حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین تحت شبکه چیست؟

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

    دوربین تحت شبکه از انواع دوربین های مدار بسته است که بر خلاف دوربین های آنالوگ انتقال و پردازش تصاویر را از طریق کابل انجام نمی دهد. دوربین تحت شبکه در حقیقت یک رایانه ی کوچک می باشد که توانایی پردازش تصاویر را در خود دارد. در جهان امروز و صنعت دوربین مدار بسته، دوربین تحت شبکه از دوربین مدار بسته ی آنالوگ پیشی گرفته است. دوربین تحت شبکه با توجه به کیفیت تصاویر، قابلیت رمزگذاری و رزولیشن 03 تا 29 مگاپیکسل مشتریان ثابت و طرفداران خاص خود را دارد. برند هایک ویژن از برندهای معتبر در زمینه دوربین مدار بسته تحت شبکه می باشد.

دوربین تحت شبکه انتقال تصاویر را از طریق شبکه ی اینترنت انجام می دهد. این دوربین ها به شبکه­های اینترنتی از جمله وای فای و شبکه های اینترنتی موبایل متصل می گردند و به انتقال تصاویر می پردازند. هم­چنین دوربین های تحت شبکه مانند تلفن امکان انتقال صدا از دو طرف را فراهم کرده است. به این صورت که فردی که پشت مانیتور قرار گرفته می تواند با اپراتور ارتباط صوتی برقرار کند. از ویژگی های برجسته ی دوربین های مداربسته تحت شبکه قابلیت هوش مصنوعی است.

دوربین تحت شبکه

 

مشخصات فنی دوربین های تحت شبکه:

    دوربین تحت شبکه با قابلیت دید در شب تا شعاع 100 متری گزینه ی مناسبی برای امنیت مکان مورد نظر است. هم چنین این دوربین با زوم کردن تصویر در شب ال ای دی های مادون قرمزش فعال شده و کیفیت تصویر در شب بسیار مطلوب خواهد بود. از دیگر مشخصات فنی دوربین تحت شبکه می توان به قابلیت تعقیب سوژه، قابلیت ضبط صدا، قابلیت چرخش و قابلیت بزرگنمایی اپتیکال و دیجیتال اشاره کرد.

دوربین های اسپید دام به دوربین هایی گفته می شود که دارای ویژگی هایی مانند کنترل، چرخش و زوم اپتیکال هستند. هم چنین این دوربین ها ضد آب هستند. اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری درباره دوربین مداربسته داشته باشید مقاله بهترین مارک دوربین مداربسته را مطالعه کنید.

دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته تحت شبکه

اجزای دوربین تحت شبکه (IP):

    اجزای اصلی دوربین تحت شبکه عبارتند از:

  • دستگاه ضبط کننده NVR: وظیفه ی اصلی دستگاه ضبط کننده ان وی آر همان طور که از اسمش مشخص است؛ تصاویر را دریافت می کند و آن ها را ضبط کرده و در آخر آن ها را در نمایشگر به نمایش می گذارد. دستگاه ضبط کننده ی ان وی آر سرور اصلی و مرکزی دوربین مدار بسته ی تحت شبکه می باشد.
  • دوربین مدار بسته تحت شبکه: به منظور تصویر برداری و تولید تصاویر دیجیتال از دوربین مدار بسته­ی تحت شبکه استفاده می گردد. این دوربین از طریق کابل شبکه به دستگاه ضبط کننده ی ان وی آر متصل می گردد.
  • هارد دیسک: هارد دیسک درون دستگاه ان وی آر به منظور ذخیره ی تصاویر و فیلم های ضبط شده؛ استفاده می گردد. هر چه ظرفیت هارد بیشتر باشد؛ مدت زمان بیشتری از فیلم ها را می تواند ذخیره کند.
  • منبع تغذیه: برای تامین برق مصرفی دوربین مدار بسته، منبع تغذیه مقدار ولتاژ برق شهری را به 12 ولت کاهش می دهد.
  • سوئیچ شبکه: برای مجموعه ی دوربین های مداربسته که حداقل از 2 یا چند دوربین تشکیل شده است؛ سوئیچ شبکه همان طور که از نامش پیداست دوربین مشخصی را برای بررسی انتخاب می کند و وظیفه ی انشعاب دهنده ی دوربین ها را بر عهده دارد.
  • کابل شبکه: برای انتقال تصاویر و فیلم ها به دستگاه ضبط کننده ی ان وی آر از کابل شبکه استفاده می گردد.
  • کابل برق: برای انتقال برق از منبع تغذیه به دوربین های مدار بسته از کابل برق استفاده می شود.

دوربین مدار بسته

نحوه کارکرد دوربین تحت شبکه:

    پیش از انتخاب و نصب دوربین تحت شبکه باید به این نکته توجه کنید که از چه نوع منبع تغذیه بهره می گیرید؟

تغذیه به وسیله ی (Power Over Ethernet) POE : تغذیه دوربین از طریق کابل شبکه

تغذیه دوربین به صورت مجزا که در این حالت دوربین از منبع تغذیه جدا و کابل برق تغذیه می کند.

عامل مهم دیگر هنگام نصب دوربین تحت شبکه انتخاب سرور و نحوه ضبط تصاویر است.

  • در صورتی که تغذیه POE نباشد می توان با سوئیچ تمامی دوربین ها را به NVR در هارد داخل آن تصاویر را ضبط نمود و با اتصال به نمایشگر به تماشای آن پرداخت.
  • در نحوه ی دیگر بررسی تصاویر باید دوربین ها را از طریق شبکه مشاهده کنیم. در این روش با اتصال یک یا چند رایانه به شبکه و نصب برنامه ی Client می توان تصاویر دوربین ها را در آن ها مشاهده کرد.
  • در حالت سوم می توان از یک رایانه برای ضبط و پخش تصاویر استفاده نمود. در این حالت رایانه حکم سرور را برای ما دارد که می توان از رایانه های دیگری جهت ضبط و پخش تصاویر استفاده نمود.
  • در صورتی تنها به یک دوربین در شبکه نیاز داشته باشیم می توان با اتصال آن دوربین به یک رایانه یا مودم به هدف غایی یعنی ضبط و پخش تصاویر و فیلم ها رسید.

در نهایت از لطف و عنایت شما نسبت به این مقاله کمال تشکر را داریم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات