حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در سریال بریجرتون مدل موها چه معنی و پیامی دارند؟

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | سریال

طراحان گریم و مو سریال بریجرتون تمام جزئیات را در چهره و آرایش شخصیت ها بازگو کردند. مارک پیلچر، نامزد دریافت جایزه اسکار، همیشه در پروژه های بزرگی نظیر ماری یکم ملکه اسکاتلند، دانتون ابی و دیو و دلبر فعالیت داشته است اما وقتی مسئولیت طراحی گریم سریال بریجرتون را پذیرفت، فکرش را نمی کرد که این سریال انقدر محبوب شود. در حالی که بی صبرانه منتظر فصل دوم این سریال هستیم، پیلچر با پرده برداری از پیام ها و داستان های نهفته در ظاهر بازیگران به ما کمک می کند شخصیت ها را بهتر بررسی کنیم.

پیام های نهفته در مدل مو شخصیت های سریال بریجرتون

پیلچر و همکارانش به طور خستگی ناپذیری روی چهره و ظاهر خیره کننده شخصیت ها در این سریال کار کردند و هر چیزی را خودشون از صفر ساختند و خلق کردند. او به Glamour گفت: «برای ساخت بعضی از کلاه گیس ها ۳ یا ۴ روز زمان لازم است و برای برخی دیگر ۳ هفته. ما همه ی این کارها را در حین فیلمبرداری انجام می دهیم، بنابراین همیشه این نگرانی را داریم که همه چیز به موقع آماده شود.» فهمیدن دلیل این همه زحمت کار سختی نیست. با کمی دقت متوجه می شویم که هیچ کلاه گیسی شبیه هم نیست و تقریبا هر گریم یک داستان یا پیام پنهان در پس خود دارد. بعد از خواندن این مطلب می توانید دوباره به تماشای سریال بپردازید و به این نکته ها دقت کنید.

ملکه شارلوت

ملکه شارلوت در سریال بریجرتون

گلدا روشول در نقش ملکه شارلوت در سریال بریجرتون

پیلچر درباره مکالمات اولیه خود با شورانر سریال، کریس ون دوسن، اینگونه گفت: «ملکه در زندگی روزمره غالبا کسل و خسته است اما در کلاه گیس هایش گویی جشن و مهمانی به راه است. شوهرش بیمار است و در زندگی چیز زیادی برایش باقی نمانده است، بنابراین تنها چیزی که برایش باقی مانده است این است که لباس های جدید بپوشد و ظاهری آراسته داشته باشد.» در واقع، در ابتدا قرار بود که شارلوت در فصل یک فقط دو کلاه گیس داشته باشد اما پیلچر وقتی بیشتر به آن فکر کرد تصمیم گرفت که با هر تغییری که در ظاهر شارلوت ایجاد می شود، کلاه گیس جدید هم داشته باشد.

سریال وانداویژن محبوب تر از سریال بریجرتون

همه کلاه گیس های ملکه خاص و فوق العاده هستند (حتی یکی از آن ها از بیانسه الهام گرفته شده است) اما یکی از آن ها از بقیه خاص تر است: مدل قفس پرنده.

پیلچر گفت: « وقتی به تصاویر آن دوران نگاه می کنیم می بینیم که بعضی افراد در موهایشان قفس پرنده با پرنده واقعی داشتند، بنابراین من چند قفس پرنده از آمازون خریداری کردم. ظاهر آن ها برنجی بود اما لورنزو مانشیانت (سازنده تمام جواهرات سریال بریجرتون ) به آن ها یک رنگ عتیقه خاص بخشید.

هنگامی که قفس پرنده برای رفتن جلوی دوربین آماده شد، پیلچر تصمیم گرفت که یک پرنده مصنوعی را درون قفس قرار دهد و پرنده ای دیگر را بالای کلاه گیس بگذارد. سپس پیلچر و مدیر طراحی مو، آدام جیمز فیلیپس، یک خط داستانی کامل برای کلاه گیس ارائه دادند: گره ها نشان دهنده پیشینه نژادی سایمون باسِت است و پیچ و تاب ها قصیده ای برای دفنی است. پرندگان در قفس نیز عشق درهم گسیخته آن ها را نشان می دهد. خیلی جالب بود. نه؟

دفنی بریجرتون

دفنی بریجرتون در سریال بریجرتون

سمت چپ: فیبی دنور در نقش دفنی بریجرتون در سریال بریجرتون ، سمت راست آدری هپبورن در فیلم جنگ و صلح

پیلچر برای ظاهر فیبی دنور در نقش دفنی از آدری هپبورن در فیلم جنگ و صلح الهام گرفت. موهای او کمی مواج بود و یک چتری کوچک داشت. سپس کریس تصمیم گرفت که ظاهر دفنی را کمی مهربان و خنثی نشان دهد تا در قسمت های بعدی که شخصیت او تکامل پیدا می کند، ظاهر او نیز تغییر کند.

پنه لوپه فذرینگتون

پنه لوپه فذرینگتون در سریال بریجرتون

نیکلا کاولین در نقش پنه لوپه فذرینگتون در سریال بریجرتون

در کتاب اول جولیا کوین، پنه لوپه ۱۵ سال داشت، بنابراین پیلچر تصمیم گرفت که جوان بودن این شخصیت را از روی مدل موهای او نشان دهد. او به Glamour گفت: «به همین دلیل به موهای او کمی پیچ و تاب دادم و فر کردم. سپس کمی کک و مک به صورت او اضافه کردیم تا بتوانیم او را کمی جوان تر نشان بدهیم.» البته این امر تا حدی به این دلیل است که هشت کتاب از کوین موجود است و پیلچر می خواست از این طریق نشان دهد که پنه لوپه خیلی زود بزرگ نمی شود.

او درباره پنه لوپه اینگونه گفت: «در ظاهر او شخصیتی آسیب پذیر دارد، اما وقتی به اعماق وجود او نگاه می کنیم می بینیم که اینگونه نیست. هدف ما این بود که ظاهر او را تا جایی که می شود جوان و دخترانه نشان دهیم تا بتوانیم تغییرات و تکامل شخصیتی او را در قسمت های بعدی به تصویر بکشیم.» به عبارت دیگر برای یک تغییر بزرگ آماده باشید.

الیوز بریجرتون

کلادیا جسی در نقش الیوز بریجرتون در سریال بریجرتون

کلادیا جسی در نقش الیوز بریجرتون در سریال بریجرتون

اگر فکر می کنید که مدل موی مولت فقط متعلق به دهه ۸۰ است، باید بگوییم که در دوران ریجنسی نیز این مدل مو مد بوده است. پیلچر گفت: «من به کلادیا جسی، بازیگر نقش الویز، گفتم که او یک دختر با استایل پسرانه و یک فمینیست آزاداندیش است، پس می خواهم ظاهر او متفاوت باشد. بنابراین موهای او را مدل مولت درست کردم. جسی کاملا موافق بود. یک نسخه ماکاپ از این مدل مو را داشتیم که او امتحان کرد و خیلی تحت تاثیر قرار گرفت و او گفت که باید تهیه کنندگان را قانع کنیم که این ظاهر برای الیوز مناسب است. در نهایت همه آن را دوست داشتند و واقعا به شخصیت او می آید. او یکی از شخصیت های مورد علاقه من است.»

کریسیدا کوپر

کریسیدا کوپر در سریال بریجرتون

جسیکا مدسن در نقش کریسیدا کوپر در سریال بریجرتون

رقیب دفنی، کریسیدا کوپر با بازی جسیکا مدسن، از همه لحاظ می خواهد که از دختر بزرگ بریجرتون ها سرتر باشد حتی در مدل مو. در قسمت ۳، کریسیدا فکر می کند که پرنس از او خوشش می آید و می خواهد با او ازداوج کند، بنابراین موهای او را شبیه تاج درست کردیم. پیلچر برای این کار موها را از داخل با سیم بافته است تا بتواند ظاهری مجمسه وار به آن بدهد. پیلچر افزود: «با خودم فکر کردم که کریسیدا می خواهد به پرنس بفهماند که او شبیه پرنسس ها است. بنابراین دلم می خواست از این طریق این پیام کوچک را به مخاطب بدهم.»

لرد آنتونی بریجرتون

لرد آنتونی بریجرتون در سریال بریجرتون

جاناتان بیلی در نقش لرد آنتونی بریجرتون در سریال بریجرتون

در میان تمام بازیگران مرد سریال Bridgerton ، فقط جاناتان بیلی در نقش آنتونی فکر می کند که زندگی واقعی او کمترین شباهتی با شخصیتش دارد. بیلی به Glamour گفت: «آنچه جالب است این است که من نیمی از صورتم را موهایم پوشانده ام. به نوعی با این کار از خودم محافظت می کنم که شناخته نشوم.»

این حرف شاید کاملا درست نباشد اما پیلچر می گوید که او در نظر داشته تا به آنتونی ظاهری متناسب با آن دوران بدهد. او با استفاده از اسپری نمک دریا سعی کرده است تا ظاهری ژولیده به موهای او بدهد تا در همان حالت بماند. اما در مورد خط ریش قضیه کمی متفاوت است. جانی در اواسط فصل یک باید در یک پروژه دیگر نیز بازی می کرد بنابراین مجبور شدند که از خط ریش مصنوعی استفاده کنند. نکته مهم این است که در  هنگام تماشای سریال نمی توانید خط ریش واقعی و مصنوعی را از هم تشخیص دهید.

دوک هاستینگ: سایمون باسِت

سایمون باسِت در سریال بریجرتون

رگه-جین پیج در نقش سایمون باسِت در سریال بریجرتون

رگه-جین پیج می خواست که ظاهر او در سریال شبیه ظاهر خودش در زندگی واقعی باشد، بنابراین پیشنهاد داد که دوک ته ریش داشته باشد. حتی اگر از نظر فنی داشتن ته ریش برای مردان آن دوران عجیب باشد، پیلچر از این ایده خوشش آمد و گفت: «مردها در آن موقع ته ریش نمی گذاشتند، اما این به شخصیت سایمون می آمد و او را جذاب می کرد. تمام دنیا عاشق رگه است، بنابراین فکر می کنم که ایده خوبی بود و انتخاب درستی داشتیم.»

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی