حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه ی گوشی a51 و a70

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

این روزها آنقدر گوشی های میان رده ی سامسونگ زیاد شده است که هر کسی می تواند با هر بودجه ای که دارد، چند انتخاب داشته باشد. این تنوع محصولات از یک طرف اتفاق خوبیست و از طرف دیگر باعث سردرگمی کاربران در میان گوشی های سامسونگ با قیمت های نزدیک بهم شده است. به همین دلیل معمولا افراد قبل از خرید در حال مقایسه دو یا چند گوشی هستند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. یکی از رایج ترین مقایسه ها بین دو گوشی a51 و a70 است که در یک رنج قیمتی هستند و همین علت باعث شده تا کاربران بسیاری بر سر این دوراهیِ گوشی a51 بهتر است یا a70 بمانند…

بنابراین در این مطلب میخواهیم به بررسی و مقایسه ی مشخصات و ویژگی های دو گوشی a51 و a70 سامسونگ با نگاهی جامع و متفاوت بپردازیم تا شاید انتهای هر دو مسیر برای شما روشن شود و شما بتوانید بهتر انتخاب کنید.

مقایسه ی گوشی a51 و a70 از نظر بدنه و طراحی

بدنه ی هر دو گوشی a51 و a70 از پلاستیک فشرده ساخته شده است. روی صفحه نمایش هر دو نیز یک محافظ گوریلاگلس نصب شده که باعث افزایش مقاومت صفحه نمایش در برابر ضربه است (گوریلاگلس درواقع شیشه ی محافظی است که سامسونگ سپر بلای صفحه نمایش گوشی هایش می کند.) بنابراین هر دو گوشی از نظر جنس و مقاومت مشابه هستند.

از نظر طراحیِ ظاهری (همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید) روی قاب پشتی a51 طرح هایی به شکل اشکال هندسی وجود دارد (برجسته نیستند)؛ اما پشت گوشی a70 ساده است. بنابراین اگر ساده پسندید از این نظر a70 انتخاب مناسبی برای شماست در غیر این صورت به a51 فکر کنید. اگرهم عادت دارید از قاب های محافظ سیلیکونی و یا طرح دار استفاده کنید به این مورد اصلا فکر نکنید و از آن عبور کنید.

تفاوت مهم تر در بخش بدنه ی a51 و a70 ابعاد و وزن این دو گوشی است که به نظر بنده باید به آن توجه داشته باشید. گلکسی a51 با ابعاد 158.5x73.6×7.9 میلیمتر و وزن 172 گرم نسبت به گلکسی a70 با ابعاد 164.3x76.7×7.9 میلیمتر و وزن 183 گرم شاید انتخاب مناسب تری باشد برای افرادی که دستان کوچکی دارند و یا عادت دارند در طول روز ساعات زیادی از گوشی شان استفاده کنند.

از نظر صفحه نمایش گوشی a51 بهتر است یا a70 ؟

از نظر صفحه نمایش، هر دو گوشی به یک پنل Super AMOLED با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل مجهز شده اند؛ اما نمایشگر a70 با اندازه ی 6.7 اینچ از نمایشگر 6.5 اینچی a51 بزرگتر است و همین بزرگتر بودن باعث کاهش تراکم پیکسلی در a70 با 393 پیکسل در هر اینچ نسبت به a51 با 405 پیکسل در هر اینچ شده است. البته این اختلاف واقعا ناچیز است و هر دو تصاویری با وضوح فول اچ دی پلاس به شما ارائه می دهند. بنابراین افرادی که اهل فیلم دیدن هستند، احتمالا a70 با نمایشگر بزرگش برای آنها مناسب تر باشد.

مقایسه ی گوشی a51 و a70 از نظر قیمت صفحه نمایش!

شاید با دیدن این عنوان تعجب کرده باشید و با خودتان گفته باشید که قیمت نمایشگر چه اهمیتی دارد؟! در پاسخ باید بگوییم که لطفا زمان خرید هر گوشی نیم نگاهی نیز به هزینه های تعمیرات احتمالی داشته باشید. رایج ترین علت خرابی گوشی ها خرابی صفحه نمایش در اثر ضربه و آب خوردگی است و این اتفاق ممکن است از یک لحظه پس از خرید بیفتد و ممکن است شانس با شما یار باشد و هیچ وقت با آن مواجه نشوید (که در این صورت جزو بندگان برگزیده خداوند هستید و باید شاکر باشید).

اما به هر حال قویا توصیه می کنیم نیم نگاهی به قیمت ال سی دی ها داشته باشید تا خدای ناکرده بعدها شما نیز در شوک قیمت آنها فرو نروید چرا که گران ترین قطعه ی گوشی های سامسونگ معمولا صفحه نمایش آنهاست.

مشاهده قیمت ال سی دی a51

مشاهده قیمت ال سی دی a70

راستی شما هم می دانید که آوافیکس یک شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیرات موبایل در محل است؟ به این صورت که یک تکنسین را در زمان مورد نظر شما به منزل یا محل کار شما اعزام می کند و گوشی تان در حضور خودتان تعمیر می شود.

از نظر پردازنده و عملکرد

از نظر پردازنده گوشی a51 و a70 تفاوت جدی دارند. پردازنده ی a70 اسنپدراگون 675 است در حالی که a51 با یک پردازنده ی اگزینوس 9611 عرضه شده است. در واقع هر دو پردازنده میان رده اند اما معمولا هیچکس برتری اسنپدراگون ها به اگزینوس ها را رد نمی کند. بنابراین از این نظر a70 بر a51 پیشی گرفته است.

البته هردو گوشی به خوبی از پس کارهای روزمره برمی آیند اما اگر اهل بازی کردن هستید، احتمالا a70 انتخاب مناسب تری برای شماست.

از نظر حافظه و رم نیز a51 با ارائه ی سه مدل با مشخصات 64GB 4GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM نسبت به a70 با ارائه دو مدل با مشخصات 128 گیگابایت, با 6/8 گیگابایت RAM دست شما را بازتر گذاشته است.

مقایسه ی گوشی a51 و a70 سامسونگ از نظر دوربین

اینجا دقیقا همان جایی است که a51 می تواند ضعف پردازنده اش نسبت به a70 را جبران کند و با دوربین 4 گانه اش به a70 که به دوربین سه گانه مجهز شده، فخر فروشی کند.

دوربین اصلی گوشی a51 چهارگانه است و شامل یک دوربین 48 مگاپیکسلی با لنز عریض، دوربین دوم و سوم آن نیز به ترتیب 12 مگاپیکسل (فوق عریض) و 5 مگاپیکسل ( سنسور عمقی) است و یک لنز 5 مگاپیکسلی تله فوتو نیز دارد. اما دوربین گوشی a70 سه گانه است و شامل  یک دوربین 32 مگاپیکسل (لنز عریض)، 12 مگاپیکسل (فوق عریض) و 5 مگاپیکسل ( سنسور عمقی) می‌شود.

درواقع هم دوربین اصلی a70 نسبت به a51 ضعیف تر است و هم اینکه از داشتن لنز تله فوتو محروم می باشد. (لنز تله‌فوتو نوعی از لنز است که از آن برای بزرگنمایی اشیاء و افرادی استفاده می‌شود که در دوردست قرار دارند. درواقع عکاس با استفاده از لنز تله فوتو در هنگام عکاسی می‌تواند به بزرگنمایی منظره‌ای که در فاصله‌ی دور قرار دارد، بپردازد.)

هر دو گوشی با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تقریبا عکس هایی با کیفیت مشابه را ثبت می کنند. بنابراین اگر اهل عکاسی هستید، a51 برای شما انتخاب مناسب تری نسبت به a70 است.

از نظر امنیت گوشی a51 بهتر است یا a70 ؟

هر دو گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت هستند و از قابلیت تشخیص چهره نیز پشتیبانی می کنند. شما می توانید با استفاده از اثر انگشت، ثبت چهره، رمز عبور و الگو امنیت گوشی تان را تضمین کنید.

سنسور اثر انگشت هر دو گوشی مشابه هستند و زیر صفحه نمایش قرار دارند. هر دو گوشی نیز از دوربین سلفی برای تشخیص چهره استفاده می کنند. بنابراین از این نظر با همدیگر تفاوتی ندارند.

مقایسه ی گوشی a51 با a70 سامسونگ از نظر باتری و سرعت شارژ

گلکسی a51 مجهز به یک باتری 4000 میلی آمپری است در حالی که a70 از یک باتری 4500 میلی آمپری بهره می برد. شاید به نظر برسد از نظر باتری a70 گوی رقابت را از a51 ربوده است. اما توجه داشته باشید که صفحه نمایش a70 از a51 بزرگتر و در نتیجه پرمصرف تر است.

سامسونگ برای شارژ باتری a70 شارژ سریع 25 واتی را در نظر گرفته در حالی این عدد برای a51 15 وات است. بنابراین از این نظر a70 شرایط بهتری دارد.

عمر مفید باتری هر دو گوشی بسته به میزان و نحوه ی استفاده ی کاربر بین 2 تا 5 سال متغیر است. باتری هر دو گوشی نیز غیرقابل تعویض توسط کاربر است که البته این موضوع کاملا نرمال است و امروزه همه ی گوشی های هوشمند همینطور هستند. برای خرید یک باتری اورجینال با امکان تعویض در محل نیز می توانید روی آوافیکس حساب کنید.

بالاخره گوشی a51 بهتر است یا a70 ؟ کدام را بخریم؟

اگر همچنان نمی دانید کدام گوشی را بخرید، پیشنهاد می کنیم با خودتان فکر کنید که دقیقا چه چیزی برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ آیا اهل فیلم و سریال دیدن هستید و به صفحه نمایش بزرگتر نیاز دارید؟ اهل عکاسی هستید و دوربین گوشی برای شما مهم تر است؟ اهل بازی کردن هستید و سرعت عمل و داغ نکردن گوشی برایتان اهمیت بیشتر دارد؟ یا دستان ظریفی دارید و گوشی های کوچکتر و سبک تر برای شما مناسب تر هستند؟

اگر به این سوال ها پاسخ دهید، حتما از این تردید خلاص می شوید و می توانید با اطمینان گوشی مناسب خودتان را انتخاب کنید. لطفا اگر شما نیز تجربه ای در استفاده از a51 و a70 دارید، در پایین همین مطلب پیغام بگذارید تا به سایر کاربران نیز در انتخاب بهتر کمک شود.

 

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5G

من a70 دارم انقدر که اذیتم کرده دارم روانی میشم🤕

Mahdi

یه زمان بود چیزی نمی دونستم در مورد موبایل می خواستم a70 بخرم خداروشکر نخریدم

5G

بهترین تصمیم قرن😁

Mahdi

قربون شما

ali9392

سلام بچه ها اگه شارژر نوت بیست اولترا را به اس بیست fe بزنم مشکلی پیش نمیاد؟ باهاش سازگاره؟

سلام.
S20 FE از شارژر 25 وات پشتیبانی میکنه. درحالی که تو جعبش شارژر 15 وات هست.
خوشبختانه شارژرای سامسونگ به هم میخورن و میتونی با شارژر نوت 20 اولترا شارژش کنی.✌🏼✌🏼

Mahdi

الان باید ای۷۱ و ام۵۱ رو مقایسه میکردید

گوشی خودم A51 هست من که باهاش کلی کار میکنم راضیم خیلی هم خوبه خدایی.

Milad7

۲ قارچ فوق سمی😁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات