حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی های پیکسل گوگل می توانند ضربان قلب و تنفس را اندازه گیری کنند

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار، گوگل

گوگل ماه گذشته خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه گوشی های پیکسل گوگل به زودی می توانند ضربان قلب و تنفس را اندازه گیری کنند. امروز این شرکت به وعده اش عمل کرده است. گوگل می گوید: تلفن های سری پیکسل این شرکت از امروز به سادگی با استفاده از دوربین و برنامه Google Fit می توانند ضربان قلب و تنفس شما را دقیق اندازه بگیرند. به نقل از pocketnow، گوشی های پیکسل گوگل با نرم افزاری که روی دوربین آن ها اجرا می شود می توانند ضربان قلب و تنفس کاربران را، اندازه گیری کنند.

اندازه گیری ضربان قلب و تنفس به وسیله گوشی های سری پیکسل

اگرچه اندازه گیری این دو پارامتر کاری بسیار دشوار است، اما گوگل فکر می کند سادگی و در عین رایگان بودن اندازه گیری این دو باعث ترغیب کاربران به پایش بیشتر این دو پارامتر می شود، که برای سلامتی طولانی مدت کاربران مفید است.

 

نرم افزار کلاب هاوس چیست؟ شبکه ClubHouse متمرکز بر صوت : رادیو طور؟ 📻

 

اندازه گیری میزان تنفس

با استفاده از برنامه Google Fit ، فقط با چند ثانیه فیلم می توانید ضربان قلب یا میزان تنفس خود را اندازه بگیرید. تلفن را روی یک سطح قرار دهید و در قاب دوربین سلفی بایستید تا یک هوش مصنوعی بتواند به دنبال حرکات کوچک قفسه سینه و سر شما باشد تا تنفس شما را تشخیص دهد. گوگل می گوید که خطای آن یک نفس در دقیقه است.

اندازه گیری میزان تنفس

اندازه گیری میزان تنفس توسط پیکسل گوگل

اندازه گیری ضربان قلب

ضربان قلب به طور معمول توسط دوربین های خاصی اندازه گیری می شود که از تکنیکی به نام فوتوپلتایسموگرافی فیزیکی (PPG) استفاده می کنند. تلفن های گلکسی سامسونگ مانند گلکسی S10 دارای یک سنسور داخلی هستند. PPG به انگشت شما نوری می تاباند و به الگوی انعکاس نگاه می کند تا حرکت خون را ببیند.

اندازه گیری ضربان قلب پیکسل گوگل

اندازه گیری ضربان قلب پیکسل گوگل

راه حل گوگل از نظر مفهومی یکسان است، منهای منبع نور. هنگامی که انگشت شما به آرامی بر روی لنز دوربین اصلی فشار داده می شود، ضربان قلب شما را با جستجوی تغییرات جزئی در رنگ انگشت، متناسب با حرکت خون اندازه گیری می کند. گوگل می گوید نتایج به دست آمده در این روش اندازه گیری ضربان قلب تا ۲ درصد دقیق است، که این میزان با محصولات بالینی و پزشکی مطابقت دارد.

از آنجا که این تکنیک به سخت افزار خاصی احتیاج ندارد، گوگل فکر می کند که در آینده می تواند از این روش برای همه دستگاه های اندرویدی استفاده کرد.  اما در حال حاضر، گوگل آن را به اندازه کافی برای کاربری های تخصصی پزشکی تبلیغ نمی کند، و آن ها هنوز به دنبال تأیید FDA نیستند.

 

آیا سال ۱۴۰۰ شروع قرن پانزدهم است؟

 

جک پو ، مدیر محصولات Google Health می گوید:

“صادقانه بگویم، ما آزمایش و اعتبارسنجی کافی انجام نداده ایم تا بگوییم که قطعا برای موارد استفاده شده می تواند مفید باشد، اما این قطعا چیزی است که ما در حال بررسی آن هستیم.”

 

دستگاه های اندازه گیری ضربان قلب یکی از اصلی ترین ویژگی و قابلیت مهم محصولات پوشیدنی مانند مچ بندها هستند و اندازه گیری های مداوم آن ها در حین انجام ورزش یا در هر حالتی در طول روز راحت تر و سریع تر و مطمین تر از روشی است که می توانید با گوشی های پیکسل گوگل انجام دهید. به همین دلیل است که سامسونگ PPG را از گوشی های گلکسی S20 و مدل های بعدی برداشته است. اما به هر حال، برای افرادی که گوشی های سری پیکسل گوگل را دارند و از هیچ گجت پوشیدنی استفاده نمی کنند، این یک ویژگی رایگان است و امتحان کردنش نیز ضرری ندارد!

به نظر شما گوگل چقدر می تواند این ویژگی را در گوشی های اندرویدی توسعه دهد و در این زمینه موفق عمل کند؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

قابلیت جالبی هستش😂😂

MohammadFarhaadi

حالا میبینی چیپست اسنپ ۴۲۵ میزاره با هیچ آپشنی و کلی حاشیه و و بخاطر همین گزینه و اندروید خالص قیمت میزنه ۱۵۰۰ دلار!!!😁😎

Taha

و با همون مشخصات دوربین گوشی های سامسونگ رو با قدرت ده برابر به می‌کنه
ههههه هاهاهاهاها

Taha

به: له

Mohammadr

بنظرم بحث سامسونگ و هواوی و شیائومی و… نیست
موضوع یه گوشی مناسب این دوره، با قیمت متناسب با امکاناتش هست… حالا میخواد هر شرکتی باشه…
مطمئنا پردازش عکس پیکسل رو هیچ کس نمیتونه منکر بشه ولی اگر این توانایی در کنار یه گوشی با ظاهر خوب (کم حاشیه) و مشخصات بهتر چیپست و… بیاد و البته قیمت مناسب، خیلی عالی میشه…
البته شاید یکی از دلایلی که قیمت گوشیاش بالاس، اینه ک خط تولید انبوه نداره و هزینه زیادی رو متحمل میشه برای تولیدش…
انگار ی جورایی میخواد فقط تو بازار موبایل هم باشه…

Milad7

نایس جاب!

m.b

والا منم با شیا میزنم یه مشکلی که داره دستت کوچکترین حرکتی بکنه روند متوقف میشه… 10 ثانیه باید دستت رو اصلا حرکت ندی… ولی طبق تجربه خوب بوده و لااقل فرق استراحت و راه رفتن معمول و ورزش رو خوب فهمیده…

Milad7

چقدر خفن 😂😂😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی