حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۳۹ درصد گوشی های هوشمند از صفحه نمایش AMOLED استفاده می کنند

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | تحلیل راهبرد، نمایشگر

داده های جدید شرکت تحلیلی TrendForce حاکی از آن است که تعداد تلفن های هوشمندی که از صفحه نمایش AMOLED استفاده می کنند، در سال ۲۰۲۱ به ۳۹ درصد می رسد. این افزایش درصد استفاده از صفحه نمایش های AMOLED در بازار به دلیل راه یابی این نوع صفحه نمایش ها به گوشی میان رده با قیمت پایین تر در حال وقوع است.

صفحه نمایش AMOLED در ۳۹ درصد گوشی های بازار دیده می شود

این گزارش نشان می دهد که صفحه نمایش های a-Si LCD در گوشی های میان رده و پایین رده ​​همچنان مورد تقاضا هستند اما مدل های LTPS LCD در حال از دست دادن سهم خود در بازار هستند. در سال ۲۰۱۹، ضریب نفوذ صفحه نمایش های LTPS LCD حدود ۴۰ درصد، گوشی هایی که از صفحه نمایش AMOLED استفاده می کردند ۳۱ درصد و صفحه نمایش های a-Si LCD در ۲۹ درصد بازار گوشی های هوشمند را تشکیل می دادند.

در سال ۲۰۲۰ میزان استفاده از صفحه نمایش های AMOLED و a-Si LCD به ترتیب ۳۳ درصد و ۳۰ درصد رشد کردند در حالی که سهم صفحه نمایش های LTPS LCD به ۳۷ درصد کاهش یافت.

اما در سال ۲۰۲۱ انتظار می رود طبق تحلیلی ک این شرکت ارایه داده است سهم گوشی هایی که از صفحه نمایش LTPS LCD استفاده می کنند به ۳۳ درصد کاهش یابد و گوشی هایی که صفحه نمایش AMOLED مجهز می شوند به ۳۹ درصد افزایش یابد. در عین حال سهم صفحه نمایش های LCD-a-Si نیز به ۲۸ درصد کاهش می یابد.

صفحه نمایش AMOLED

صفحه نمایش AMOLED

TrendForce خاطرنشان می کند كه تأمین كننده های پنل های صفحه نمایش گوشی های هوشمند از نیمه دوم سال 2020 با مشکل تامین مواد تولیدی پنل های AMOLED مواجه شده اند و در همین زمان میزان تقاضا نیز در بازار افزایش چشم گیری یافته است.

این شرکت می گوید که با گذشت زمان، انتظار می رود صفحه نمایش AMOLED به تدریج سهم بازار مدل های LCD LTPS را در بخش های گوشی های میان رده و میان رده رو به بالا را بگیرد و در نتیجه در سال های آینده باعث شود این فناوری در دستگاه های با قیمت پایین تر نیز به کار گرفته شود. جای تعجب نیست این تحلیلگر انتظار دارد که صفحه های انعطاف پذیر AMOLED که اکنون در تلفن های تاشو استفاده می شوند، همچنان برای تلفن های پرچمدار و شاخص بازار نیز استفاده شوند.

 

اما TrendForce در پایان گزارش اضافه می کند که با توجه به انجام واکسیناسیون جهانی و بازگشت مردم به زندگی عادی باید انتظار رشد تقاضا را در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ داشته باشیم و شاهد رشد بسیار چشمگیر افزایش فروش گوشی های هوشمند باشیم.

نظر شما درباره صفحه نمایش های AMOLED گوشی های هوشمند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

بک سوال ذهن منو بدجور مشغول کرده!
میدونیم که صفحه mate 30 pro از نوع اولد است و میدونیم اگه اولد، برای نشون دادن رنگ سیاه پیکسل خاموش میکنه . خب تا اینجا اوکی
پس چرا عمق رنگ مشکی هواوی Mate 30 pro در حالت روشنایی خودکار صفر نیست!؟

Taha

شاید واسه اینکه فکر نکنی گوشی خاموش شده
#تئوری های سم

S AH

:-\

S AH

,قانع شدم ⁦:-|⁩

Taha

خاحش میکنم اظیذم😎

Milad7

رنگ ها در صفحه نمایش های Amoled چشم نواز تر هستن👍🏻

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی