حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نکاتی مهم درباره ی خرید قاب گوشی

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تقریبا هیچ کاربری وجود ندارد که در صورت خرید گوشی، به فکر خرید قاب گوشی یا همان قاب موبایل نیفتد! مهم ترین علت این امر هم مربوط به آینده نگری برای تامین استقامت تلفن همراهی است که شما احتمالا برای خرید آن هزینه ی سنگینی پرداخت کرده اید و برای مراقبت از آن باید هزینه کنید. یکی از اقلام مهم لوازم جانبی موبایل که تاثیری شگرف در حفظ استقامت و سلامت بدنه ی موبایل در برابر عوامل بیرونی دارد، قاب موبایل است.

در رسای اهمیت وجود قاب گوشی همین بس که به شما بگوییم تقریبا 90 درصد از اوقاتی که ممکن بوده است تا تلفن همراه شما دچار مشکلی مثل آب خوردگی و یا شکستگی شدید در اثر برخورد با سطوح شود، تقریبا این قاب موبایلتان بوده که شما را از یک هزینه ی گزاف برای تعمیر موبایل و یا خرید یک تلفن همراه جدید نجات داده است!

مدل های قاب گوشی

مدل ‌های قاب گوشی های مختلف به قدری متفاوت و متنوع ‌است که در زمان خرید و انتخاب آن ها، گیج شوید. اما به صورت یک قاعده ی کلی، هر مدلی از قاب های گوشی، مخصوص نیاز و سلیقه ی قشر خاصی طراحی و ساخته شده است. انواع مدل‌ های روز قاب های گوشی را می توان به دسته های مختلفی تقسیم کرد که عبارتند از: راگِد، تاف، اِسلیم، کتابی، بامپِر و قاب شارژ.

قاب های موبایل راگِد

قاب های راگِد (rugged)، از قدرت محافظتی بسیار بالایی بر خوردارهستند اما بر خلاف کاربری فوق العاده مستحکمی که دارد، بسیار سنگینو تقریبا هم بد قیافه هستند! به قدری که هر نوع گوشی را تبدیل به تکه ای پاره آجر بزرگ می کند.

قاب های راگِد همه ی کناره‌ های گوشی و همچنینلبه ‌های روی صفحه را پوشش می‌ دهند و به همین خاطر است که تا حد زیادی این قاب ها ضد ضربه هستند و لیز نمی خورند، طراحی و جنس این قاب به صورتی است که حتی از دست خیس هم به‌ راحتی لیز نمی ‌خورد.

البته به‌ خاطر همین قطر زیاد برای استفاده در جیب چندان راحت نیستند. برای حل این مشکل در آقایان استفاده از نگهدارنده‌ هایکمربندی و برای خانم ها از کیف های موبایل را پیشنهاد می‌ کنیم. درضمن شاید به‌ دلیل ضخیم ‌بودن این مدل قاب ‌ها احساس کنید که فشار دادن دکمه ‌های کناری هم کمی سخت شده است.

بیشتر بدانید : لوازم جانبی شیائومی

قاب فلزی موبایل

استفاده از قاب‌ های فلزی برای موبایل چندان رایج نیست اما همچنان تولید می شوند و این در حالی است که ممکن است که به زودی دیگر چنین قاب هایی با چنین جنسی تولید نشوند. قاب های فلزی معمولا از جنس آلومینیوم‌هستند و این خود نشان می دهد که برای محافظت از گوشی در برابر خط‌وخش و یا ضربات سهمگین بسیار مناسب و با دوام هستند.

اما می رسیم به مشکلات این مدل از قاب ها که در ابتدا به این باید اشاره کنیم که این قاب ها شاید به ‌اندازه ی دیگر جنس ‌های محافظ های گوشی انعطاف ‌پذیر نباشند، اندکی سُر باشند، رسانای الکتریکی و دما باشند و در برابر کنش های شیمیایی، واکنش نشان دهند. همچنین مهم ترین مشکلی که این قاب ها می توانند داشته باشند این است که ممکن است که در سیگنال ‌دهی گوشی و یا قابلیت شارژ بی‌ سیم اختلال ایجاد نماید.

قاب موبایل سیلیکونی

قاب های پلاستیکی، ژله ‌ای و سلیکونی

هر 3 دسته از این قاب ها بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند و کاربری راحتی برای استفاده کنندگان از خود دارند. قاب های پلاستیکی، ژله ‌ای و سلیکونی را در بین قاب گوشی اپل، قاب گوشی سامسونگ و قاب گوشیهواوی به راحتی می توانید بیابید. این جنس قاب ‌ها قابلیت ارتجاعی بسیار بالایی دارند و از طرفی دیگر هم به ‌راحتی قابل‌ نصب هستند و هم شدت ضربات وارده را تا حد بسیار بالایی خنثی می ‌کنند.

از مزایای دیگرقاب ‌های پلاستیکی، ژله ‌ای و سلیکونی می ‌توانیم به لیز نبودن آن ها نیز اشاره کرد. اما مهم ترین مزیت استفاده از قاب های پلاستیکی، ژله ‌ای و سیلیکونی در مقایسه با سایر قاب ها از دیگر جنس‌ ها خیلی هم قیمت‌ مناسب‌ تری دارد. اما این نوع از قاب ها مخصوصا از نوع سیلیکونی هستند و به صورت ذاتی اندکی چسبنده هستند و به نسبت دیگر قاب ها، کمی زودتر کثیف می‌ شود.

قاب های پلاستیکی

درباره ی قاب های پلاستیکی به صورت کوتاه در سطر بالا توضیح دادیم اما از آن جایی که بسیاری از تلفن های همراه دارای قاب های پلاستیکی هستند، لازم می دانیم که درباره ی آن ها نیز به صورت مجزا به شما توضیح دهیم. پلاستیک یکی از پر مصرف‌ ترین مواد دنیا برای ساخت قاب های مختلف گوشی های تلفن همراه است و از لحاظ عملیاتی و اقتصادی هم برای تولید کننده و هم برای خریدار، ارزان تمام می ‌شوند.

از جمله ی رایج‌ ترین انواع پلاستیک‌ های مورد استفاده در ساخت قاب گوشی های مختلف نیز عبارت اند از: پلی ‌کربنات (PC) و پلی‌ یورتان ترموپلاستی (TPU) . قاب ‌های پلاستیکی موبایل در مقایسه با انواع سیلیکونی آن از تنوع بسیار بالاتری در طراحی و ساخت برخوردار هستند اما در کنار تمامی شایستگی های این نوع از قاب های موبایل، باید این را هم بگوییم که قاب‌ های پلاستیکی از لحاظ قدرت محافظتی و دوام، دارای درجه ی سختی معمولی هستند که البته این پارامتر به کیفیت ساخت قاب نیزبستگی دارد.

به طور مثال، هر چه قاب پلاستیکی مورد نظر شما از مواد پلاستیکی بی‌ کیفیت ‌تری ساخته شده باشد، زودتر تغییر رنگ می ‌دهد و بعد از مدتی استفاده، حالتی چسبنده به خود می گیرد ولی در کل قاب‌ هایی از جنس پلاستیک به خاطر داشتن تنوع بی ‌نظیر و بسیار بالایشان، به شدت محبوب و پر فروش هستند.

قاب گوشی بامپِر

قاب های بامپِر (bumper) در یک کلام قاب هایی ساده، سبک و با قابلیتضربه‌ گیری بسیار بالایی هستند. بامپرها در اصل برای محافظت از لبه‌های گوشی ها طراحی شده ‌اند و به همین دلیل هم، لبه‌ های نسبتا ضخیمیدارند که تا در کناره‌ های گوشی قادر به جذب شوک ضربه هستند.

جالب است بدانید که بامپرها به خاصیت محافظ گونه ی خود بیشتر مشهور شده اند اما در مقابل این قاب ها بر اساس تجربه ی کاربران مختلف، معمولا از پشت گوشی محافظت زیادی نمی‌ کنند و در مراقبت از این قسمت ضعف دارند. پس اگر قصد خرید قاب موبایل مدل بامپر را دارید، یادتان بماند که این مدل قاب ‌ها قدرت محافظتی بسیار محدودی دارند.

اما نمی توان از این خصوصیت این قاب ها به این سادگی گذشت زیرا بامپر از دید بسیاری از کاربران، قابی است خیلی ساده و سبک که با توجه به کارایی آن در زمره یخوش ‌قیمت ‌‌ترین ‌قاب های موبایل قرار می گیرند.

قاب های موبایل مدل تاف

تاف یکی از مدل های سخت و مقاوم و درعین‌حال جمع ‌و جورتر از مدل قاب هایی همچون راگِد است. قاب ‌های مدل تاف (tough) به اندازه راگدها ضخیم نیستند اما با این حال، هنوز هم در زمره ی گوشی هایی قرار می گیرند که با استفاده از آن ها، گوشی موبایل اندکی حجیم و سنگین می شود البته با حفظ سمت باید بگوییم که این افزایش حجم و وزن، در حد قاب های راگدها نامطلوب نیست.

برخی از کاربران بهتر است در بین قاب‌ های تاف دنبال مدلی باشید که بتواند تا کمی از لبه ‌های روی صفحه ی موبایل را هم بپوشاند. قاب های مدل تاف معمولا دارای ساختاری دولایه هستند که از یک لایه ی پلی ‌کربنات سخت و یک لایه ی داخلی نرم ‌تر مانند سیلیکون برای جذب شوک ناشی از ضربه تشکیل شده اند.

قاب کیفی گوشی

یکی از ویژگی های جالبی که قاب های کیفی موبایل دارند این است که برخی از مدل ‌های این قاب از ویژگی منحصر به فرد خود ایستایی برخوردارهستند که به آن ها اجازه می دهد تا در مواقع مورد نیاز همچون زمانتماشای فیلم و یا حتی گرفتن فیلم و سلفی، از قسمت پشتی آن به عنوان پایهی پشتی برای ایستاندن گوشی موبایل کمک گرفت هر چند که مدل ‌هایی هم هستند که خود قاب برای ایستاندن گوشی به حالت تا در می آید.

قاب گوشی اپل

در این مطلب درباره قاب موبایل، نکات مختلفی را بیان کردیم و معروف ترین انواع آن را نیز به شما معرفی کردیم. شما خواننده گرامی دیگر به خوبی این نکته را می دانید که قاب سیلیکونی، قاب گوشی اپل، قاب گوشی سامسونگ، قاب گوشی هواوی را در انواع قاب گوشی دخترانه و قاب گوشی پسرانه می توانید پیدا کنید. اما مهم ترین نکته ای که باید بر روی آن تاکید نماییم این است که در هنگام خرید قاب گوشی حتما از فروشگاهی خرید کنید که قاب های اصل و با کیفیت را عرضه نماید، فروشگاهی همچون لوازم جانبی موبایل کالانه.

  • پاسخگوی شما عزیزان هستیم از ساعت 8 الی 20
  • شماره تلفن: 02166291814
اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خیلی ممنون 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات