حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین گوشی با بدنه فیبرکربن جهان با وزن ۱۲۵ گرم به بازار می آید

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار

حدودا یک سال پیش، شرکتی به نام کربن اولین گوشی با بدنه فیبرکربن جهان را با نام  Carbon 1 Mark II معرفی کرد. هنگامی که این شرکت از محصول نوآورانه خود رونمایی کرد، این شرکت تبلیغات خود را برای آغاز فروش این محصول شروع کرد اما از بخت بد با همه گیری ویروس کرونا همراه شد و هیچگاه نتوانست به تولید تجاری برسد و بدست طرفدارانش برسد. اما امروز پس از یک سال این شرکت اعلام کرد این گوشی تا ۱۰ روز آینده برای فروش گسترده در دسترس خواهد بود.

اولین گوشی با بدنه فیبرکربن جهان با وزن ۱۲۵ گرم

اگر بخواهیم به صورت کلی بررسی کنیم، موبایل های ما در سه دسته بندی کلی پلاستیک، شیشه و فلز ساخته می شوند. در این بین استفاده از فیبرکربن بسیار کم است هرچند برندهای مختلف تلاش می کنند محصولاتشان شبیه به این جنس بدنه باشند.

شرکت کربن گوشی موبایل کربن ۱ مارک ۲ را بدنه‌ای از فیبرکربن تولید کرده است. به نقل از pocketnow،  استفاده از فیبرکربن موجب کاهش وزن چشمگیر Mark II شده و ضخامت آن نیز بسیار ناچیز است. این گوشی اندرویدی از چیپست مدیاتک Helio P90 استفاده کرده و دارای وزن خالص ۱۲۵ گرم است. بسیاری از گوشی‌های هوشمند و هم رده Carbon 1 Mark II دارای میانگین وزن ۱۸۰ تا ۲۰۰ گرم هستند.

اولین گوشی با بدنه فیبرکربن

اولین گوشی با بدنه فیبرکربن

بر روی نمایشگر آن شاهد استفاده از محافظ گوریلا گلس ۷ بوده و در متریال بدنه از مواد Hybrid Radio Enabled Composite به اختصار (HyRECM) استفاده شده است. این متریال با امواج رادیویی کاملاً سازگار بوده و برای گوشی‌های هوشمند یک انتخاب مناسب است. نمایشگر ۶ اینچی و ضخامت ۶.۳ میلی متری از دیگر ویژگی‌های Carbon 1 Mark II به شمار می‌روند.

این گوشی از یک دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی در پشت بهره می برد، در حالی که یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی در جلو قرار دارد. بعلاوه، یک باتری کوچک ۳۰۰۰ میلی آمپری وظیفه تامین انرژی آن را بر عهده دارد. حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی به همراه 8 گیگابایت رم از دیگر مشخصات گوشی کربن است.

Carbon 1 Mark II با قیمت ۷۹۹ یورو از ۱۰ روز دیگر به فروش می‌رسد.

اولین گوشی با بدنه فیبرکربن

اولین گوشی با بدنه فیبرکربن

این گوشی همراه با اندروید ۱۰ عرضه می شود اما گفته می شود که بروزرسانی اندروید ۱۱ به زودی در دسترس خواهد بود. این شرکت نوید ۲ سال بروزرسانی تضمینی نرم افزار و به روزرسانی های امنیتی ماهانه را می دهد.

نظر شما درباره جنس بدنه فیبرکربن برای گوشی های هوشمند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

گوریلا گلس ویکتوس هست نه گوریلا گلس ۶

Mahdi

۱۲۵ گرم😕😕

Milad7

چقدر لوکس🤪

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی