حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

3 اقدامی که باعث تبلیغات دهان به دهان می‌شود

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر می‌خواهید بدانید نگرش مثبت مشتریان به محصولات جدید، از کجا سرچشمه گرفته، وقتی از آنها نظرسنجی کنید مشاهده می‌کنید پاسخ هایی از این دست می‌دهند. “دوستم در مورد آن با من صحبت کرد” و تعداد این پاسخ از این حرف که تبلیغی “در مورد آن دیدم بیشتر است.” تعاریف شفاهی درباره محصولات واقعا بیشتر از پیام‌های تبلیغاتی نیستند، اما وقتی مشتریان صحبت می‌کنند، سایر مشتریان گوش می‌دهند.

تعاریف شفاهی معتبرترین منبع اطلاعات را برای مشتریان (یا بازاریاب‌ها) فراهم می‌آورند، بدون در نظر گرفتن تجربیات شخصی فرد با محصولات مورد نظر. آنچه مشتریان درباره محصولات شما به یکدیگر می‌گویند تاثیر شگرفی بر فعالیت‌های شما برای کسب و کار مشتریان جدید دارد. تعاریف شفاهی تاثیر ثانویه اما مهم بر تلاش‌های شما برای حفظ مشتریان قدیمی دارند.

چگونه می‌توان حرف مردم درباره محصول خود را تحت کنترل در آورد؟ نمی‌توان به شکل بسیار موثری مشتریان را به گفتن حرف‌های خوشایند واداشت و از بدگویی درباره آن بازداشت. ( بسیاری از بازاریاب‌ها معتقدند که هیچ کس قادر به این کار نیست) اما تا حدی می‌توان بر تعاریف شفاهی تاثیر گذاشت، و شما باید برای این کار تلاش کنید. در زیر چند ایده برای نحوه اداره مراودات و گفته درباره محصول‌تان می‌آید:

به نام محصول یا شرکت خود کاری ارزشمند انجام دهید: اگر هیچ جنبه از محصول تان به خودی خود اعجاب آور و فوق العاده خوب نیست، فعالیت‌هایی خوشایند و جالب انجام دهید و آن فعالیت را با محصول خود همراه کنید. مثلا از سازمانی غیر انتفاعی در منطقه خود حمایت کنید. برنامه ای سرگرم کننده برای کودکان ترتیب دهید کارکنانتان دوره های کوتاهی مرخصی با حقوق داشته باشند و در آن دوره‌ها داوطلبانه به کارهای عام المنفعه بپردازند. تمام این استراتژی‌ها در گذشته برای ایجاد حس شهرت و تعریف شفاهی، نتیجه بخش بوده اند خلاق باشید. به کاری ارزشمند فکر کنید، راهی برای کمک به بهتر شدن دنیا پیدا کنید، چیزی که مردم را شگفت زده کند و باعث شود آن‌ها با نام محصول شما به کار مفیدی که انجام می‌دهید، توجه کنند. البته به عنوان مالکین کسب و کار حتما اقدامات خود را در قالب خبرنامه های ایمیلی به مخاطبان ارایه کنید.

بیشتر بخوانید: مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟

 

محصولی ویژه و خاص ارایه کنید: محصولی که مردم را شگفت زده می‌کند، زیرا کیفیت یا خدماتی فوق العاده خوب دارد و آنقدر ویژه هست که مردم درباره اش صحبت کنند. محصولی مرغوب یا خدماتی باکیفیت خوب طرفدارانی به دست می‌آورد و مشتریان را به عوامل فروش خود بدل می‌کند.

 

از اقلام تشویقی و اعلان‌های فروش جالب و نه کسالت بار، استفاده کنید: ارسال کوپنی 20 هزار تومانی از طریق خبرنامه‌های ایمیلی ارزش صحبت ندارد. اما  اگر جایزه مسابقه ای که ترتیب داده اید را یک گوشی موبایل تعیین کنید مطمئنا این تشویق می‌تواند برای محصول شما موثر باشد. اگر قلم و دفترچه ای با نام شرکت خود توزیع کنید، هیچ کس در مورد شرکت شما با دوستان و اقوامش صحبت نمی‌کند، اما اگر چیزی واقعا غیر عادی برای تقدیم به آن‌ها پیدا کنید، موضوع صحبت برای آنها فراهم کرده اید. به ویژه اگر آن ها بتوانند آن را بپوشند، یا دائما در خانه یا اداره خود به نمایش بگذارند، بسیار موثر خواهد بود، زیرا سایرین در مورد آن از آن‌ها سوال می‌کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات