حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش ضبط صفحه نمایش در ویندوز ۱۰ و مک

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | آموزش و راهنمایی

ویژگی ضبط صفحه نمایش یکی از موارد بسیار کاربردی در لپ تاپ ها و دسکتاپ های ویندوز ۱۰ و مک است. بزرگ ترین مزیت آن این است که هنگامی که در حال بازی یا ادیت فیلم هستید می توانید از مراحل کار خود یا بازی فیلم بگیرید و بعد آن را در حساب های کاربریتان در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید. نکته جالب اینجاست که برخلاف تصور عمومی ضبط صفحه نمایش در لپ تاپ و دسکتاپ های مک و ویندوز ۱۰ بسیار آسان و ساده است.

آموزش ضبط صفحه نمایش در ویندوز ۱۰ و مک

برای ضبط صفحه نمایش در سیستم عامل های ویندوز ۱۰ و مک یک میانبر بسیار آسان وجود دارد. اگر مدت هاست که به دنبال این ویژگی هستید، در اینجا نحوه کار با آن به نقل از mysmartprice آورده شده است.

ضبط صفحه نمایش به همراه صدا در ویندوز ۱۰

فیلم برداری از صفحه نمایش در ویندوز ۱۰ نسبت به سیستم عامل های قبلی ویندوز آسان تر است. اکنون با استفاده از یک ابزار داخلی می توانید از بازی خود یا آموزش کار با یک برنامه فیلم بگیرید و آن را در کانال های خود منتشر کنید. در کنار آن یک نرم افزار شخص ثالث نیز معرفی می شود که انعطاف بیشتری برای فیلم برداری از صفحه نمایش در ویندوز ۱۰ دارد.

برای ضبط بازی، برنامه های ویرایش عکس و فیلم یا هر برنامه دیگری در ویندوز ۱۰، به راحتی می توانید از Xbox Game Bar استفاده کنید. این ویژگی به طور پیش فرض بر روی سیستم عامل قرار دارد. برای دسترسی به این ویژگی از میانبر Windows + G استفاده کنید. در بالا سمت چپ، دکمه ریکورد اسکرین را مشاهده می کنید. در منوی ضبط (Capture) ، می توانید انتخاب کنید که گزینه ضبط صدا روشن باشد یا خاموش.

ضبط صفحه نمایش در ویندوز ۱۰

نکته: از آنجایی که ویژگی فیلم برداری از صفحه نمایش به طور خاص برای ضبط بازی در کامپیوتر طراحی شده است، بنابراین نمی توانید از پوشه ها و دسکتاپ خود فیلم برداری کنید. ولی می توانید هر برنامه دیگری را ضبط کنید.

اگر می خواهید از همه صفحات و برنامه های کامپیوتر یا لپ تاپ خود فیلم برداری کنید، پیشنهاد می کنیم که از برنامه هایی همچون OBS Studio استفاده کنید. استفاده از این برنامه نیز بسیار آسان است؛ با استفاده از مرورگر خود نرم افزار را دانلود کنید، آن را باز کرده و دستورالعمل های منوی Capture را دنبال کنید تا ضبط صفحه نمایش به همراه صدا فعال شود.

معرفی بهترین برنامه های ضبط فیلم از صفحه برای اندروید

ضبط صفحه نمایش به همراه صدا در مک

برخلاف ویندوز، برای فیلم برداری از صفحه نمایش در مک و ساخت یک کلیپ خوب و قوی نیازی به نرم افزار شخص ثالث نیست. ابزار داخلی آن را با استفاده از میانبر مستقیم صفحه کلید یا از طریق Quick Time Player می توانید باز کنید. این ابزار بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا ضبط صفحه نمایش را با صدایی یکپارچه انجام دهید. برخلاف ویندوز ۱۰، مک ضبط صفحه نمایش پیش فرض خود را به بازی یا هر برنامه دیگری محدود نمی کند.

برای فعال کردن آن کافیست میانبر Command + Shift + 5 را بزنید. سپس یک اعلان مشاهده می کنید که با رابط ضبط صفحه نمایش باز می شود. همچنین می توانید با باز کردن Quick Time Player و سپس کلیک بر روی File – New Screen Recording ویژگی ضبط صفحه نمایش به همراه صدا را فعال کنید.

ضبط صفحه نمایش در مک

با این ویژگی می توانید تمام صفحه نمایش را ضبط کنید یا اینکه فقط یک پنجره را انتخاب کنید یا یک بخش از صفحه نمایش را برش دهید و ضبط کنید.

برای ضبط صدا، مطمئن شوید که گزینه Built-in microphone را در بخش Options – Microphone در نوار ضبط صفحه نمایش انتخاب کرده اید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مرسی اموزش👍🏻

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی