حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آبشار نیاگارا کانادا

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

مجموعه آبشار نیاگارا (Niagara Falls) یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی دنیا است. این منطقه از شهرت جهانی برخوردار است و سالانه حدود 12 میلیون گردشگر از آن دیدن می‌کنند.

تحقیقات نشان داده که تاریخ پیدایش این منطقه به بیش از 10 هزار سال قبل برمی‌گردد. به اعتقاد زمین‌شناسان، تغییرات ایجاد شده در عصر یخ‌بندان موجب پیدایش این جاذبه طبیعی زیبا شده است. بیشتر سنگ‌های موجود در این ناحیه از جنس آهک هستند که در میان آن‌ها تعداد زیادی فسیل‌ دیده می‌شود.

بر خلاف تصور عموم مردم، آبشار نیاگارا کانادا بلندترین آبشار دنیا نیست. بلکه لقب بلندترین آبشار جهان به آبشار آنجل در کشور ونزوئلا تعلق دارد. با این حال، نیاگارا به دلیل وسعتی که دارد و همچنین سرعت زیاد جریان آب از شهرت زیادی برخوردار است.

 

معرفی مجموعه آبشار نیاگارا

سه آبشار زیبا که در کنار هم قرار دارند، مجموعه آبشار نیاگارا را تشکیل می‌دهند. یکی از این سه آبشار در کشور کانادا و دو آبشار دیگر در کشور آمریکا واقع شده‌اند. با این حال، تماشای این منطقه از سمت کانادا از جذابیت بیشتری برخوردار است. بین دورترین نقاط آبشار در کانادا و آمریکا حدود 1039 متر فاصله وجود دارد.

نیاگارا بر بستر رودخانه‌ای به همین نام قرار دارد. این رودخانه از دریاچه ایری سرچشمه گرفته و در نهایت به دریاچه انتاریو می‌ریزد.

 

بیشتر بخوانید: روند خرید کسب و کار چگونه است؟

 

آبشار نعل اسبی (Horseshoe Falls)

بزرگترین آبشار نیاگارا است که دو سوم آن در خاک کانادا و مابقی در خاک آمریکا قرار دارد. این آبشار دقیقا در مرز بین استان انتاریو کانادا و ایالت نیویورک آمریکا واقع شده است. اما مالکیت آن به کانادا تعلق دارد و به همین دلیل به نام آبشار کانادایی شناخته می‌شود. این منطقه در فاصله 150 کیلومتری شهر تورنتو کانادا قرار دارد.

آبشار نعل اسبی به دلیل ظاهر هلالی شکلی که دارد به این نام شهرت پیدا کرده است. ارتفاع این آبشار بیش از 50 متر و عرض آن 790 متر است. 90 درصد آب آن از کانادا سرچشمه می‌گیرد. در این ناحیه، میزان ریزش آب در فصول مختلف سال متفاوت است. اما به طور کلی، دو میلیون لیتر در ثانیه تخمین زده می‌شود.

در این منطقه، حجم و سرعت آب به قدری زیاد است که 120 متر از بستر زیرین آن به دلیل فرسایش از بین رفته است. با توجه به سرعت فرسایش خاک، تخمین زده می‌شود که تا 50 هزار سال آینده آبشار نیاگارا از بین برود.

آبشار آمریکایی (American Falls)

این ناحیه با ارتفاع 34-21 متر و عرض 320 متر، به ایالت نیویورک آمریکا تعلق دارد. در این قسمت از آبشار، در هر ثانیه حدود 500 هزار لیتر آب سرازیر می‌شود.

جریان آب در آبشار آمریکایی بسیار شدید است و به همین دلیل خاک دچار فرسایش شده است. در اثر این فرسایش، آبشار آمریکایی ظاهری شبیه W به خود گرفته است و قسمت‌های شمالی آن کاملا از بین رفته است. در حال حاضر، تلاش‌هایی برای پیشگیری از فرسایش خاک انجام شده که نسبتا موفق بوده‌اند.

آبشار نقاب عروس (Bridal Veil Falls)

کوچکترین آبشار این جاذبه طبیعی زیبا است و به طور کامل در خاک آمریکا قرار دارد. نقاب عروس در گذشته به نام‌های لونا و آیریس شناخته می‌شده است. آب این آبشار به طور مستقیم به سمت رودخانه جاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: شرایط سرمایه گذاری در آمریکا چیست؟

آشنایی با جزایر آبشار نیاگارا

نیاگارا مجموعه‌ای از سه آبشار است که به وسیله دو جزیره به نام‌های گوت و لونا از هم جدا می‌شوند. جزیره گوت، بین آبشارهای نعلی اسبی و نقاب عروس واقع شده است. این جزیره، خالی از سکنه است. اما گردشگران می‌توانند به وسیله قایق‌های مخصوص از آن بازدید کنند. مجسمه نیکولا تسلا، یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره گوت است.

جزیره لونا در میان آبشارهای آمریکایی و نقاب عروس قرار داشته و گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند. جزیره‌های گوت و لونا به کمک یک پل به یکدیگر متصل می‌شوند.

مکان‌های دیدنی اطراف آبشار نیاگارا

  • پارک ملی: این پارک که در سال 1885 تاسیس شده، شامل پنج جزیره کوچک در رودخانه نیاگارا است. در این پارک 400 هکتاری امکانات مناسبی برای پیک‌نیک و دوچرخه‌سواری وجود دارد.
  • موزه هنر کستلانی: در این موزه نقاشی‌ها و عکس‌های مختلف و همچنین آثاری از هنرمندان معاصر وجود دارد.
  • قلعه نیاگارا: این قلعه که در سمت شرق رودخانه قرار دارد، در گذشته یک مرکز نظامی بوده است. اما در سال 1934 به موزه تبدیل شده است.
  • پل رنگین‌کمان: روی تنگه نیاگارا قرار دارد. گردشگران می‌توانند هم به صورت پیاده و هم با دوچرخه یا اتومبیل از روی آن عبور کنند.

  • پارک هاید: در تمام طول سال امکان بازدید از این پارک وجود دارد. در پارک هاید، یک دریاچه کوچک و تعدادی اردک و غاز وجود دارد. باغ گل‌های رز این پارک هم بسیار معروف بوده و به عنوان محل مناسبی برای عکاسی شناخته می‌شود.
  • برج اسکای‌لون: این برج دارای امکانات مختلف از جمله رستوران و فروشگاه است. از بالای برج اسکای‌لون می‌توان تمام مجموعه آبشارهای نیاگارا را مشاهده کرد.
  • غار بادها: این بخش در جزیره گوت واقع شده و امکان مشاهده آبشار را از فاصله نزدیک فراهم می‌کند. افرادی که می‌خواهند این جاذبه طبیعی را از نزدیک ببینند به تنگه نیاگارا می‌روند. سپس با پشت سر گذاشتن چند پله به محلی به نام عرشه طوفانی می‌رسند که فاصله بسیار کمی با آبشار دارد. به طوریکه باعث خیس شدن بازدیدکنندگان می‌شود.
  • تپه کلیفتون: خیابانی نزدیک آبشار است که در آن تعداد زیادی فروشگاه، رستوران و هتل وجود دارد. برای بسیاری از خانواده‌ها و فرزندان‌شان بازدید از این منطقه بسیار سرگرم‌کننده است.

 

امکانات تفریحی آبشار نیاگارا

این جاذبه طبیعی زیبا، یکی مهم‌ترین قطب‌های گردشگری در آمریکای شمالی است. به همین دلیل، دو کشور آمریکا و کانادا امکانات تفریحی زیادی برای این منطقه در نظر گرفته‌اند.

در محوطه این آبشار محلی برای قدم زدن وجود دارد که گردشگران می‌توانند با قایق به آنجا بروند. در این مجموعه، تورهای قایق‌سواری هم وجود دارد که تجربه لذت‌بخش قایق‌سواری در رودخانه نیاگارا را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهد. با استفاده از این قایق‌‌ها می‌توانید دور تا دور آبشار را ببینید.

با توجه به سرعت زیاد جریان آب، شنا کردن در نزدیکی آبشار بسیار خطرناک است. با این حال، در اطراف آن محوطه‌های ویژه‌ای برای شنا کردن در نظر گرفته شده است.

از سایر تفریحات این منطقه می‎توان به هلیکوپترسواری اشاره کرد. هلیکوپترها این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند که بر فراز نیاگارا پرواز کنند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید ملک در کانادا با کارشناسان اینوسپات مشورت کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات