حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مرورگر فایرفاکس ۸۷ با قابلیت SmartBlock رسما ارایه شد

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | مرورگر

موزیلا به تازگی مرورگر فایرفاکس ۸۷ را با ویژگی “SmartBlock” ارایه کرده است. ویژگی اسمارت بلاک یک قابلیت جدید حریم خصوصی است که به عنوان “تجربه وبگردی بهتر بدون به خطر انداختن حریم خصوصی کاربر” مطرح می شود.

فایرفاکس ۸۷ با قابلیت اسمارت بلاک

ویژگی SmartBlock با هدف تقویت ویژگی “انسداد محتوا”ی داخلی فایرفاکس (که در ۶ سال گذشته برای هر دو حالت وبگردی خصوصی و strict tracking protection فعال بوده) عرضه می شود. به گزارش Disconnect، این ویژگی اجرای اسکریپت ها، تصاویر و سایر ویژگی های شخص ثالث برای ردیابی “بین سایتی” شرکت ها را مسدود می کند.

در یک پست وبلاگ توضیح داده شده که با مسدود کردن این مولفه های ردیابی، حالت وبگردی خصوصی Firefox مانع از پایش کاربران (توسط وب سایت ها) هنگام مرور اینترنت توسط این شرکت ها می شود. با این وجود، این کار باعث مسدود شدن اجزایی می شود که برای عملکرد صحیح برخی از وب سایت ها ضروری است.

فایرفاکس ۸۷

فایرفاکس ۸۷

موزیلا توضیح داد:

“این می تواند منجر به عدم نمایش تصاویر، کار نکردن ویژگی ها، عملکرد ضعیف یا حتی کامل لود نشدن کل صفحه شود.” “برای کاهش این مشکل، فایرفاکس ۸۷ اکنون ویژگی جدیدی برای حفظ حریم خصوصی ارائه می دهد که ما آن را SmartBlock می نامیم.”

ویژگی SmartBlock این کار را با ارائه اسکریپت های مستقل محلی (stand-ins) برای “اسکریپت های ردیابی شخص ثالثِ مسدود شده” انجام می دهد.

در این پست آمده است:

“این اسکریپت های مستقل (stand-ins) دقیقاً مانند اسکریپت های اصلی رفتار می کنند تا مطمئن شوند وب سایت به درستی کار می کند. آنها با تکیه بر اسکریپت های اصلی به سایت هایی که لود آن ها به مشکل خورده اجازه می دهند تا عملکردشان سالم باشد”

موزیلا می گوید:

“ما معتقدیم که رویکرد SmartBlock بهترین های هر دو جهان را فراهم می کند: یعنی با داشتن یک تجربه مرورگر عالی، از حریم خصوصی شما محافظت می کند.”

پیش فرض شدن Https در آدرس بار مرورگرها

در گوگل کروم، از نسخه ۹۰ به بعد در نوار آدرس مرورگر به طور پیش فرض از “https://” استفاده خواهد شد، مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد.

وبلاگ Chromium توضیح داد:

“کاربران اغلب به جای” https://example.com “در نوار آدرس،”example.com” را تایپ می کنند. در این حالت، اگر اولین بازدید کاربر از وب سایت باشد و کروم قبلا http: // را به عنوان پروتکل پیش فرض داشته باشد، با آن پروتکل لود می شود. این یک پیش فرض عملی در گذشته بود، زمانی که بیشتر وب از HTTPS پشتیبانی نمی کرد.”

گفته می شود که این حرکت علاوه بر بهبود حریم خصوصی، سرعت بارگذاری اولیه سایت های پشتیبانی کننده HTTPS را نیز بهبود می بخشد. این تغییر در ابتدا در کروم دسکتاپ و کروم اندروید در نسخه ۹۰ اجرا می شود و به زودی به iOS اضافه می شود.

شما از کدام مرورگر استفاه می کنید؟ منتظر فایرفاکس ۸۷ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

امنیت خیلی ضروریه ولی کاش یکمی روی کاهش استفاده از سخت‌افزار هم (مخصوصا رم) کار میکردن
دیوانه شدیم از دست کروم و فایرفاکس
من جدیدا پناه بردم به ویوالدی ولی اونم دست کمی از این دوتا نداره

انصافا واسه ویندوز فایرفاکس خیلی خوب و جوابه.
ولی اندروید کروم.

Arad.Htc

ممنون بابت پوشش🙏

Arad.Htc

دوستان لطفاً یه فرصت به فايرفاکس و فايرفاکس فوکوس (فقط در اندروید) بدید واقعاً مرورگر های خوبی هستن یا حداقل میتونید در کنار مرورگر اصلی به عنوان مرورگر ثانوی استفاده کنید

Milad7

عشق من 😍😍😍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)