این پتنت حرفی از آیفون خمیده به میان نیامده است. حتی ممکن است این حق اختراع هیچ گاه استفاده نشود. موردی که همیشه در پتنت های دیگر کمپانی ها هم شاهد هستیم و ثبت اختراع لزوما به معنای استفاده از آن نیست. طبق شایعات، اپل در حال آزمایش نمونه های اولیه آیفون های انعطاف پذیر در فاکتورهای مختلف است، اما هنوز هیچ تصمیم قطعی در مورد عرضه چنین دستگاهی گرفته نشده است.

نگاهی کوتاه به تاریخچه اپل به مناسبت سالگرد تأسیس این شرکت

پنجشنبه گذشته اپل ۴۵اُمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت. اول آوریل 1976 بود که استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین یکی از معروف ترین شرکت های امروزی را تاسیس کردند.

جالب اینجاست که وین در 13 آوریل 1976، 12 روز پس از تاسیس شرکت، 10 درصد سهام خود را به جابز و وزنیاک فقط با پرداخت 2300 دلار فروخت. با توجه به ارزش فعلی اپل، ارزش سهام امروز آن بیش از 200 میلیارد دلار برآورد شده است. تاریخچه شرکت “اپل” از گاراژ خانه جابز در لس آلتوس کالیفرنیا آغاز شد. در آنجا او و وزنیاک نمونه اولیه کامپیوترهای Apple I را آزمایش و تولید کردند،‌ و سپس توافق نامه فروش این دستگاه ها را با Byte Shop منعقد کردند. اولین مورد از این دستگاه ها نیز در جولای 1976 به قیمت 666.66 دلار فروخته شد.

اپل در طول تاریخ خود فراز و نشیب های مختلفی را تجربه کرده است. تاریخ مدرن این شرکت از اواخر دهه 1990 آغاز شد، زمانی که جابز اخراج شده دوباره به سمت مدیرعامل منسوب شد. او بود که اپل را به همان چیزی تبدیل کرد که اکنون آن را می شناسیم. بازگشت جابز به این شرکت با خاتمه عرضه تعدادی از محصولات ناموفق و  در عوض عرضه محصول افسانه ای iMac G3 متقارن شد، که به عنوان پیشگام محصولات مدرن این شرکت شناخته می شود. محصولات شاخص اپل شامل رایانه شخصی مکینتاش(۱۹۸۴)، آیپاد(۲۰۰۱) و آیفون ها(۲۰۰۷) می شود که انقلابی در بازار تلفن های همراه ایجاد کرد.

آمار فوق العاده فروش سری آیفون ۱۲ به لطف پشتیبانی از ۵G

سال 2020 اما، موفق ترین سال مالی اپل بود. این شرکت با رکورد 111 میلیارد دلار درآمد در سه ماهه چهارم آن را به اتمام رساند. اکنون ارزش اپل بیش از 2 تریلیون دلار قیمت گذاری شده است. تحلیلگران انتظار دارند این رقم به زودی به 3 تریلیون دلار نیز برسد. علاوه بر این، انتظار می رود اپل در ماه های آینده اولین هدست واقعیت مجازی خود در گروه محصولات جدید را معرفی کند.

نظر شما راجع به ایده اپل برای مقاوم تر کردن صفحات خمیده چیست؟ به نظر شما ما روزی شاهد آیفون یا آیپد تاشو خواهیم بود یا نه!؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خیلی هم خوب 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی