حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا استفاده از گوگل ادز مقرون به صرفه است ؟

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تبلیغات کلیکی (Pay Per Click ads)

تبلیغات کلیکی (PPC) یکی از انواع تبلیغات آنلاین است که مورد توجه دیجیتال مارکترها و صاحبان کسب‌وکارها در سراسر دنیاست و به نوعی می‌توان گفت هرکس حداقل یکبار تبلیغات کلیکی را اجرا کرده یا با این نوع تبلیغات به عنوان کاربر مواجه شده است. از دلایل محبوبیت تبلیغات PPC همانطور که از نام آن پیدا است، نحوه محاسبه هزینه این نوع تبلیغات است. هزینه تبلیغات کلیکی بر اساس تعداد کلیک‌هایی که بر روی تبلیغات صورت گرفته است محاسبه می‌شود بنابراین شما تنها به ازای کسانی که به تبلیغ شما علاقه نشان داده و بر روی آن کلیک کرده‌اند هزینه پرداخت می‌کنید.

تبلیغات گوگل ادز

تبلیغات کلیکی نیز خود به دسته‌ها و مدل‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین مدل‌های تبلیغات کلیکی، تبلیغات در گوگل یا همان تبلیغات گوگل ادز (Google Ads) است. حتما شما نیز با این تبلیغات در صفحات نتایج جستجوی گوگل مواجه شده‌اید. هنگامی که در گوگل جستجو می‌کنید، ممکن است بالاتر یا پایین‌تر از نتایج و لینک‌های ارگانیک در صفحه نتایج جستجوی گوگل، لینک‌هایی با برچسب “Ad” مشاهده کنید. این نتایج همان تبلیغات کلیکی گوگل است.

هزینه تبلیغات گوگل ادز

هزینه تبلیغات کلیکی گوگل نیز مانند دیگر تبلیغات کلیکی تنها به ازای کلیک‌های صورت گرفته بر روی لینک محاسبه می‌شود و به همین دلیل نیز برای فعالین حوزه دیجیتال مارکتینگ در دنیا بسیار کارآمد است. چرا که می‌توانند با پرداخت هزینه نسبتا اندکی در مقایسه با دیگر انواع تبلیغات آنلاین و آفلاین، کاربران هدف خود را به سمت وب‌سایت و صفحه موردنظر خود هدایت کنند. اما مهمترین مسئله‌ای که استفاده از تبلیغات گوگل را برای صاحبان کسب‌وکار و دیجیتال مارکترهای ایرانی مشکل می‌سازد، پرداخت دلاری هزینه تبلیغات است. با توجه به مشکلات تحریم و افزایش نرخ ارز در کشور، استفاده از تبلیغات در گوگل و هزینه به صورت دلاری برای بسیاری از افراد شاید دیگر مقرون‌به‌صرفه به شمار نرود. اما کماکان از این تبلیغات در ایران و برای جستجوهای فارسی استفاده می‌شود. به نظر شما چه دلیلی می‌تواند داشته باشد که افرادی حاضر باشند با این نرخ ارز به صورت دلاری برای جذب ترافیک و ورودی از گوگل به سایت خود هزینه کنند؟

مزایای تبلیغات در گوگل

همانطور که گفتیم تبلیغات گوگل ادز در ایران نیز طرفدار بسیاری دارد. در این بخش می‌خواهیم به مزایای تبلیغات در گوگل بپردازیم و به دلایل استفاده از این مدل تبلیغات توسط صاحبان کسب‌وکارها بپردازیم.

جذب دقیق مخاطبان هدف

مهمترین مزیت استفاده از تبلیغات گوگل ادز، قابلیت هدفگیری دقیق مخاطبان است. در این نوع تبلیغات شما می‌توانید تصمیم بگیرید که تبلیغات شما دقیقا به چه کسانی نمایش داده شود. تعیین زبان، کشور، جنیست، علایق و مهمتر از همه تعیین کلمه کلیدی یا عبارت مورد جستجوی کاربران در این نوع تبلیغات در دسترس شما هستند. بنابراین با فیلتر کردن مختلف می‌توانید کاربرانی با ویژگی‌های مخاطبان برند خود را مورد هدف قرار دهید و تبلیغات را تنها به آن دسته از کاربران نمایش دهید. چه مدل تبلیغاتی دیگری می‌تواند با این دقت و با این کیفیت مخاطبان شما را فیلتر کند؟

نتایج تبلیغات در گوگل قابل اندازه‌گیری است

تمامی اطلاعات مربوط به نحوه اجرای تبلیغات خود در گوگل را می‌توانید در پنل گوگل ادز خود مشاهده کنید. انواع و اقسام آمار مرتبط با کمپین تبلیغاتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. با استفاده از این آمار و تحلیل داده‌های موجود می‌توانید تنظیمات کمپین تبلیغاتی خود را تغییر دهید تا بهترین نتیجه را از تبلیغات گرفته و کمپین خود را بهینه‌سازی کنید. آیا مخاطبان درستی را مورد هدف قرار داده‌اید؟ آیا کلمات کلیدی مناسبی انتخاب کرده‌اید؟ آیا نسبت تعداد کلیک به نمایش تبلیغات شما عدد معقولی است؟ آیا تیتر و لندینگ پیج انتخابی به درستی ایجاد شده‌اند؟ پاسخ همه این سوالات را با تحلیل آمار تبلیغات خود به راحتی می‌توانید به دست آورید.

افزایش آگاهی از برند

یکی از مهمترین اهدافی که هر کسب‌وکاری در ابتدای شروع به کار خود تا مدت زیادی به دنبال دستیابی به آن هدف است، افزایش آگاهی از برند می‌باشد. افزایش آگاهی از برند به رشد کسب‌وکار و میزان فروش آن کسب‌وکار کمک خواهد کرد. حال سوال اینجاست که تبلیغات گوگل ادز چگونه به افزایش آگاهی از برند کمک می‌کند؟ در جواب باید گفت هنگامی که شما برای کلمات کلیدی حوزه مربوط به کسب‌وکارتان از گوگل ادز استفاده می‌کنید، کاربران در بالای نتایج جستجوی گوگل نام برند و سایت شما را مشاهده می‌کنند و حتی اگر بر روی لینک سایت شما کلیک نکنند اما تکرار حضور شما در بالای نتایج جستجوی گوگل سبب می‌شود نام برند شما در ذهن مخاطبان جای گیرد و سطح آگاهی از برند افزایش پیدا کند.

تعیین زمان نمایش تبلیغات

در پنل گوگل ادز می‌توانید زمان نمایش تبلیغات در صفحه نتایج جستجوی گوگل را مشخص کنید. امکان تعیین روزها و ساعات نمایش تبلیغات به شما کمک می‌کند نتیجه بهتری بگیرید و علاوه بر آن از پرداخت هزینه برای کلیک‌های نامرتبط و بی‌کیفیت جلوگیری کنید.

در این مطلب به چهار مورد از مزایا و دلایلی که سبب می‌شود کسب‌وکارها کماکان از تبلیغات در گوگل با پرداخت هزینه دلاری استفاده کنند اشاره کردیم. با این حال بسیار دلایل ریز و درشت دیگری نیز وجود دارد که هر کسب‌وکار با توجه به حوزه فعالیت و مخاطبان خود تصمیم می‌گیرد از تبلیغات گوگل ادز استفاده کند.

یکتانت

یکتانت بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران، علاوه بر محصولات متنوعی که در حوزه تبلیغات کلیکی ارائه می‌کند، این امکان را به تازگی برای کسب‌وکارها فراهم کرده است که بتوانند از طریق این مجموعه از گوگل ادز استفاده کرده و اوامر مربوط به بهره بردن از تبلیغات در گوگل را به یکتانت بسپارند. اگر شما هم کسب‌وکاری دارید که مخاطبانتان از گوگل برای رفع نیاز خود و خرید خدمات و محصولات استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنیم با مشورت با کارشناسان یکتانت بهترین نتیجه را از تبلیغات در گوگل بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات