حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش نصب فونت در ویندوز ۱۰

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | Windows، آموزش و راهنمایی

ویندوز ۱۰ به همراه فونت های زیادی عرضه شده است که به صورت پیش فرض بر روی آن نصب هستند؛ اما اگر اهل طراحی گرافیکی هستید شاید بخواهید فونت های بیشتری نصب کنید یا اینکه بخواهید فونت های مشکل دار را حذف کنید. در اینجا آموزش نصب فونت در ویندوز ۱۰ و همچنین حذف فونت ها از مدیریت فایل به نقل از howtogeek آورده شده است.

نصب فونت در ویندوز ۱۰ از طریق مدیریت فایل (File Explorer)

در ویندوز ۱۰ می توانید فونت ها را در فرمت های  TrueType (.ttf), OpenType (.otf), TrueType Collection (.ttc) و یا PostScript Type 1 (.pfb + .pfm) نصب کنید. اگر فایل های فونت را می خواهید نصب کنید به پوشه مربوطه در مدیریت فایل بروید.

برای نصب یک فایل فونت، روی فایل فونت در مدیریت فایل راست کلیک کنید و گزینه نصب (Install) و یا گزینه نصب برای همه کاربران (نصب بر روی کل سیستم) را از منویی که ظاهر می شود انتخاب کنید.

نکته: اگر یک فایل فونت را دانلود کرده اید و گزینه نصب ظاهر نمی شود، احتمالا فایل بایگانی شده است (مانند فایل زیپ). برای نصب ابتدا باید محتوای بایگانی را استخراج (extract) کنید.

آموزش نصب فونت در ویندوز ۱۰

آموزش نصب فونت در ویندوز ۱۰ : روی فایل فونت در مدیریت فایل راست کلیک کنید و گزینه نصب (Install) و یا گزینه نصب برای همه کاربران را انتخاب کنید

بعد از کلیک بر روی گزینه نصب، یک پنجره کوچک باز می شود که روند نصب را نشان می دهد. اساسا اگر فونت را برای همه کاربران نصب کنید، ویندوز فایل انتخابی شما را در C:\Windows\Fonts ( به مسیر درایو C و سپس ویندوز و پوشه فونت بروید) که پوشه فونت سیستم است، ذخیره می کند.

آموزش نصب فونت در ویندوز ۱۰

آموزش نصب فونت در ویندوز ۱۰ : روند نصب فونت

پس از آن، فونت جدید شما در دسترس خواهد بود.

اگر می خواهید فونت را در کل سیستم نصب کنید یک روش دیگر نیز وجود دارد. به مسیر C:\Windows\Fonts بروید و به راحتی فایل فونت موردنظر خود را جهت نصب مستقیما به آن پوشه بکشید.

آموزش تغییر عملکرد کلیدها و میانبرها در ویندوز ۱۰

آموزش حذف فونت در ویندوز ۱۰ از طریق مدیریت فایل

حذف فونت در ویندوز ۱۰ با استفاده از مدیریت فایل به آسانی نصب آن است. ابتدا به پوشه فونت ویندوز (Windows Fonts) بروید. برای اینکه سریع تر به این مسیر بروید، File Explorer را باز کنید و مسیر C:\Windows\Fonts را در نوار آدرس بالای پنجره وارد کرده و Enter را بزنید.

پس از باز شدن، فونتی را که می خواهید پاک کنید را پیدا کنید. فایل فونت مورد نظر را انتخاب کنید و روی دکمه Delete در نوار ابزار کلیک کنید. ( یا اینکه می توانید روی فایل فونت راست کلیک کنید و گزینه Delete را از منو انتخاب کنید.)

هشدار: قبل از حذف فونت، از حذف کردن آن اطمینان حاصل کنید. پس از حذف، فایل فونت در سطل آشغال قرار نمی گیرد؛ بلکه برای همیشه پاک می شود.

آموزش حذف فونت در ویندوز ۱۰

آموزش حذف فونت در ویندوز ۱۰ : فایل فونت مورد نظر را انتخاب کنید و روی دکمه Delete در نوار ابزار کلیک کنید

ویندوز یک پنجره تایید برای شما باز می کند و از شما می پرسد که آیا از پاک کردن آن مطمئن هستید یا خیر. روی Yes کلیک کنید.

آموزش حذف فونت در ویندوز ۱۰

آموزش حذف فونت در ویندوز ۱۰ : کسب اطمینان از پاک کردن فونت

بدین ترتیب فونت مورد نظر حذف خواهد شد. این مراحل را برای هر فونت دیگری می توانید تکرار کنید. فقط مراقب باشید که فونت های مهم را پاک نکنید.

یک روش دیگر برای مدیریت فونت ها

اگر برای نصب و حذف فونت ها از طریق File Explorer راحت نیستید، می توانید فونت های ویندوز ۱۰ را از طریق تنظیمات نیز مدیریت کنید. کافیست تنظیمات را باز کنید و به مسیر شخصی سازی > فونت ها (Personalization > Fonts) بروید. در آنجا نیز می توانید فونت ها را ببینید، مدیریت کنید و یا نصب و حذف کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مرسی اموزش😇

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی