حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کشورهای با بیشترین آمار مطالعه کتاب

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در کشور فنلاند ۱۰۰ درصد جمعیت کشور با سواد هستند. در بیشتر آمار منتشر شده کشور فنلاند در لیست کشور ها کتاب خوان جهان است. طبق بررسی ها کشور فنلاند در سال ۲۰۱۵ مردم این کشور هر روز یک ساعت مطالعه آزاد دارند. پر رونق ترین بازار اقتصادی کتاب در جهان بازار فنلاند است.

مخاطبان اصلی کتابخانه ها سوئد، نوجوانان هستند ؟

کشور سوئد با جمعیت ۱۰ میلیون، ۲۹۰ کتابخانه عمومی با هزار شعبه کوچک، ۴۰ کتابخانه دانشگاهی، یک کتابخانه ملی، سه هزار کتابخانه خیابانی، ۱۱۵ کتابخانه بیمارستانی دارد. از هر سه نفر سوئدی یک نفر عضو کتابخانه می باشد.

بیشتر بازدید کنندگان کتابخانه نوجوانان ۹تا ۱۴ ساله هستند.

در کشور فنلاند مراجعه به کتابخانه بیشترین میزان برای گرفتن کتاب در جهان است. هر شهروند فنلاندی به طور میانگین هر سال ۲۰/۶۷ منبع از کتابخانه ها کتاب امانت می برد. ۷۵ درصد از بودجه کشور به نویسنده ها و مترجم ها داده می شود.

در کشور تایلند مردم به طور متوسط ۹ ساعت و ۲۴ دقیقه مطالعه می کنند. ۸۸ درصد مردم کتاب ها چاپی می خوانند و هر روز ۲۸ دقیقه صرف مطالعه کتاب ها چاپی می کنند، به این معنا که آن ها بیشتر وقت خود را صرف مطالعه آنلاین می کنند. گوشی ها هوشمند و تبلت ها، عادت ها مطالعه را در بعضی کشور ها مانند تایلند و هند تغییر داده است.

۸۶ درصد مردم نیوزیلند در سال ۲۰۱۸ بیان کرده اند که یک کتاب خوانده اند و یک کتاب جدید می خواهند شروع کنند. نکته جالب توجه در مورد مردم کشور این است که از شعر بیشتر از متن استقبال می کنند. ۳۰درصد از مردم به طور مستقیم شعر می خوانند. ۵۷ درصد از موارد مورد مطالعه آن ها شعر ها، شعرای نیوزیلند است.

چگونه کتاب خوان شوید ؟

۱)دیدگاهتان را به کتاب تغییر دهید !

کتاب می خواهد که کیفیت زندگی ما را بهبود دهد، پس بهتر است به کتاب به عنوان یک کالا تجملاتی نگاه نکنید، چیزی که برای خرید آن هیچ وقت پولی ندارید!

پس لازم است قبل از این که فکر کنید چه کتابی باید بخرید،  نوع دیدگاه خود را نسبت به کتاب تغییر دهید.

با خوردن یک فست فود کم تر می توانید کتاب بخرید، موجب افزایش آگاهی شما می شود که این امر موجب بهبود زندگی شما نیز می شود. زندگی ما بستگی به افکار ما دارد!

۲) چه کتابی بخرید ؟

همه کتاب ها ارزش وقت گذاشتن و مطالعه ندارند‌. در وهله اول مهم است که بدانید چه کتابی بخوانید‌. می توانید از دوست ها و آشناها که اهل مطالعه هستند کمک بگیرید. اگر کتاب خوبی پیدا کردید بخرید. بیشتر انسان ها برای چیزی که پول پرداخت می کنند ارزش زیادی قائل می شوند، پس سعی کنید به جای امانت گرفتن کتاب از دیگران خودتان کتاب بخرید.

۳) چگونه باید کتاب خواند ؟

کتابی که می خوانید قرار است زندگی شما را بهبود بخشد، پس این که چگونه کتاب را بخوانید خیلی مهم است. روش کتاب خواندن را باید جدی گرفت.

۴) برای کتاب خواندن زمان مشخص کنید ؟

زمان خاصی را برای کتاب خواندن تعیین کنید. قبل از خواب زمان خوبی است و باعث آرامش قبل از خواب و موجب راحت خوابیدن شما می شود.

۵) راجع به موضوعاتی که علاقه دارید بخوانید!

شاید خواندن تاریخ گذشته یا کتاب ها علمی برای شما جذاب باشد یا کتاب ها روانشناسی و تخیلی. فرقی ندارد چه بخوانید فقط آن چه که دوست دارید را مطالعه کنید.

شاید خانواده شما علاقه مند به خواندن داستان باشند در حالی که شما عاشق شعر باشید، به آن ها کار نداشته باشید دنبال سلایق خود بروید و چیز هایی که دوست دارید با دیگران درباره آن ها صحبت کنید و این که چه دوست دارید یاد بگیرید.

۶) از قانون ۵۰ صفحه استفاده کنید ؟

به این معنا که اگر کتابی را شروع کردید و ۵۰ صفحه از آن را مطالعه کردید متوجه خواهید شد که آن کتاب ارزش خوانده شدن را دارد یا نه ؟ اگر ۵۰ صفحه خواندید و نفهمیدید که چه زمانی  این صفحات تمام شد خوب است به خواندن ادامه دهید.

۷) پاداش دادن به خود !

ما همیشه از روی اجبار مطالعه کرده ایم و بیشتر اوقات دیگران به ما پیشنهاد داده اند که چه کتابی بخوانیم. به همین علت همیشه از مطالعه کردن فراری هستیم و برای ما لذت بخش نیست. به خودتان بگویید اگر در عرض ۳۰ دقیقه ده صفحه کتاب خواندم برای خود یک بستنی میگیریم به همین شکل برای خودتان جایزه تعیین می کنید که موجب ترغیب شما به کتاب خواندن خواهد شد.

در پایان…

بین کتاب خواندن ، فهمیدن آن و به کار بردن آن در زندگی تفاوت زیادی وجود دارد. این همان چیزی است که شما باید برای رسیدن به آن تلاش کنید !

برای خرید کتاب می توانید به وبسایت تلکتاب به آدرس اینترنتی telketab.com   مراجعه نمایید و کتاب ها را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ایران به جز یه عده محدود سرانه ی مطالعه اش صفره خخخ 😹

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات