حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت جهانی ورق روغنی

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

فروشگاه اینترنتی آهن پخش از معتبرترین عرضه کنندگان انواع ورق روغنی از کارخانجات مختلف در سطح کشور است. آهن آلات آهن پخش همواره در جهت افزایش سطح اطلاعات عمومی افراد جامعه در زمینه انواع ورق های فولادی تلاش های شایسته ای داشته و اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار داده است در این مقاله نیز به بررسی قیمت جهانی ورق روغنی می پردازیم.

ورق روغنی در بازار جهانی به ورق سرد شناخته شده است و دلیل نامگذاری آن شکل ظاهری و فرایند تولید آن است. در واقع ورق های روغنی و سیاه پایه ساخت ورق گالوانیزه هستند، از این رو اطلاع از قیمت این محصولات حائز اهمیت خواهد بود. این ورق ها اغلب به صورت شیت تولید می شوند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند اما در برخی موارد به عنوان ماده اولیه نیز کاربرد دارند. آژانس گزارشی قیمت جهانی ورق روغنی هر هفته به بررسی و ارزیابی قیمت این ورق ها می پردازد و با در نظر گرفتن شرایط خاصی قیمت پایه را اعلام می کند.

این ورق به دلیل ظاهر براق و مقاومت بالایی که دارد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و از آن در صنایع خودرو سازی، لوازم خانگی و … استفاده می شود. ورق روغنی با ضخامت بین0.03 الی 3 میلیمتر به صورت رول و فابریک به بازار عرضه می شوند که نوع رولی با عرض 1000 و 1250 میلیمتر و نوع فابریک با سایز و اندازه های استاندارد 1*1830 میلیمتر، 2*2440 میلیمتر و 3*3050 میلیمتر به بازار جهانی عرضه می شود.

عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

قیمت ورق روغنی به عوامل بسیاری بستگی دارد که در زیر به بررسی برخی از آن ها می پردازیم:

فرایند تولید:

ورق روغنی با فناوری نورد سرد تولید و سپس روغن کاری می شوند از این رو دارای ظاهری مناسب و کیفیتی بالا می باشد. این ورق ها با توجه به عملیات حرارتی که روی آن ها صورت می گیرد به سه دسته معمولی، نیمه کششی و فوق کششی تقسیم می شوند.

میزان تقاضا در بازار جهانی:

با توجه به افزایش تقاضای جهانی برای ورق روغنی، قیمت این محصول نیز افزایش پیدا می کند. با در نظر گرفتن کاربرد زیاد این ورق ها می توان افزایش تقاضا را پیش بینی کرد که در نتیجه با تداوم این سیر، روند صعودی افزایش قیمت ادامه خواهد داشت.

دسترسی به بازار سایر کشورها:

از آن جایی که از ورق های روغنی در انواع صنایع استفاده می شود امکان تامین 100 درصدی آن در هر کشور کار دشواری خواهد بود از این رو کشورها با توجه به نیاز خود اقدام به واردات این نوع از ورق می کنند، اگر کشور وارد کننده به بازار کشورهای مستقل اتحادیه ای دسترسی نداشته باشد، برای تامین نیاز خود با مشکلات بیشتری مواجه می شود در نتیجه قیمت این محصولات بالاتر می رود. یکی از مهم ترین ارکان قیمت گذاری نهایی ورق روغنی، مقوله واردات و صادرات آن است زیرا این مسئله نقش مهمی در تعیین قیمت جهانی این محصول ایفا می کنند.

قیمت گذاری تولید کنندگان مستقل:

برخی از تولید کنندگان ورق روغنی ترجیح می دهند به صورت آزاد محصولات خود را به فروش برسانند و از قیمتی که از سوی مراکز قیمت گذاری اعلام می شود، تبعیت نمی کنند، این عامل می تواند با قیمت ورق روغنی در ارتباط باشد و سبب ایجاد نوسان در بازار ورق روغنی شود.

مواد اولیه:

قیمت جهانی مواد اولیه مانند سنگ آهن و … به صورت مستقیم بر قیمت نهایی ورق های روغنی تاثیر گذار است. طی ماه های اخیر قیمت مواد اولیه افزایش قابل توجهی داشته است و این روند افزایشی منجر به بالا رفتن قیمت جهانی ورق های آهنی شده است.

قیمت ارز:

بازار ارز از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت ورق روغنی و سایر محصولات فولادی است زیرا قیمت انواع مشتقات آهن آلات با توجه به بازار جهانی ارز تعیین می شود.

حمل و نقل:

مواد اولیه ای که به کارخانه حمل می شود و یا ورق روغنی که در کارخانه تولید شده باید تا محل مصرف حمل شود. این حمل و نقل شامل هزینه هایی است که بر قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است. برای بررسی قیمت جهانی ورق روغنی، نوسانات قیمت نفت و گاز که به عنوان ماده سوختی در حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرند، حائز اهمیت می باشد.

قیمت ورق سیاه:

ورق روغنی معمولا از ورق های سیاه با مقداری کربن تولید می شود با توجه به این موضوع، برخی از تولید کنندگان ورق روغنی، ورق سیاه را به عنوان مواد اولیه تهیه می کنند که پس از گذراندن مراحل اسید شویی، واحد نورد، شستشوی الکترولیتی، واحد عملیات حرارتی، واحد اسکین پاس و مرحله اصلاح و بازرسی در نهایت ورق سیاه به ورق روغنی تبدیل می شود. از این رو قیمت ورق سیاه نیز بر قیمت جهانی ورق روغنی بی تاثیر نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آخرین قیمت انواع ورق های فلزی از جمله قیمت ورق سیاه و ورق روغنی در بازار داخلی، می توانید به سایت آهن پخش مراجعه نمایید.

به طور کلی ورق های روغنی در هر کشور به دو طریق تولید داخلی و واردات محصول، تامین می شوند که در هر صورت باید این ورق ها مطابق استانداردهای تعیین شده تولید گردند.

تولیدکنندگان برتر ورق روغنی

از بهترین شرکت ها و کارخانه های داخلی و خارجی تولید کننده ورق های روغنی که می توانند بر قیمت این محصول در بازار تاثیرگذار باشند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت فولاد مبارکه اصفهان
  • شرکت هفت الماس
  • کارخانه فولاد غرب
  • فولاد درخشان
  • کارخانه فولاد ایثار هند
  • کارخانه آرسلور میتال لوکزامبورگ
  • کارخانه بائواستیل چین
  • کارخانه پوسکو کره جنوبی
  • شرکت تولید فولاد چینی شاگانگ

در نهایت قیمت جهانی ورق روغنی با توجه به قیمت سنگ آهن، ضخامت، هزینه حمل و نقل، کارخانه سازنده، نرخ ارز، قیمت جهانی فولاد و … متغیر است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه ورق روغنی و قیمت آن می توانید با مشاورین مجرب آهن پخش در ارتباط باشید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ترنجی از همه جا از همه رنگ😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات