حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارسال نام شما به مریخ با مریخ نورد ناسا + لینک ثبت نام

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | فناوری هوافضا

ارسال نام شما به مریخ کمپینی بود که ناسا برای ارسال نام افراد به سیاره مریخ آغاز کرد. مریخ نورد استقامت که تقریبا دو هفته پیش بر سطح مریخ نشست با خود حدود ۱۱ میلیون نام از سراسر جهان را به سیاره‌ سرخ برد. به نظر می رسد هنوز افرادی هستند که از این سفر جا مانده اند. نگران نباشید! ناسا دوباره پورتال ثبت نام را باز کرده است و همین الان می توانید به راحتی نام خود را مسافر مریخ کنید.

ارسال نام شما به مریخ

ناسا اعلام کرده است علاقه مندان می توانند با ورود به پایگاه اینترنتی این آژانس فضایی نام خود را ثبت کنند تا نام آن ها روی یک تراشه که روی بدنه مریخ نورد بعدی مسافر مریخ چسبانده می شود به سیاره سرخ سفر کند.

ناسا نام شما را بر روی یک تراشه که همراه مریخ نورد بعدی به این سیاره می‌فرستد، حک و ارسال می کند. البته خواندن این اسامی آسان نخواهد بود چرا که ناسا از یک پرتو الکترونی استفاده می کند تا بیش از یک میلیون نام را بر روی یک تراشه به اندازه یک سکه ثبت کند. طول هر خط از متن ۷۵ نانومتر خواهد بود که برابر با یک هزارم عرض یک تار موی انسان است.

مریخ

ارسال نام شما به مریخ

به گفته ناسا چاپ در این مقیاس می‌تواند تقریبا یک میلیون نام را روی یک تراشه حک کند. این تراشه قبل از پرتاب بر روی بدنه مریخ نورد نصب شده و با یک قاب شیشه ای محافظت می شوند.

شما با ورود به سایت ناسا یک پاسپورت مخصوص دریافت خواهید کرد که اثبات می کند نام شما به سیاره سرخ می رود.

ناسا در توضیح ارسال نام شما به مریخ گفته است:

از زمانی که فرصت ارسال نام شما به مریخ ۲۰۲۰ به پایان رسیده تعداد افراد زیادی ابراز علاقه کردند تا اسم شان را به مریخ بفرستند. ما می خواهیم به آن دسته از کسانی که نتوانستند اسمشان را توسط مریخ نورد “استقامت” به مریخ بفرستند فرصت دوباره بدهیم تا با ماموریت بعدی این کار را انجام دهند.

 

تصاویر و فیلم فرود مریخ نورد ناسا منتشر شد + تماشا کنید

 

هنوز مشخص نیست ماموریت بعدی چه زمانی انجام شود و یا این ماموریت به چه شکلی باشد اما نام شما می تواند در این سفر باشد و در کنار نام بیش از ۱۰ میلیون نفری که تاکنون ثبت نام‌ کرده اند بر روی یک میکروچیپ قرار گیرد. همان گونه که اسامی همراه “استقامت” به مریخ رفتند. ۳ میکروچیپ شامل اسم ۱۰.۹ میلیون نفر همراه مریخ نورد “استقامت” بود.

ارسال نام شما به مریخ برای همگان در سراسر جهان در دسترس است و نیاز به هیچ اطلاعات شخصی نیست. ثبت نام رایگان است و فقط باید نام، نام کشور، کد پستی و ایمیل‌تان را بنویسید. این نام ها به طور عمومی منتشر نخواهند شد.

البته ناسا تاکید کرده است که اسامی دروغین یا آدرس های ایمیل که تقلبی باشند مورد قبول نخواهند بود و همه درخواست ها مورد بررسی قرار می گیرند.

شما نام تان را برای ارسال به مریخ در سایت ناسا وارد کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Finch

چه جالب :))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی