حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امنیت در سفرهای هوایی چطور تامین می شود؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

امنیت در سفرهای هوایی یکی از اصلی ترین نیازهای هر مسافری است. سالانه شاهد خبرهای مختلفی در رابطه با حوادث پیش آمده برای هواپیماها هستیم و این مسئله سبب شده افراد هنگام آغاز سفر دچار استرس و نگرانی شوند. اما واقعیت چیست؟ آیا واقعا سفر با هواپیما خطرناک است؟ امنیت در سفر هوایی تا چه میزان قابل اتکاست؟

در این مقاله قصد داریم روش های تامین امنیت در سفر با هواپیما را بیان کنیم تا به این منظور نگرانی های مسافران را هنگام خرید بلیط هواپیما و شروع سفر هوایی تا حدودی کاهش دهیم.

پیشرفت‌های بزرگ در فناوری برج مراقبت

برج های مراقبت نقش بسیار مهمی در تامین ایمنی سفر هواپیماها دارند. از این رو لازم است مجهز به بهترین تکنولوژی های روز دنیا باشند تا سفری امن برای مسافران فراهم آورند. در سال های گذشته اغلب رادارها زمینی بودند و مشکلات متعددی هنگام راهنمایی مسیر برای خلبانان به وجود می آمد. اما امروزه به مدد جی پی اس های قدرتمند، می توان به راحتی مختصات دقیق هواپیماها را مشخص نموده و از آن برای هدایت خلبانان در مسیرهای درست استفاده نمود. برای مثال در نظر داشته باشید که بلیط هواپیما کرمان یزد را خریداری نموده اید، زمانی که سفر شما آغاز شود مسیری اختصاصی به خلبان هواپیمایتان معرفی می شود تا با حرکت در آن از احتمال برخورد جلوگیری به عمل آید. ضمن اینکه با دستور برج مراقبت خلبان می توان به مسیرهای دیگر تغییر وضعیت نیز بدهد. از این رو می توان گفت امروزه با خرید بلیط هواپیما سفری امن تر نسبت به گذشته تجربه خواهید نمود.

کنترل مداوم سیستم هواپیما توسط متخصصان

در تمام دنیا طی روز تعداد بسیار زیادی سفر با هواپیما انجام می شود که بیش از ده ها هزار نفر را در نقاط مختلف دنیا جا به جا می کنند. اما این تنها اتفاقی نیست که رخ می دهد؛ بلکه پیش از آغاز سفر هر هواپیما چندین متخصص به بررسی سیستم های متعدد هواپیما می پردازند تا در صورت وجود هر گونه مشکل به سرعت آن را رفع کنند. این عمل موجب کاهش بسیار زیاد خسارات و آسیب های ناشی از خرابی هواپیما می شود.

تصور کنید یک هواپیمای 450 تنی با سرعت بسیار زیادی قصد پرواز در آسمان ها را دارد. حال اگر کوچکترین مشکلی داشته باشد با این وزن و سرعت ممکن است آسیب های فراوانی به وجود آورد. بنابراین تمام ایرلاین ها موظفند تکنسین های متبحری برای کنترل دائمی هواپیماها به کار بگمارند، تا سفری ایمن و به دور از هر مشکلی برای مسافران و خدمه پرواز فراهم آورند.

ماسک اکسیژن هواپیما، تضمین کننده نفس های شماست!

ماسک های اکسیژن در مواقع افت فشار درون کابین هواپیما به کمک مسافران و خدمه پرواز می آیند تا بتوانند به درستی نفس بکشند. این ماسک ها چیزی حدود 15 دقیقه تنفس را پشتیبانی می کنند که زمانی کافی برای کاهش ارتفاع و رسیدن به فشار مناسب درون کابین می باشد.

توصیه می کنیم هنگام سوار شدن به هواپیما به توضیحات مهمانداران به دقت گوش سپرده و نحوه استفاده از ماسک اکسیژن را به خاطر بسپارید تا در زمان نیاز به سرعت آن را به روی صورت خود قرار دهید.

از چاله های هوایی نترسید!

چاله هوایی جزئی جدا ناپذیر از سفرهای هوایی است که اصلا خطری برای امنیت پرواز به همراه نخواهد داشت. این چاله ها که در اثر ایجاد آشفتگی در وضعیت هوا رخ می دهند، تنها شبیه به دست اندازهای جاده ای هستند که هنگام عبور اتومبیل از روی آن ها اندکی کابین را دچار لرزش می کنند. بنابراین نباید از آن ها بترسید و یا دچار نگرانی شوید.

شیوه نامه های نوظهور خلبانی

شیوه نامه های خلبانی در سال 2014 با تغییرات گسترده ای مواجه شد که در آن شرایطی برای افزایش مهارت و تمرکز خلبانان در طول پرواز در نظر گرفته شده است. پیشرفت تکنولوژی امکان استفاده از شبیه سازهای رایانه ای را هنگام آموزش خلبانان فراهم آورده است که از این طریق مهارت آن ها به صورت واقعی رشد می یابد. این مهم موجب افزایش امنیت پروازها در سال های اخیر شده است.

طبق پروتکل تصویب شده در سال 2014، شیفت های استراحت خلبانان به 10 ساعت افزایش یافته است و توصیه می شود حتما 8 ساعت آن به خواب اختصاص داده شود. به این ترتیب خستگی پرواز قبلی از تن آن ها رخت بر بسته و تمرکز حواس بالایی در طول سفر خواهند داشت.

بزرگنمایی خبرگزاری ها در بروز حادثه های هوایی

آیا می دانید در طول روز چند تصادف مرگ بار در جاده های کشور رخ می دهد؟ آیا تا به حال شنیده اید چندین خبرگزاری به طور همزمان به پوشش یکی از این تصادفات بپردازند؟ پاسخ قطعا خیر است اما همین رسانه ها هنگام بروز مشکلات در سفرهای هوایی به صورت گسترده پوشش خبری می دهند. این امر سبب ایجاد نگرانی در مسافران می شود و آن ها را نسبت به پروازهای هوایی دچار تردید می کند.

در پایان باید بگوییم که در سال های اخیر تصادفات هوایی به شدت کاهش یافته است. به طوری که در سال 2018 هیچ گونه تصادف هوایی رخ نداده است. این امر حاکی از پیشرفت عظیم در صنعت هوایی دنیا می باشد و می تواند به شما این اطمینان را بدهد که پروازهای هوایی بسیار ایمن تر از گذشته هستند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

داخل ایران اگر سوار هواپیما شدی قشنگ جونت را کف دستت گرفتی😅

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات