حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مهمترین راز موفقیت سایت های بزرگ چیست؟

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

عوامل زیادی در موفقیت سایت های بزرگ دخیل هستند و قطعآ راه‌اندازی یک وب‌سایت موفق به برنامه‌ریزی دقیق و اقدامات حساب‌شده نیاز دارد. در این مقاله آموزشی می‌خواهیم از اصلی ترین راز موفقیت سایت های بزرگ پرده‌برداری کنیم. اگر فقط همین یک عامل توسط سایت های بزرگ رعایت نشود قطعا کسب و کارشان نابود خواهد شد.

بلو هاست بهترین شرکت هاستینگ دنیا می‌گوید:《راز موفقیت سایت های بزرگ، هاستینگ آنهاست》. همین دلیل را می‌توان یکی از مهمترین دلایل موفقیت یا شکست سایت های بزرگ دانست!

اساس سایت شما وابسته به خدمات هاستینگ‌تان است؛ اگر اولین آجر کسب و کار خود را کج بگذارید در آینده هزینه و تلاشی که برای توسعه کسب و کارتان می‌کنید به بیراهه خواهد رفت. برای مثال اگر هاستی را در یک شرکت نامعتبر ثبت کنید ممکن است زحمات چندین ساله‌تان یک‌شبه بر باد برود. اصلا چیز عجیبی نیست، چه بسیار سایت‌هایی که به خاطر همین اشتباهات به‌ظاهر ساده، کسب و کار اینترنتی خود را از دست داده‌اند.

این روزها در ایران شرکت‌های هاستینگ مانند قارچ رو به افزایشند و انتخاب بهترین هاستینگ ایرانی را سخت نموده‌اند؛ به همین دلیل اینجا به 4 فاکتور مهم در انتخاب هاست که باعث بقا و رشد سایت های بزرگ شده‌اند می‌پردازیم تا شما بتوانید متناسب با کسب و کارتان بهترین هاست را انتخاب‌ کنید.

سرویس هاستینگ شما نقش قلب کسب و کارتان را دارد. اگه میخواهید قلب‌تان منظم بتپد و حالِ کسب و کارتان خوب باشد از جایِ مناسب هاست بگیرید.

نکته که قبل از خرید هاست باید به آن‌ها توجه کنید:

برای انتخاب یک هاست معتبر قاعدتا باید با ویژگی‌های هاست خوب آشنا باشید و قبل از هر چیزی شما باید مشخص کنید چه نوع سایتی با چه امکاناتی می‌خواهید و با توجه به نیاز سایت تان هاستی انتخاب کنید که پاسخگوی شما باشد.

  1. قابل‌اطمینان بودن هاستینگ

متأسفانه تاریخ هاستینگ در ایران نشان داده، خیلی از هاستینگ‌ها بعد مدتی کار کردن، باروبندیل خودشان را جمع می‌کنند و مشتریان را به امان خدا رها می‌کنند. قبل از خرید هاست یا دامنه از توانایی پابرجا نگه‌داشتن شرکت و عمل به تعهدات خود و استفاده از نیروهای انسانی کار بلد در شرکت هاستینگ اطمینان حاصل نمایید. یک راه ساده برای پیدا کردن هاستینگ معتبر، نظرات مشتریان است. ببینید افراد مختلف چه تجربه‌ای با این شرکت‌ها دارند.

  1. در دسترس بودن همیشگی سایت (آپ تایم بالا)

به مدت زمان در دسترس بودن و بالا بودن سایت، آپ تایم می‌گویند. در دسترس بودن هاست یکی از فاکتورهای حیاتی هر سایتی است که باید به آن اهمیت دهید؛ چرا که یک هاست ناپایدار باعث بی اعتباری، از دست رفتن مشتریان، کاهش رتبه سایت و کاهش درآمد شما خواهد شد.

در ایران شرکت‌های هاستینگ اغلب مدعیِ آپ‌تایم 100% هستند؛ اما من در سایت های کانتنت به مدت یک سال، تمام هاستینگ های برتر ایران را با سایت uptimerobot.com زیر نظر گرفته‌ام و آپ‌تایم واقعی‌شان را بدست آورده‌ام و متوجه شده‌ام آپ‌تایم 100% وجود ندارد؛ برترین شرکت های هاستینگ ایران اکثرا آپ‌تایم 99.94 به بالا را دارند که این درصد عالی است!

  1. تامین امنیت

یکی از موارد مهمی که هر هاستینگ باید داشته باشد، تأمین امنیت برای مشتریان است. خطر حمله به سرور از سوی هکرها و یا سایر ربات ها همیشه وجود داشته است و زمانی که امنیتی نباشد، هر لحظه امکان هک شدن و از دست رفتن اطلاعات سایت و سرور وجود دارد. مبحث امنیت یک زمینه تخصصی است که در حال حاضر اکثر هاستینگ‌ها نمی‌توانند به خوبی این نیاز مهم را برای مشتریان خود تأمین کنند.

از این‌رو هاستینگ ها را از نظر مسائل امنیتی بررسی کنید. برای مثال، آیا پورت های خطرناک و آسیب پذیر را درون سرور محدود می‌کنند؟ آیا از فایروال‌های به‌روز شده و قدرتمند برای امنیت سرویس مشتریان خود استفاده می‌کنند؟

  1. پشتیبانی خوب و به‌موقع

یکی دیگر از ویژگی‌های یک هاستینگ خوب، پشتیبانی و پاسخ‌دهی به‌موقع است. تمامی سرویس‌ها روزی دچار مشکل می‌شوند و شما به پشتیبان کاربلد و سریع نیاز خواهید داشت. اگر سرویس‌دهنده، پشتیبانی خوبی به شما ارائه نکند، ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به کسب و کار شما وارد شود. برای اطمینان پیدا کردن از پشتیبانی هاستینگ موردنظر کافیست در روزهای تعطیل با آنها در ارتباط باشید و توجه کنید در چه فاصله زمانی به شما پاسخ می‌دهند.

سخن آخر

یکی از پارامترهای مهمی که باعث شده است سایت های بزرگ روند پیشرفت سریعی داشته باشند، هاستینگ آنهاست. اگر شما هم می‌خواهید یک سایت موفق داشته باشید ابتدا باید پایه‌ی کارتان را درست بچینید و با رعایت نکات بالا بهترین شرکت هاستینگ را برای سایت‌تان انتخاب کنید و به فکر توسعه کسب و کارتان باشید.

در این مقاله کوتاه سعی کردیم یکی از رازهای سایت های بزرگ که کمتر کسی بهش توجه می‌کند را بازگو کنیم و با رعایت 4 فاکتور مهم در انتخاب هاست شما بتوانید بهترین میزبانی هاست را تهیه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقالات هاستینگ به سایت های کانتنت به آدرس https://hicontent.net مراجعه کنید.

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

سپاس😉

pooryaxz

قضیه هاستینگ مثه قلب کسب و کاره و تاثیر بسزایی داره و سایت های بزرگ بخاطر این بزرگ اند که میزبانی قدرتمندی دارند.
به نظر من یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای موفقیت سایت های بزرگ مثه تخفیفان ، دیوار ، دیجی کالا و … این بوده که می‌دانستند قراره چه کاری انجام بدن و منبع درآمد زایی خود را مشخص کردند.

یا مثلا همین سایت ترنجی از وقتی که سایت رو راه انداختن یه برنامه ای برای تولید محتوا سایت داشتن و اینو در نظر گرفتن که در آینده خدمات رپورتاژ و تبلیغ ارائه بدهند.

حرفیم اینه که سایت‌های بزرگی که الان هستند با برنامه ریزی هدفمند و بررسی وضعیت بازار، کار خود را شروع کردند و به نتیجه دلخواه مدنظرشون رسیده اند.
ممنون از مقاله پربارتون 🙏

saharhoorami

سلام مطلب مفیدی بود ممنون

سر همین قضیه هاستینگ من به مشکل خوردم روی یک کلمه سخت سئو بودم و سایتم بنا به دلایلی 2 روز از دسترس خارج شد و هر چه به شرکت میزبانی سایتم تیکت ارسال می کردم و باهاشون تماس میگرفتم پاسخگو نبودن تا اینکه سئو کلمه ام اومد پایین. حس خیلی بدی داشت امیدوارم هیچکی این تجربه تلخ رو نچشه. خلاصه دوباره سئو کلمه را بالا آوردم اما میخوام بهتون بگم که کلا هاست قلب تپنده یک کسب و کار اینترنتی هست و پیشنهاد می کنم برای خرید هاست وسواس به خرج بدید و تا جایی که می تونید هاستی بخرید که با نیاز کسب و کارتان مطابقت داشته باشد. یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب هاست مناسب همین پشتیبانی هست که من ازش خیلی ضربه خوردم و همین موضوع مهم پشتیبانی باعث شده تا الان با اکثر شرکت های هاستینگ ایران تجربه داشته باشم. یک تریک هم بگم، سایت های موفقی که در زمینه کاریتان فعالیت می کنند را پیدا کنید و ببینید کجا هاست تهیه کردند مثلا اگه در حوزه آموزش هستید سایت های مثل همیار وردپرس، فرادرس و … رو بررسی کنید این سایت ها در جاهای معتبری میزبانی دارند و شما هم می توانید برید اونجاها.

pooryaxz

داشتم کامنت تون رو می خوندم که بخاطر هاست رو کلمات سخت سئو سایت تون اومده پایین، منم دقیقآ همین اتفاق برام افتاد یعنی 72 ساعت سایتم داون بود و طی این سه شبانه روز نفهمیدم سایت داونه تا اینکه رفتم سرچ کنسول دیدم افت زیادی داشتم و دیدم رو کلمات خیلی سخت ریزش سئو داشتم و بدونه برو و برگرد رفتم هاستینگم رو عوض کردم و به زحمت تونستم سئو اون کلمات رو به جایی خودشون برگردونم
یه توصیه: اگه هاستینگ تون مشکل داشت و به پشتیبان شرکت گفتید مشکلی هست و اونا هم گفتن هیچ مشکلی نیست اونموقع بهترین زمان عوض کردن هاستینگ است بدونه دودلی اون هاست رو ول کنید.
از همین تریک شما که گفتین از سایت های بزرگ الگو بگیرید که اونا کجا میزبانی دارند استفاده کردم و الان در یک شرکت معتبر میزبانی گرفتم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات