حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تسک بار جدید ویندوز ۱۰ حافظه رم بیشتری اشغال می کند

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | Windows، آپدیت

تسک بار یکی از ویژگی های اصلی ویندوز است. سالیان سال است که عادت داریم به صورت پیش فرض پایین نمایشگر باشد و وقتی یک نرم افزار باز باشد، راه ارتباطی ما با دیگر بخش های ویندوز است. قرار است در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ یک Taskbar جدید را شاهد باشیم. این خبر خوب بود، خبر بد این که تسک بار جدید ویندوز ۱۰ حافظه رم بیشتری اشغال می کند. البته شاید برای کامپیوترهای جدید خیلی مهم نباشد اما کامپیوترهای قدیمی اصلا از آن خوشحال نخواهند شد.

تسک بار جدید ویندوز ۱۰

نوار وظیفه یا همان تسک بار ویندوز ۱۰ که در پایین دسکتاپ قرار دارد، قرار است به زودی با یک بخش جدید “اخبار و علاقمندی ها” یا ‘News and Interests’ روبه رو شوند. با کلیک روی این بخش شما اخبار، پیش بینی های هوا و موارد دیگر را خواهید دید. مثلا چیزی شبیه به صفحه منفی ۱ در سیستم عامل اندروید (صفحه سمت چپ هوم اسکرین) که با دستیار گوگل یا بیکسبی سامسونگ پرشده است.

اگرچه مایکروسافت می خواهد این ویژگی جدید به کاربران امکان دسترسی سریعتر به اطلاعات را بدهد اما ممکن است این ویژگی باعث کند شدن ویندوز شما شود. پیش از این با قابلیت Windows Latest هم همین اتفاق رخ داد.

کند شدن ویندوز ۱۰

کند شدن ویندوز ۱۰

این ویژگی مبتنی بر نسخه اولیه ابزار News and Interests است که در بیلد Insider ویندوز ۱۰ دیده شده است. نسخه اینسایدر، یک نسخه از ویندوز ۱۰ است که برای آزمایش ویژگی های احتمالی موجود در نسخه های جدید ویندوز به کاربران داوطلب آزمایش کننده (معروف به Windows Insiders) ارایه می شود.

گفته می شود که ویژگی جدید، خبرهای موجود را در پس زمینه بررسی می کند تا جدیدترین اطلاعات را به شما ارائه دهد. این بدان معناست که یک فرایند در پس زمینه کار می کند و هنگام جستجوی اخبار، می تواند حداکثر ۱۵۰ مگابایت رم را اشغال کند.

این مقدار اشغال کردن حافظه رم می تواند یک مشکل باشد، به خصوص در رایانه های شخصی قدیمی که مقدار محدودی رم دارند. اگر صاحب یکی از این دستگاه ها باشید، ویژگی جدید ویندوز ۱۰ باعث کندی سیستم شما خواهد شد.

خبر خوب اینکه مایکروسافت گفته است که News and Interests اختیاری است، بنابراین اگر آن را مفید نمی دانید می توانید آن را غیرفعال کنید. همچنین، همانطور که اشاره کردیم، این نسخه اولیه ویژگی مذکور است و به احتمال زیاد مایکروسافت قبل از انتشار رسمی آن را اصلاح می کند و امیدوارم به این معنی باشد که حافظه کمتری اشغال کند.

البته techradar خیلی منفی درباره آن فکر می کند ولی من روی آن مثبت هستم و فکر می کنم ویژگی مفیدی می تواند باشد. شما چطور فکر می کنید؟  فکر می کنید این ویژگی را دوست داشته باشید؟ مشخصا مایکروسافت می تواند از آن برای قدرت بخشیدن به موتور جستجو بینگ خود و مرورگر اج هم استفاده کند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ویندوز ۱۰ کلا خیلی سنگینه روی سیستم های قدیمی اصلا بالا نمیاد 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)