حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین مارک آیفون تصویری

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر پنج سال پیش این سوال از ما می شد که بهترین مارک آیفون تصویری از کدام برند است، در بین چند برند ایرانی و خارجی که تعداد آنها بیشتر از انگشتان یک دست هم نمی شد، انتخاب یک برند خوب کار ساده ای بود. اما حالا که چند سالی است واردات دربازکن تصویری رسما غیر قانونی شده و تعداد تولید کنندگان داخلی افزایش یافته است، انتخاب بهترین مارک از بین این برندها کار دشواری شده است.

در ادامه با توجه به کارشناسی متخصصان دی سی ای کالا و همچنین بازخورد بازار از کارکرد روزمره برندهای آیفون تصویری را پیشنهاد می کنیم.

سه رقیب قدیمی شانه به شانه

الکتروپیک، سیماران و تابا برند هایی هستند که سالهاست رقابت تنگاتنگ و شانه به شانه ای با یکدیگر دارند. از این سو نمی توان هیچ کدام را برتر از یکدیگر دانست. هر کدام از این سه برند در محصولات خود قابلیت هایی دارند که آنها را منحصر به فرد کرده که در ادامه به آنها می پردازیم.

شاید ندانید که درست این است که باید از کلمه دربازکن صوتی یا تصویری بجای آیفون صوتی و تصویری استفاده نمود. علت استفاده از این واژه این بود که دربازکن صوتی در ابتدا به وسیله برند آیفون وارد ایران شد. مطمئنا اگر هر کدام از این سه برند کمی زودتر عرضه می شدند، هم اکنون بجای واژه آیفون تصویری، از کلمه پیک تصویری یا تابا تصویری و یا سیماران تصویری استفاده میشد! این را گفتیم که بدانید که بدانید این سه برند به لحاظ سابقه و محبوبیت در چه درجه ای قرار دارند.

آیفون تصویری الکتروپیک، خوش ساخت خسیس

الکتروپیک یکی از پرفروشترین و محبوبترین برند های سازنده دربازکن تصویری در ایران می باشد. مهمترین بارزه های محصولات الکتروپیک را می توان دو مورد دانست. مورد اول جنس مواد اولیه ساخت محصولاتش است که یک سرو گردن از همه ی برند های ایرانی بهتر است و دوم طراحی ظاهری محصولات میان قیمت و گران قیمت این شرکت است که بسیار شیک و زیباست. این شرکت حتی برای بسته بندی محصولاتش نیز سنگ تمام گذاشته و مصرف کننده با خرید آیفون تصویری الکتروپیک احساس دریافت یک جنس متفاوت و گران قیمت را دارد.

اما شاید مهمترین ضعف این برند، خساست در اعطا قابلیت های به روز در محصولاتش است. به طور مثال قابلیت ارتباط داخلی بین واحدها یا رابط کاربری گرافیکی دو موردی است که در محصولات میان قیمت رقبای الکتروپیک وجود دارد که این شرکت یا از آن بی بهره است و یا تنها در مدلهای رده بالای خود عرضه نموده است.

برای مشاهده و بررسی هر یک از مدل ها به همراه قیمت آیفون تصویری به فروشگاه دی سی ای کالا رجوع کنید.

آیفون تصویری سیماران، دست و دل باز بیخیال

این مارک آیفون تصویری را شاید از لحاظ قدمت بشود قدیمی ترین دانست اما شاید خیلی دیرتر به نسبت دو رقیب دیگر به سیل تولید کنندگان دربازکن صوتی و تصویری گروید.

سیماران وقتی به صورت حرفه ای وارد بازار فروش دربازکن تصویری شده بود که بازار در انحصار چند برند خارجی و دو برند تابا و الکتروپیک قرار داشت. این شرکت آنقدر خوب و بروز کارکرد که اکنون جزو سه برند پرفروش و با کیفیت بازار قرار گرفته است.

نقطه قوت آیفون تصویری سیماران تنوع محصولی آن است. به طوری که هر مصرف کننده با هر میزان بودجه چند انتخاب از برند سیماران دارد. این شرکت محصولاتی در رده خیلی ارزان تا بسیار کارآمد و گران عرضه کرده است. و نقطه قوتش این است که برای آیفون های تصویری میان قیمتش تکنولوژی های بروز را را بسط داده است.

دکمه های لمسی، قطع کن مگنتی، حافظه داخلی و قابلیت ارتقا آن از طریق کارت حافظه، باز کردن درب نفرو و پارکینگ، ارتباط داخلی بین واحدها و اتصال آیفون تصویری به تلفن همراه از قابلیت هایی است که سیماران به صورت دست و دل بازانه در محصولات میان قیمت و گران قیمتش قرار داده است.

دو ایرادی که می توان از محصولات سیماران گرفت جنس بدنه با کیفیت متوسط و توجه نکردن به برخی از جزئیات است که می تواند مصرف کننده را برنجاند. مثلا تعداد زنگ خوردن مانیتور های سیماران 4 بار است که کاربر نمی تواند آن را کم کند، تنها در برخی مدلها می تواند ملودی زنگ را تغییر دهد.

آیفون تصویری تابا، محبوب کمیاب

تابا نیز جزو با سابقه هاست به گونه ای که هنوز دربازکن های صوتی این شرکت که بیش از 30 سال بر روی ساختمانها نصب است به کار خود ادامه می دهد.

آیفون تصویری تابا نیز به مانند سیماران تنوع خوبی دارد و در همه رده قیمتی محصولی برای مشتری عرضه نموده است. این شرکت یکی از با ثبات ترین شرکتهای تولید کننده دربازکن تصویری است که در برهه هایی حتی انتظار مصرف کننده از محصولات آیفون تصویری را بالا برد.

مثلا زمانی این شرکت همه ی مدل های بدون حافظه خود را از رده خارج کرد و مدلهای با حافظه را با اندک اختلاف قیمتی جایگزین آنها نمود. این تغییر سیاست شرکت باعث شد که محصولات بی حافظه برند های دیگر با مشکل فروش مواجه شوند و آنها نیز اکثر مدلهای خود را با کمترین اختلاف قیمت به حافظه مجهز کنند.

البته چند سال بعد تابا دوباره مدل هایی عرضه نمود که دارای حافظه نبودند. ولی این نشانگر این موضوع بود که برند تابا چقدر در بازار تعیین کننده است و به چه میزان میتواند در رفتار مشتری تاثیر بگذارد.

تابا نیز در محصولات میان قیمت و گران قیمت خود قابلیت های بالایی را گنجانده است. حافظه داخلی و ارتقاء آن به وسیله کارت حافظه، رابط کاربری زیبا، صفحه لمسی و ارتباط داخلی در برخی مدل ها، اتصال به خط تلفن ثابت از جمله امکانات قابل ذکر این برند می باشد.

آیفون تصویری دو سیم تابا نیز یکی از دستاوردهای مهم این شرکت است که با تکمیل پروژه و معرفی گسترده آن، می تواند آینده دار تکنولوژی دربازکن تصویری باشد و سایر برندها را به سوی نیاز کمتر این وسیله الکترونیکی به سیم سوق دهد.

اگر بخواهیم از معایب تابا بگوییم، باید به کمبود اجناس این شرکت گلایه کنیم. این مشکل در برخی زمانها آنقدر آزار دهنده است که مصرف کنندگان ترجیح می دهند برند خود را تغییر دهند تا بتوانند مانیتورهای یک شکل برای واحد هایشان تهیه کنند. اگر فرض را بر این بگذاریم که محصولات تابا خیلی پرفروش هم باشد، پس باز هم مشکل از این شرکت است که نتوانسته بین تولید و تقاضا یک تعادل ایجاد کند.

آیفون تصویری تکنما، جسور یک شکل

تکنما به نسبت سه برندی که قبلا نام برده شد جدیدتر است. ولی سیاست های مناسب این شرکت در بازار هدفش باعث شد که اکنون تکنما را جزو شرکتهای بهترین برند آیفون تصویری بدانیم.

تکنما در ابتدا ساختمانهای واحد پایین را کنار گذاشت و مستقیما پروژه های واحد بالا را هدف قرار داد. برگ برنده این شرکت به نسبت سایر برندها، نیاز به سیم کمتر برای نصب آیفون های تصویری بود. این برند آنقدر در پروژهای بزرگ ساختمانی فعالیت کرد که اکنون با کوله باری از تجربه، انتخاب اول ساختمانهای بلند مرتبه است جایی که شاید استفاده از برندهای دیگر عملی نباشد.

البته تکنما اکنون محصولاتی برای همه نوع آپارتمان و ویلا ارائه داده است. چه تک واحدی یا تعداد واحد پایین باشد و چه مجتمع ساختمانی واحد بالا می توانند روی این برند حساب باز کنند.

مانیتور های تکنما با اینکه تنوع بالایی ندارد ولی می تواند حداقل نیاز مصرف کننده را برآورده سازد. قابلیت ذخیره عکس، دکمه لمسی، مشاهده یک دوربین اضافه، قابلیت ارتباط با نگهبانی و ارتباط داخلی از جمله امکاناتی است که در برخی مانیتور های تکنما وجود دارد.

نقطه ضعف تکنما محدودیت انتخاب ظاهری مانیتور های داخل واحد است، به این معنی که این شرکت عملا 2 طرح در اندازه 4.3 اینچ و 2 طرح در اندازه 7 اینچی دارد که ظاهر این چهار طرح هم دو به دو مشابه هم می باشد. نقطه ضعف دیگر رابط کاربری پیچیده است که می توانست بهتر طراحی شود.

برندهای دربازکن تصویری  دیگری هر روز خود را به این چهار شرکت نزدیک می کنند. کالیوز و سوزوکی و حتی نماوا شرکتهایی هستند که شاید در سالهای آیند جزو بهترین برند آیفون تصویری در لیست ما باشند. شما همواره می تواند برای اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت لحظه ای به سایت  www.Dcakala.com رجوع نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

والا من تابا خریدم فعلا راضی هستم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات