حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات دستگاه تصفیه هوا که قبل از خرید باید به آن توجه کنید

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

پنجره‌های دوجداره و نظافت دائم در از بین بردن آلودگی هوا در خانه یا محل کار تاثیر گذارند، اما کافی نیستند. مو و شوره حیوانات خانگی، گرد و خاک، دود دخانیات و گازهایی که از شوینده‌ها متصاعد می‌شوند باعث شده تا هوای خانه گاهی اوقات حتی تا پنج برابر آلوده‌تر از بیرون باشد. اما استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا یک روش موثر برای از بین بردن این آلودگی‌ها است.

امروزه بازار خرید دستگاه‌های تصفیه هوا بسیار داغ است و انواع متنوعی از دستگاه‌ تصفیه هوا در شکل‌، اندازه‌ و فیلترهای مختلف وجود دارند. در این میان انتخاب یک دستگاه مناسب و کارآمد برای بسیاری از کاربران سخت و طاقت فرسا است. در ادامه این مقاله ما به بررسی  مهمترین مشخصات و ویژگی‌های یک دستگاه تصفیه هوای خوب می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اینکه یک دستگاه تصفیه هوا متناسب با نیاز خود بخرید بهتر است هنگام خرید نکات زیر را در نظر داشته باشید :

دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا بخرید

انواع مختلفی از دستگاه‌های تصفیه هوا وجود دارند که هر کدام عملکرد متفاوتی برای تصفیه هوا دارند. برای مثال دستگاه تصفیه هوا ازن ساز و یون ساز یکی از انواع این دستگاه‌ها است. این دستگاه‌ها برای تصفیه هوا گاز ازن تولید می‌کنند و مقدار غیر استاندارد ازن علاوه بر اینکه برای سلامتی مضر است کارایی آنچنانی هم ندارد.

دستگاه تصفیه هوای مجهز به لامپ uv هم یکی دیگر از انواع این دستگاه‌‌ها است. اما بهتر است بدانید که اشعه فرابنفش در از بین بردن گرد و خاک، پرز و مو عملکرد مناسبی ندارد و بیشتر برای ضدعفونی هوا موثر است. همچنین جریان سریع هوا باعث می‌شود که بسیاری از آلاینده‌ها تصفیه نشوند و باقی بمانند.

در این میان دستگاه‌ تصفیه هوای مجهز به فیلتر هپا بهترین گزینه برای تصفیه هوای محیط است. فیلتر هپا آلاینده‌ها را جذب می‌کند و ماده جدیدی، مانند ازن، وارد محیط نمی‌کند. فیلتر هپا با کیفیت قادر است تا 99% آلاینده‌های شیمیایی، ویروس‌ها و بو را جذب کند. امروزه تولیدکنندگان مطرح دستگاه تصفیه هوا مانند برند معتبر IQ Air هم از فیلتر هپا استفاده می‌کنند. در ایران هم برندهای متخصص و با کیفیت مانند نوجان هم از همین فیلترها در دستگاه تصفیه هوا استفاده می‌کنند.

ظرفیت و هزینه تعویض فیلترها را در نظر بگیرید

هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا علاوه بر اینکه باید به نوع فیلترها توجه کنید باید ظرفیت آن‌ها را هم در نظر داشته باشید. بطور معمول ظرفیت این فیلترها بین 6 ماه تا یک سال است . همچنین بخاطر داشته باشید که فیلترهای کربن اکتیو و هپا قابلیت شست و شو ندارند و باید تعویض شوند. همچنین هزینه تعویض فیلتر هم بسته به ظرفیت دستگاه و کیفیت آن متغیر است.

متناسب با حجم هوای تهویه شونده دستگاه تصفیه هوا بخرید

تناسب حجم هوای تصفیه شونده با ظرفیت دستگاه تهویه هوا مهمترین عامل تضمین کننده طول عمر دستگاه و کیفیت هوای تصفیه شده است. اگر یک دستگاه کم ظرفیت برای یک اتاق بزرگ بخرید، دستگاه باید با سرعت بیشتری کار کند و باز هم قادر به پاکسازی تمام آلاینده‌ها نیست.

به صدای دستگاه موقع کار کردن توجه کنید

بعضی از دستگاه‌های تصفیه هوا از فن‌های بسیار پر قدرت استفاده می‌کنند یا اصلا طراحی و ساخت مناسبی ندارند. به همین دلیل موقع کار کردن صدای زیادی تولید می‌کنند. دستگاه تصفیه هوا قرار است بطور شبانه روزی کار کند و روشن باشد. اگر یک دستگاه پر سر و صدا بخرید باید از خیر هوای پاک بگذرید! یک دستگاه استاندارد و خوش ساخت صدایی بیشتر از 50 دسی‌بل ندارد و هنگام خواب و استراحت هم آزار دهنده نیست.

به قدرت فن دستگاه توجه کنید

اولین مرحله تصفیه هوا مکش حجم مناسبی از هوا به داخل دستگاه است. به همین دلیل فن دستگاه با ظرفیت و حجم دستگاه باید متناسب باشد تا دوام و ماندگاری خوبی داشته باشد. یک فن با کیفیت در کنار یک فیلتر مناسب می‌تواند تا حد زیادی کیفیت هوای تصفیه شده را افزایش دهد.

 

متناسب با اقلیم محل زندگی خود دستگاه تصفیه هوا بخرید

برای خرید یک دستگاه تصفیه هوا مناسب باید به نوع آلاینده‌ها در محل زندگی خود توجه کنید. برای مثال آلودگی هوای تهران بیشتر به دلیل دود ماشین است و منشا غیر طبیعی دارد. این در حالی است که آلودگی هوا در خوزستان بیشتر به دلیل گرد و غبار است.

اغلب دستگاه‌های تصفیه هوای وارداتی مطابق تقلیم کشور سازنده طراحی شده‌اند و ممکن است در اقلیم ایران کارایی مناسبی نداشته باشند. در ایران هم سازندگان زیادی دستگاه تصفیه هوای مطابق با آب و هوای ما تولید می‌کنند که می‌توان به دستگاه تصفیه هوای ایرانی نوجان اشاره کرد.

امکانات جانبی را در اولویت قرار ندهید

بسیاری از تولید کنندگان برای جذب بیشتر مشتریان امکانات جانبی و فریبنده‌ای به دستگاه تصفیه هوا اضافه می‌کنند بطوری که این امکانات جانبی در خرید اولویت دارند. برای مثال وجود ریموت کنترل یا چراغی که شما را از زمان تعویض فیلترها مطلع می‌کند.  اما با آگاهی از اینکه هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا به چه نکات اصلی باید توجه کنید، یک خرید مطمئن داشته باشید.

به مصرف برق دستگاه توجه کنید

همانطور که پیش‌تر گفتیم برای اینکه دستگاه تصفیه هوا بیشترین بازدهی را داشته باشد با بزور مداوم روشن بماند. به همین دلیل باید دستگاهی خریداری کنید که مصرف انرژی بصرفه داشته باشد. یک دستگاه تصفیه هوا با راندمان بالا بیشتر از یک لامپ کم برق مصرف نمی‌کند.

به مجوزها و استانداردهای لازم توجه کنید

یک دستگاه تصفیه هوا استاندارد باید از نظر ظرفیت، قدرت فن، فرآیند فیلتراسیون و مصرف برق تایید شده باشد. در غیر این صورت هم عملکرد مناسبی از دستگاه نخواهید دید و هم باید هزینه زیادی برای تعمیر و تعویض قطعات بپردازید.

 

 

از برندهای متخصص در تولید دستگاه تصفیه هوا خرید کنید

تولید دستگاه تصفیه هوای استاندارد نسبت به بقیه وسایل خانگی، نیاز به تخصص و مهارت بیشتری دارد. به همین دلیل خرید از یک برند متخصص در تولید دستگاه تصفیه هوا مطمئن تر است.

گارانتی و خدمات پس از فروش مهم است

یکی دیگر از مزیت‌های خرید از یک برند متخصص و استاندارد در تولید دستگاه تصفیه هوا این است که دستگاه با ضمانت خریداری می‌کنید. همچنین در صورتی که درباره دستگاه سوالی داشته باشید یا دستگاه نیاز به تعمیر یا تعویض فیلتر داشته باشد می‌توانید از متخصصان خدمات پس از فروش شرکت کمک بگیرید.

جمع بندی

استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا در خانه آن هم وقتی که سالمند یا کودک دارید برای مقابله با آلودگی هوا در لازم است. در این میان انواع مختلف دستگاه‌های تصفیه هوا، با امکانات متفاوت و مدل‌های عجیب و غریب خرید را سخت کرده. همچنین هر دستگاه تصفیه هوایی حتما عملکرد مناسبی ندارد. بلکه با توجه به نوع فیلتر، فن و ظرفیت، هر دستگاه راندمان متفاوتی دارد.

به همین دلیل در خرید دستگاه تصفیه هوا، ابتدا خرید از یک برند متخصص که استانداردهای لازم را دارد در اولویت قرار دهید. سپس دستگاهی متناسب  با شرایط اقلیم و آلودگی‌های محل زندگیتان انتخاب کنید. عواملی مثل ظرفیت دستگاه، حجم محل تصفیه شونده و مصرف برق را هم در نظر بگیرید تا یک دستگاه تصفیه هوای متناسب با نیازها و بودجه‌تان را بخرید. در این بین حتما از کارشناسان متخصص هم برای خرید مطمئن‌تر کمک بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مچکر 😇

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات