حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مسیربابی گوگل مپس کاربران ایرانی فعال شد + حالت شب

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار داخلی، اختصاصی ترنجی

امروز و خیلی اتفاقی وقتی داشتم با گوگل مپس به دنبال یک مقصد خاص می گشتم، گزینه مسیریابی را انتخاب کردم و در یک ظاهر کاملا جدید برای من ارایه شد. این موضوع را با چندی از دوستان خود به اشتراک گذاشتم و مشخص شد که مسیربابی گوگل مپس کاربران ایرانی فعال شده است، همچنین حالت شب هم در مسیریابی Google Maps وجود دارد که فکر می کنم به تم کلی رابط کاربری گوشی شما مربوط می شود و احتمالا همزمان به فاکتور ساعت هم بستگی دارد چون وقتی حوالی عصر من این ویژگی را رصد کردم، مسیریابی روی تم روشن بود اما حالا که اسکرین شات گرفتم برای نوشتن این مطلب، تاریک است.

مسیربابی گوگل مپس کاربران ایرانی

شاید بگویید که من پیش از این هم با گوگل Maps مسیریابی کرده ام. خب تا حدودی درست می گویید اما تا کنون ویژگی Navigation آن برای شما و ما فعال نبوده است.  تا کنون برای مسیریابی شما صفحه زیر را مشاهده می کردید:

پیش نمایش مسیر در گوگل مپ

پیش نمایش مسیر در گوگل مپ

خب این پیش نمایش مسیر در گوگل مپ است. اما اگر بخواهید مسیریابی کنید، باید گزینه استارت که با رنگ آبی در گوشه پایین سمت چپ تصویر می بینید برای شما وجود داشته باشد. با تپ کردن روی این گزینه، مسیریابی یا Navigation گوگل مپس برای شما فعال می شود. ظاهر کلی این مسیریابی شبیه به نرم افزاری Waze (که گوگل آن را خریده است) می باشد. این ظاهر را می توانید در تصویر زیر ببینید:

مسیربابی گوگل مپس کاربران ایرانی

مسیربابی گوگل مپس کاربران ایرانی

همانطور که مشاهده می کنید، این حالت با توجه به ساعت روز، حالت تیره و روشن خودکار دارد. همچنین می تواند به صورت صوتی شما را راهنمایی کند. سرعت شما را نشان می دهد، پیچ های بعدی را به شما نشان می دهد و به صورت کلی یک راهیابی خوب را عرضه می کند.

فکر می کنم این ویژگی از سمت سرور برای کاربران فعال می شود و ارتباطی به نسخه گوگل مپ شما ندارد. با این وجود باید بگویم که نسخه گوگل مپ من که خیلی هم به روز نیست، نسخه ۱۰.۵۷.۲ است. اگر این ویژگی برای شما ارایه نشده، احتمالا باید در روزهای آتی فعال شود.

شما ویژگی مسریابی Google Maps را دارید؟ تجربه شما از آن چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، مطمئنید قبلا کار نمیکرده، تا جایی که من یادمه واسه من کاملا کار میکرده اون آیکون ابی رنگ هم تو این گفته شده اونم داشت و میزدم و مسیر یابی رو مسکردو انجام میداد و با یه خط ابی نسبتأ پهن مسیرو نشون میداد

ahmad

قبلا این مدلی فعال نبود برای منم فعال شد فقط مشکل اینه که home که تنظیم کرده بودم بهم ریخته بود درست کردم

Mohammadr

فعال شد؟
من یکی دو ساله استفاده میکنم… وقتی مبدا و مقصد میزنم به غیر از کوتاه ترین مسیر، هر تعداد مسیر دیگم باشه به رنگ خاکستری نشون میده و اگ روشون کلیک کنم جزئیات اونارو نشون میده..

Mahdi

این ویژگی بود ولی ها

Milad7

بسیار کاربردیه 😇

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)