حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگر با شرایط استفاده جدید واتس اپ موافقت نکنیم، چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ Whatsapp

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | پیام رسان

کمتر از ۲ ماه پیش بود که برای شما در ترنجی نوشتیم اطلاعیه جدید واتس اپ چیست؟ و این که آیا Whatsapp اطلاعات کاربران را به فیس بوک می دهد؟ هر چند این شرایط استفاده جدید از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به بعد به صورت اجباری اعمال می شود اما شاید بپرسید که اگر با شرایط استفاده جدید واتس اپ موافقت نکنیم، چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ Whatsapp به سوال جالب است.

اگر به یاد داشته باشید، واتس اپ با اعلام اینکه کاربران خود را مجبور به موافقت با شرایط و ضوابط جدید در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی خود می کند، با واکنش گسترده ای روبرو شد.

این فرم به روزرسانی شده باعث شد که مردم فکر کنند فیس بوک محتوای چت هایشان یا مواردی از این قبیل را استفاده خواهد کرد. البته این خنده دار است زیرا این مورد فقط برای واتس اپ نیست، و برای پیام رسان فیس بوک هم هست اما هیچوقت واکنشی در مورد فیسبوک مسنجر یا حتی اینستاگرام رخ نداد!

به هر حال ، پس از انفجار اینترنت و انتقال افراد به سمت سرویس هایی مانند تلگرام، که لزوما از امنیت بیشتری نسبت به WhatsApp برخوردار نیستند (ما اینجا در مورد دسترسی به محتوای پیام های شما صحبت می کنیم)، شرکت متعلق به فیس بوک تغییرات را به تعویق انداخت.

عواقب عدم موافقت با شرایط استفاده جدید واتس اپ

ممکن است از خود بپرسید که اگر ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ بشود و با شرایط و ضوابط جدید موافقت نکنید چه اتفاقی می افتد. امروز، این شرکت پاسخ این پرسش را داد. اگر بعد از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ شرایط جدید را رد کنید، برای چند هفته، همچنان می توانید تماس و نوتیفیکیشن دریافت کنید، اما قادر به خواندن یا ارسال پیام در واتس اپ نخواهید بود.

جوابیه واتس اپ

واتس اپ

به گزارش Gsmarena، مشخص نیست که پس از این چند هفته چه اتفاقی می افتد، اما WhatsApp سیاست جدیدی را برای حذف حساب هایی که ۱۲۰ روز غیرفعال هستند اعمال می کند و اگر اعلامیه جدید را رد کنید ممکن است به همین ترتیب حساب شوید.

برخلاف تصور عمومی، واتس اپ سالها است که فراداده را با فیس بوک به اشتراک می گذارد، تنها چیزهای جدیدی که پس از این به روزرسانی به فیس بوک می فرستد، داده های پرداخت و معامله است تا به فیس بوک کمک کند تبلیغات نمایش داده شده برای شما را از طریق سرویس های مختلف بهتر انتخاب کند.

پرداخت ها و معاملات (البته گفته شده که چت های واتس اپ بیزنس هم شامل می شود) از طریق واتس اپ در اکثر نقاط دنیا اصلا در دسترس نیست (مثل ایران) بنابراین ممکن است قبل از اینکه بخواهید نگران شوید، یک نفس عمیق بکشید. البته اگر اینقدر از فیس بوک متنفر هستید، شاید اول استفاده از مسنجر را متوقف کنید، این سرویس به هر حال به طور پیش فرض حتی چت های رمزگذاری شده End-to-End هم ندارد.

نظر شما چیست؟ به استفاده از واتس اپ ادامه می دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Arad.Htc

پـــیـــام رســـان خوبی نیست ولی بخاطر استاد ها مجـــبوریم

Mahdi

خیلی چیزاش مزخرفه مثل این که پیامو بعد ساعتی نمیشه پاک کرد بعد پیامو پاک می کنی می مونه شخصی سازی یه داذک داره به لایت همین مثل تلگرام نمیشه هر رنگی دوست داری بزاری

Finch

ترجیح میدم اطلاعاتم دست فیسبوک و … باشه تا دست سروش و بله و …

ترم قبل استاد درس اندیشه اسلامی تو ایتا گروه زده بود وقتی دید هیچکس نرفت مجبور به کوچ به واتساپ شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)