حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پنج زن پیشگام در دنیای فناوری که موجب تحول این عرصه شدند

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | برترین‌های ترنجی، چهره ها

در روز جهانی زن ما به بررسی پنج زن پیشگام در دنیای فناوری می پردازیم که سقف های شیشه ای را شکستند و در صنعت تکنولوژی قدرت را در دست گرفتند و از پیشروان این عرصه شدند. قبل از ادامه مطلب باید یادآوری کنم که این لیست شامل همه زنان موفق در عرصه فناوری نیست و هر دستاورد و موفقیتی در جایگاه خود اهمیت دارد و اندازه گیری دستاوردها و موفقیت های یک شخص در مقایسه با شخصی دیگر کار درستی نیست.

پنج زن پیشگام در دنیای فناوری

این لیست که سایت NDTV آن را تهیه کرده است، به متنوع ترین شکل ممکن ارائه شده است تا بتوانید اطلاعاتی از جنبه های مختلف زندگی این زنان کسب کنید و از آن ها الهام بگیرید و کارهای خود را به بهترین شکل ممکن ادامه دهید. در این لیست اسم افراد بر اساس فاکتور خاصی مرتب نشده است.

ویتنی ولف هرد | Whitney Wolfe Herd

پنج زن پیشگام در دنیای فناوری :ویتنی ولف هرد

پنج زن پیشگام در دنیای فناوری : ویتنی ولف هرد

ویتنی ولف هرد، کارآفرین ۳۱ ساله آمریکایی، ماه گذشته به عنوان جوان ترین زن میلیاردر خود ساخته به دلیل عرضه اولیه سهام بامبل ( Bumble یک سامانه دوست یابی آنلاین است) سرتیتر خبرها بود.

طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ در حالی که زنان تقریبا نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، زنان خودساخته که عمدتا از آسیا هستند کمتر از ۵ درصد از ۵۰۰ ثروت بزرگ جهان را تشکیل می دهند. این دقیقا همان جایی است که ولف هرد به باشگاه زنان میلیاردر خودساخته پیوست.

او که سابقاً مدیر تیندر ( Tinder برنامه دوست یابی آنلاین) بود در سال ۲۰۱۴ به دنبال افزایش تنش ها با بقیه مدیران، این شرکت را ترک کرد و در دسامبر ۲۰۱۴ برنامه دوست یابی خودش را با تمرکز بر روی زنان راه اندازی کرد.

روشنی نادار مالوترا | Roshni Nadar Malhotra

پنج زن پیشگام در دنیای فناوری : روشنی نادار مالوترا

پنج زن پیشگام در دنیای فناوری : روشنی نادار مالوترا

روشنی نادار به عنوان رئیس هیئت مدیره HCL Technologies (در ژوئیه ۲۰۲۰ برای این سمت انتخاب شد) اولین زن در هند است که مدیریت یک شرکت IT را به عهده دارد. سال گذشته پس از اینکه پدر روشنی نادار (شیو نادار) از سمت خود کناره گیری کرد، روشنی صاحب امپراتوری پدرش شد.

در سال ۲۰۲۰، روشنی نادار از میان ۱۰۰ زن قدرتمند جهان فوربس در جایگاه ۵۵ قرار گرفت. او فارغ التحصیل رشته ارتباطات از دانشگاه نورث وسترن است و همچنین مدرک کارشناسی خود را در رشته مدیریت بازرگانی از دانشکده مدیریت Kellogg اخذ کرده است.

نادار قبل از اینکه در HCL Technologies به عنوان مدیرعامل و رئیس اجرایی مشغول به فعالیت شود، با Sky News همکاری داشت. طبق فهرست Kotak Health Hurun Leading Wealthy Women در سال ۲۰۲۰، روشنی نادار با سرمایه ۵۴۸۵۰ کرور روپیه ثروتمندترین زن تاجر هندی شناخته شد.

کیمبرلی برایانت | Kimberly Bryant

پنج زن پیشگام در دنیای فناوری : کیمبرلی برایانت

پنج زن پیشگام در دنیای فناوری : کیمبرلی برایانت

کیمبرلی برایانت یک زن آمریکایی-آفریقایی تبار است که در سال ۲۰۱۱ Black Girls CODE را تاسیس کرد. Black Girls CODE یک سازمان غیرانتفاعی است که هدف آن آموزش فناوری و دانش برنامه نویسی به دختران آمریکایی-آفریقایی بین ۷ تا ۱۷ سال است.

به دلیل خدمات او در جهت افزایش فرصت ها برای زنان در صنعت فناوری، Business Insider او را در لیست ۲۵ نفر از تاثیرگذارترین آمریکایی-آفریقایی تبارها در عرصه تکنولوژی قرار داد. برایانت همچنین به دلیل کمک به از بین بردن نابرابری در عرصه تکنولوژی برای دختران رنگین پوست، از طرف کاخ سفید نیز به عنوان قهرمان تحول انتخاب شد.

شریل سندبرگ | Sheryl Sandberg

پنج زن پیشگام در دنیای فناوری : شریل سندبرگ

پنج زن پیشگام در دنیای فناوری : شریل سندبرگ

شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات فیسبوک است. او که از دانشکده بازرگانی هاروارد فارغ التحصیل شده است، بعد از اینکه در سال ۲۰۰۸ به فیسبوک پیوست به عنوان اولین زن در هیئت مدیره فیس بوک در سال ۲۰۱۲ شناخته شد.

سندبرگ به عنوان فعال حقوق زنان، پلتفرم leaning.org را بنیان نهاد. هدف این پلتفرم حمایت از زنان است تا با غلبه بر تعصبات و موانع به اهداف خود نایل شوند. او قبل از پیوستن به فیسبوک با گوگل همکاری داشت و در راه اندازی بنیاد گوگل، شاخه انسان دوستانه این شرکت نقش داشت.

نام سندبرگ در لیست Time 100 ( لیستی از ۱۰۰ فرد قدرتمند جهان) در سال ۲۰۱۲ قرار داشت. دارایی خالص او در سال ۲۰۲۱ معادل ۱.۸میلیارد دلار است.

دبجانی گش | Debjani Ghosh

پنج زن پیشگام در دنیای فناوری : دیبانجی گش

پنج زن پیشگام در دنیای فناوری : دیبانجی گش

دبجانی گش رئیس انجمن ملی شرکت های نرم افزاری و خدماتی (NASSCOM) است. NASSCOM یک انجمن تجاری غیر دولتی است که بر فناوری اطلاعات و صنعت برون سپاری فرآیندهای تجاری هند متمرکز است. گش اولین زنی است که در رأس انجمن قرار دارد.

در ژانویه ۲۰۱۸، وی در برنامه اولین زنان (برنامه ای که از زنان پیشگام در عرصه های مختلف تجلیل می کند) از طرف رئیس جمهور تقدیر شد. گش همچنین به عنوان پیشرو در عرصه فناوری در سال ۲۰۲۰ از طرف Vogue مورد تقدیر قرار گرفت.

او که فارغ التحصیل رشته ام بی ای از موسسه S.P. Institute of Management & Research هند است، قبل از NASSCOM در Intel India و MAIT فعالیت داشت.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

پس خاله الکسیس چی 😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی