حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کدام سرویس ها بیشترین اطلاعات را از ما جمع آوری می کنند؟ کلاب هاوس کمترین، اینستاگرام بيشترين

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | امنیت، شبکه‌های اجتماعی

تا به حال به این فکر کرده اید که کدام سرویس ها بیشترین اطلاعات را از ما جمع آوری می کنند؟ خب باید بگویم کلاب هاوس جز کمترین ها و اینستاگرام جز بيشترين ها قرار دارند.

کلاب هاوس محتاط درباره اطلاعات کاربران،  حداقل در آغاز راه

با توجه به شرکت ذخیره سازی ابری pCloud اینستاگرام تهاجمی ترین برنامه در زمینه جمع آوری اطلاعات کاربران است. گفته می شود این برنامه به طور سرسام آوری، ۷۹ درصد از اطلاعات شخصی شما را با شرکت های شخص ثالث به اشتراک می گذارد. این اطلاعات شامل موارد زیر می شود:

  1.  ۱- اطلاعات خرید
  2. ۲- داده های شخصی
  3. ۳- سابقه مرور اینستاگرام توسط شما در همه بخش ها

همچنین از ۸۶ درصد داده های شما برای فروش بیشتر محصولات خود گروه فیس بوک و نمایش تبلیغات مربوطه به نمایندگی از دیگران استفاده می کند. گزارش شده است که فیس بوک در این رتبه بندی در جایگاه دوم قرار دارد، در حالی که برنامه هایی مانند Signal یا Clubhouse و Netflix داده های شما را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی گذارند و یا به طور کلی از آنها برای بازاریابی استفاده نمی کنند.

اینستاگرام و فیس بوک بیشترین میزان داده کاربر را با شرکت های شخص ثالث به اشتراک می گذارند

موسسه pCloud

موسسه pCloud

موسسه pCloud داده ها را بر اساس برچسب های جدید حریم خصوصی App Store جمع آوری کرده و آخرین تحقیقات آنها حاکی از آن است که اینستاگرام و فیس بوک بیشترین میزان داده کاربر را با شرکت های شخص ثالث به اشتراک می گذارند. همچنین از آنها برای مزایای بازاریابی خود استفاده می کنند.

از طرف دیگر، pCloud از برنامه هایی مانندSignal ، Netflix ، Clubhouse ، Skype ، Microsoft Teams و Google Classroom به دلیل جمع آوری هیچ داده ای تقدیر می کند، و آنها را به ایمن ترین برنامه ها برای استفاده در App Store تبدیل می کند.

در حالی که گفته می شود برنامه های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام واقعا تهاجمی هستند، سرویس هایی مانند BIGO ، LIVE و Likke در لیست ۲۰ برنامه امن برای استفاده قرار دارند که فقط ۲ درصد از اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می کند.

همانطور که گفته شد، اینستاگرام 79 درصد داده را با شرکت های دیگر به اشتراک می گذارد و از 86 درصد داده برای مزایای بازاریابی خود این گروه استفاده می کند. فیس بوک با به اشتراک گذاری 56 درصد از داده ها با سایر شرکت ها در مکان دوم قرار دارد و 86 درصد از داده ها را برای منافع خود جمع آوری می کند.

داده های به اشتراک گذاشته شده با اشخاص ثالث شامل مواردی از جمله خرید اطلاعات، داده های شخصی و سابقه مرور است.

موسسه pCloud در وبلاگ خود می گوید:

“جای تعجب نیست که اینقدر محتوای تبلیغاتی در فید اخبار شما وجود دارد. با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، این نگران کننده است که اینستاگرام مرکزی برای به اشتراک گذاشتن میزان بالایی از داده های کاربران ناآگاه خود است. ”

سرویس های LinkedIn و Uber Eats همچنین به فروش 50 درصد داده ها به اشخاص ثالث می پردازند. pCloud می گوید که YouTube خود 42 درصد از اطلاعات شخصی شما را به جای دیگری می فرستد. pCloud خاطرنشان می کند:

“این داده ها برای اطلاع از انواع تبلیغاتی که قبل و در حین فیلم ها مشاهده خواهید کرد و همچنین به برند هایی که شما را در سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی هدف قرار می دهند، به فروش می رسند.”

وب سایت eBay برای ردیابی و فروش 40 درصد از اطلاعات شخصی ممکن را استفاده می کند که در pCloud در مکان 5 قرار می گیرد. غول فروشگاهی بزرگ یعنی آمازون با کمترین میزان ردیابی برای تبلیغات خود، در کمال تعجب پایین لیست قرار گرفت و هیچ اطلاعاتی را به اشخاص ثالث منتقل نمی کند.

نظر شما درباره رفتار سرویس های بزرگ ذکر شده با داده های ما چیست؟ برای شما اهمیت دارد؟ چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The MTest MT

کلاب هاوس خیلی باحال و خیلی گنده
از چه نظر بستگی داره نگاش کنی

Milad7

اینستاگرام چی میگه🙄🙄🙄

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)