حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلیغات چیست و چرا برای کسب و کار مهم است؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تبلیغات به روش های گوناگونی گفته می‌شود که شرکت ها برای افزایش آگاهی مخاطبان، افزایش فروش، اطلاع رسانی از محصولات یا خدمات و بسیاری روش های دیگر استفاده می‌کنند.

تبلیغ می‌تواند به تمامی کسب و کارها کمک کند تا سهم بیشتری از بازار مدنظرشان دریافت کنند و میزان درآمدشان را افزایش دهند. همچنین می‌تواند نام برند شما را در ذهن مخاطب قرار داده و فضایی ایجاد کند تا هیچگاه فراموش نشوید!

همانطور که می‌دانید شیوه های متنوعی برای اجرای این روش بازاریابی وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم. ابتدا می‌خواهیم اهمیت تبلیغات برای کسب و کار را با یک مثال جالب به شما توضیح دهیم.

یک مثال از اهمیت تبلیغات برای کسب و کار

سال 1983 میلادی شرکت اپل کامپیوتر لیسا را به بازار عرضه کرد. این کامپیوتر با تبلیغ 9 صفحه ای منتشر شد که نوشته های این صفحات آنقدر تخصصی بودند که فقط مهندسین شرکت اپل آنها را متوجه می‌شدند!

با این فرمت تبلیغاتی، عملا لیسا هیچ جذابیتی برای مخاطبین نداشت. این آخرین پروژه ای بود که استیو جابز قبل از پیوستن به کمپانی Pixar روی آن کار می‌کرد. رشد اپل به زمانی اختصاص یافت که جابز به اپل برگشت و پیام تبلیغاتی خود را دگرگون کرد.

این دگرگونی تاثیر زیادی از شرکت قصه گوی پیکسار داشت. این بار کمپین تبلیغاتی اپل به جای چاپ 9 صفحه در نیویورک تایمز، به 2 کلمه در تابلوهای تبلیغاتی بزرگ سراسر آمریکا رسید: متفاوت بیندیشید.

اپل متوجه شد که با تغییر در شیوه تبلیغاتی خود می‌تواند خیل عظیم مصرف کنندگان بالقوه را به مشتریان وفادار خود تبدیل کند. آنها پیام طولانی و تخصصی خود را به پیام کوتاه و ساده تبدیل کردند تا مخاطبین به راحتی آنرا به یاد بیاورند و جذب آن شوند.

استفاده درست از پیام های تبلیغاتی اهمیت بسیاری در پیشرفت کسب و کار دارد و همانطور که خواندید، می‌تواند مسیر رشد یک شرکت را تغییر دهد.

چگونه از تبلیغات برای رشد کسب و کار استفاده کنیم؟

کمپین های تبلیغاتی بسیاری وجود دارد که می‌توان از قدرت آنها برای رشد کسب و کار استفاده کرد. یکی از مهم ترین آنها تبلیغات در گوگل ادوردز است.

احتمالا برایتان سوال پیش آمده که گوگل ادوردز چیست و تبلیغات آن چه معنی می‌دهد؟

گوگل ادوردز نام سابق گوگل ادز کنونی است. تبلیغات در گوگل ادز انواع گوناگونی دارد که هرکدام از آنها می‌توانند در شرایط مختلف به پیشرفت کسب و کار کمک کنند.

به عنوان مثال، تبلیغات سرچ گوگل ادز به طور چشم‌گیری ترافیک ورودی وب سایت از طریق موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد. شما یک کلمه کلیدی یا گروهی از کلمات کلیدی را انتخاب می‌کنید (مثلا دیجیتال مارکتینگ)، و پس از تعیین هزینه به ازای هر کلیک و سایر تنظیمات، صفحه مورد نظر شما در صفحات نتایج گوگل نمایش داده خواهد شد. مانند تصویر زیر:

این تصویر مربوط به یک آگهی در انتهای صفحه اول نتایج گوگل است. بسیاری از آگهی ها در بالای نتایج ارگانیک نمایش داده می‌شوند و از شانس بیشتری برای کلیک نسبت به این آگهی برخوردار هستند.

شرکت جی ادز به عنوان مجری تبلیغات گوگل در ایران شناخته می‌شود و با مشتریان وفادار خود توانسته نشان پارتنری گوگل را دریافت کند.

علاوه بر آن، جی ادز در زمینه اجرای تبلیغات اپلیکیشن فعالیت گسترده ای دارد. این کمپین به کاربران کمک می‌کند تا تعداد نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، کاربری که برای جستجوی اپلیکیشن جدید اقدام می‌کند، ممکن است با یک تبلیغ مواجه شود و از آن برنامه برای برطرف کردن نیاز خود استفاده کند.

این موارد تنها بخش کوچکی از انواع تبلیغات اینترنتی هستند و بسیاری روش دیگر برای رشد کسب و کار وجود دارد. مثل تبلیغ در شبکه های اجتماعی، تبلیغ نیتیو یا همسان، تبلیغ بنری و …

اما تبلیغ برای کسب و کارها تنها به دنیای آنلاین اختصاص داده نمی‌شود. همچنان تبلیغات سنتی در بین بیزینس ها از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و پتانسیل بالایی برای جذب مشتریان بالقوه دارند.

مانند کمپین تبلیغات تلویزیونی که می‌تواند بیشترین مصرف کنندگان ممکن را تحت تاثیر محصول یا خدمات برند قرار دهد. یا بیلبوردهای نصب شده در خیابان ها که هیچ گاه از چشم مخاطبین دور نمی‌شوند و آگاهی از برند را افزایش می‌دهند.

کمپین های دیگری مانند روزنامه ها، مجلات، رادیو و بسیاری موارد دیگر نیز در دسترس کسب وکارهای مختلف قرار دارند.

برای انواع تبلیغات چه هزینه ای اختصاص دهیم؟

به طور کلی شرکت ها استراتژی های گوناگونی اجرا می‌کنند تا هزینه های تبلیغات را کاهش دهند. این کار منطقی به نظر می‌رسد. اما به طور کلی این کار می‌تواند اشتباه باشد!

چه لزومی دارد که هزینه های مربوط به سرمایه گذاری که سود مناسبی از آن دریافت کرده اید را کاهش دهید؟ ممکن است به این حرف معتقد نباشید. بنابراین توصیه می‌کنیم مثال زیر را مطالعه کنید.

به عنوان مثال، وب سایت Wordstream اعلام کرده که هزینه به ازای کلیک برای صنعت Insurance (بیمه) 54.91 دلار است. یعنی اگر 10 کاربر روی این آگهی کلیک کنند، برای شرکت تبلیغ دهنده تقریبا 500 دلار هزینه خواهد داشت. در صورتی که این شرکت بیمه نتواند از این 10 مشتری بیش از 500 دلار درآمد کسب کند، هیچ گاه این آگهی را مجدد اجرا نمی‌کند؛ اما رقابت سنگین در این زمینه خلاف این موضوع را ثابت می‌کند.

هزینه ای که باید برای کمپین های خود اختصاص دهید، با توجه به تبلیغ اجرا شده تعیین می‌شود. اما جی ادز و تمامی آژانس های تبلیغاتی بر این معتقدند که کمپین ها را نباید بر اساس هزینه های آنها اجرا کرد؛ مگر اینکه بودجه شرکت محدود باشد.

در صورتی که کمپین اجرا شده به خوبی مدیریت شده باشد و پیام شرکت تبلیغ دهنده به درستی منتقل شود، می‌تواند میزان بازگشت وجه بالایی را برای کسب و کار به همراه داشته باشد؛ بنابراین نیازی نیست نگران هزینه های تبلیغات باشید. مبالغ خرج شده بعلاوه سود به حساب شما بازمی‌گردند.

به عنوان مثال، گوگل اعلام کرده که به طور متوسط تبلیغ دهندگان گوگل ادز از هر 1 دلاری که هزینه می‌کنند، 8 دلار درآمد کسب می‌کنند؛ این میزان مساوی با سود 8 برابر از سرمایه گذاری است.

در صورتی که خودتان می‌خواهید مدیریت تبلیغات را برعهده داشته باشید، توصیه ما این است که ابتدا با هزینه های اندک کار خود را آغاز کرده تا اگر کمپین به خوبی مدیریت نشد، مبلغ زیادی از دست ندهید.

اگر کمپین های خود را به آژانس های تبلیغاتی می‌سپارید می‌توانید برای مطمئن شدن از بازگشت هزینه ها ابتدا سرمایه گذاری های کوچک را امتحان کرده و سپس مبالغ بیشتری به تبلیغ کسب و کار خود اختصاص دهید.

توصیه و جمع بندی

با خواندن این مقاله متوجه شدید که استفاده از تبلیغات می‌تواند در موفقیت کسب و کار نقش عمده ای داشته باشد. همچنین با مثال کامپیوتر لیسا اپل متوجه شدید که اگر پیام تبلیغاتی شما گنگ و بسیار طولانی باشد، ممکن است مخاطبین به محصولات بیزینس شما اهمیت ندهند.

توصیه می‌کنیم که برای اجرای تبلیغات اینترنتی خود تحقیق کرده یا برای این کار از یک آژانس تبلیغاتی کمک بگیرید. جی ادز می‌تواند به شما در اجرای تبلیغات گوگل ادز کمک کند. با اجرای این کمپین ها می‌توانید به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه دسترسی داشته باشید.

اگر در اجرای تبلیغات تردید دارید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تبلیغات به رشد کسب و کار کمک می‌کند.
  • باعث افزایش آگاهی افراد از برند می‌شود.
  • تغییرات و بهبودهای محصولات و خدمات را به آگاهی مشتریان و مصرف کنندگان می‌رساند.
  • تعداد مشتریان کسب و کار را افزایش می‌دهد و از همین رو باعث افزایش درآمد بیزینس می‌شود.
  • بازاریابی دهان به دهان را افزایش می‌دهد.
  • می‌تواند شایعات و صحبت های منفی درباره برند را کاهش داده و تصویر مثبتی از برند ایجاد کند.
  • باعث می‌شود نسبت به رقبای خود متمایز شوید و به سرعت پیشرفت کنید.

شما می‌توانید برای اجرای تبلیغات گوگل از خدمات آژانس تبلیغاتی جی ادز استفاده کنید. تنها کافیست با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ترنجی مکانی برای تبلیغات شما 🤪🤪🤪

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات