حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چه مشکلاتی بر سر راه گیمرهای ایرانی است + راهکارهای طلایی برای حل مشکلات

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بازی‌های کامپیوتری از دید مخاطبین خاص آن‌ها

اگر فکر می‌کنید که بازی‌های کامپیوتری کاری پیش‌پا افتاده و مختص سنین نوجوانی و  جوانی است باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. در دنیای امروزی به افرادی که بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دهند حقوق خوبی پرداخت می‌کنند. به این معنا که پس از انتشار بازی، شرکت تولید کننده گیم چندین نفر از گیمرهای معروف را استخدام می‌کند و از آنها می‌خواهد تا با بازی کردن گیم ساخته شده، تمامی باگ‌های احتمالی موجود در بازی را پیدا کنند.

یکی دیگر از جنبه‌هایی که به این نوع گیم‌ها اضافه شده، حالت آنلاین است به طوری که می‌توانید با خرید اکانت ارجینال به دنیای مجازی گیمرها وارد شوید. اما از آنجایی که در ایران اکثر بازی‌ها به صورت کرک شده و غیر استاندارد توضیع می‌شوند، گیمرها نمی‌توانند به این دنیای جذاب وارد شوند و تنها می‌توانند حالت آفلاین و داستانی بازی را ادامه دهند.

در چند سال اخیر سایت‌هایی برای رفع این مشکل به وجود آمده‌اند و دست به فروش اکانت و گیفت کارت‌های مجازی بازی‌های کامپیوتری زده‌اند که قیمت آنها بسیار بالا است. در ادامه این متن به مشکلات عمده پیش روی گیمرهای ایرانی می‌پردازیم و برای شما یک سایت مطمئن با قیمت‌های بسیار پایین‌تر جهت خرید اکانت و انواع گیفت کارت‌ها معرفی خواهیم کرد. اما بیش از هرچیز می‌خواهیم شما را با مزایای بازی‌های ویدیویی آشنا کنیم.

 

مزایای بازی‌های آنلاین

متاسفانه در کشور ما مقوله بازی‌های ویدیویی با تفکر غلطی همراه شده است. اکثر والدین ایرانی تصور می‌کنند که این بازی‌ها چیزی به جز ترویج خشونت و هدر رفتن وقت فرزندانشان نیست. اما در دنیای غرب گیمرها شاغل محسوب می‌شوند.

در مسابقات جهانی گیم، جوایز بسیار شگفت‌انگیزی برای بازی‌کن‌های حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شود که در صورت برنده شدن زندگی گیمر به کلی تغییر خواهد کرد. در کنار مسابقات، گیمرهایی که اکانت بسیار خوبی داشته باشند دست به فروش آنها خواهند زد، به این معنا که گیمی را تا پایان رفته و تمامی مراحل را بازی کرده و اصطلاحا تمامی بونس‌ها را دریافت کرده است و حالا می‌خواهد اکانت خود را به فروش برساند که از این طریق نیز پول بسیار خوبی عاید فرد خواهد شد.

اما به طور کلی بازی‌های آنلاین که در سبک‌های پازلی، استراتژیک، معمایی، ورزشی و شبیه‌سازی وجود دارند اگر درست و علمی به آنها نگاه شود مزیت‌های فراوانی را هم دربر خواهند داشت که به چندی از آنها اشاره می‌کنیم.

تقویت قدرت تحلیل مسئله

در این نوع بازی‌ها قدرت تفکر افراد نه در مقابل هوش مصنوعی بلکه با قدرت تفکر اشخاص حقیقی دیگری مقایسه می‌شود و آنها در یک زمینه و در یک زمان باید به حل مسائل بپردازند. گیمرها برای بُردن رقبای خود بایستی از هوش و ذکاوت خود بهترین استفاده را ببرند تا هم شخص را شکست دهند و هم امتیاز مراحل را ذخیره کنند.

تقویت مهارت‌های استراتژیک

در این نوع بازی‌ها، گیمر در طی مسیر تجربه کسب می‌کند و از آنها نه برای رسیدن به اهداف کوچک بلکه به عنوان راه حل‌هایی برای دستیابی به اهداف بزرگتر و مراحل بعد استفاده خواهد کرد.

تقویت زبان از طریق بازی‌های کامپیوتری

از آنجایی که هیچ یک از بازی‌های آنلاین و غیر آنلاین از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند، گیمرهای ایرانی با توجه به شناخت قبلی خود از زبان انگلیسی با منوها و دیالوگ‌ها ارتباط برقرار خواهد کرد. اگر بازی به مراحل حساس‌تری برسد و نیاز به برقرار کردن ارتباط با دیگران باشد، گیمر مجبور خواهد شد زبان انگلیسی خود را تقویت کند. از آنجایی که علاقه شرط یادگرفتن زبان جدید است، بازی‌های کامپیوتری دلیل خوبی است تا افراد با توجه به نیاز خود به تقویت زبان انگلیسی خود بپردازند.

 

دنیای مدرن بازی‌های کامپیوتری و مشکلات گیمرهای ایرانی

امروزه کمتر کسی – البته در غرب – برای بازی کردن، تنها بخش داستانی گیم را دنبال می‌کند چرا که با به وجود آمدن بستر بسیار مناسب آنها می‌توانند به جای دشمن فرضی (CPU)، با دوستان و افراد ناشناس در سراسر جهان به بازی بپردازند. برای مثال دیگر نیازی نیست که در بازی فیفا به دنبال یک رقیب بگردید، خیل راحت می‌توانید به بخش آنلاین رفته و درخواست حریف تمرینی کنید. یک نفر دیگه از آن سر دنیا پیدا می‌شود و با شما و یا در مقابل شما بازی خواهد کرد.

شرط اصلی وصل شدن به دنیای آنلاین بازی‌ها این است که گیم شما از طریق راه‌های قانونی نصب شده باشد، یعنی بازی مستقیما از طریق شرکت توزیع کننده خریداری شده و قابلیت وصل شدن به سرورها را داشته باشد.

مشکلات عمده‌ای سر راه گیمرهای ایرانی است که می‌توان برخی از آنها را با سایت‌هایی که به عنوان رابط عمل می‌کنند برطرف کرد. در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره کرده‌ایم و راه حل مناسب را هم ارائه داده‌ایم.

دوری از سرورهای گیم‌ها

یکی از عمده‌ترین مشکلات گیمرها در ایران این است که به دلیل تحریم‌ها سرورهای بازی‌های آنلاین در ایران وجود ندارند و این مشکل باعث افت سرعت بازیکن‌های داخلی نسبت به رقبای خارجی خود می‌شود. با توجه به اینکه سرعت عکس‌العمل در بازی‌های کامپیوتری بسیار مهم است، به دلیل پینگ بالای اینترنت ایران دریافت تصاویر با کمی تاخیر همراه می‌شود.

قیمت فزاینده اکانت ارویجینال در برخی از سایت‌ها

همانطور که گفته شد گیمرهای ایرانی چند سالی است که رو به خرید بازی‌ها به صورت اصلی آورده‌اند که با توجه به نواسانات دلار برخی از سایت‌های فروش دست به کلاه‌برداری و یا سواستفاده از موقعیت می‌کنند و اکانت‌های اصلی را با قیمت گزاف به فروش می‌رسانند.

 

کسانی که یک بار گیم را به صورت آنلاین بازی کرده باشند از لذت دوچندان آن با خبر هستند و همچنین بازی‌هایی که به صورت قانونی خریداری می‌شوند با گزینه‌های اضافی (DLC) همراه خواهند بود که چندین مرحله جذاب را هم به گیم اضافه خواهند کرد که در نسخه‌های کرک شده دیده نمی‌شوند.

از این‌رو برای استفاده از مزایا و پک‌های الحاقی بازی‌های کامپیوتری نیاز دارید تا اکانت اصلی را از طریق یک درگاه امن با قیمتی بسیار عالی خریداری کنید.

خرابی‌های اعصاب‌خورد کن در نصب بازی

یکی دیگر از مشکلاتی که بازی‌های کرک شده و غیرقانونی با آنها روبه‌رو هستند، خرابی اکثر آنها در هنگام نصب و عدم پشتیبانی از سایت خریداری شده است. نصب بازی‌های کرک شده بسیار طاقت‌فرسا و کمی پیچیده به نظر می‌آید.  در چند سال اخیر با توجه به تکنولوژی‌های جدید بیشتر بازی‌ها را نمی‌توان کرک کرد و به هنگام کرک شدن ممکن است به دستگاه شما آسیب برسانند.

اما راه حل بسیار خوب این است که برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه‌های جانبی، اگر به اجرای بی‌نقص و بدون دردسر گیم مورد علاقه خود هستید، پیشنهاد ما این است که آن را به صورت قانونی خریداری کنید.

سایت‌های کلاه‌برداری فروش اکانت اریجینال

اگرچه سایت‌های فروش اکانت و گیفت‌کارت‌های شرکت‌های مختلف برای گیمرها و کسانی که نیاز مبرم به این حساب‌ها دارند بسیار مثمرثمر بوده است، اما برخی سایت‌ها قیمت تمام شده بازی‌ها را بسیار پایین آوردند و این موضوع باعث می‌شود گیمر رو به خرید از این سایت‌ها بیاورد. اما هرگز گول این چنین سایت‌ها را نخورید. با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که برخی از این سایت‌ها اکانت و گیفت‌های تقلبی را به جای اصلی می‌فروشند. قیمت خرید اکانت بازی مانند فیفا نزدیک به 55 دلار است در حالی که برخی از سایت‌های ایرانی حساب اصلی این بازی را با قیمتی معادل 150 هزارتومان به فروش می‌رسانند.

بعد از خرید از این سایت‌ها متوجه خواهید شد که از شما نام کاربری و پسووردتان را تا مستقیما بازی را برای شما فعال کنند. این گونه خریدها اطمینان لازم را نخواهند داشت چرا که اکثر این گونه اکانت‌ها هک شده هستند و شرکت توزیع کننده بازی بعد از چند هفته ممکن است اکانت شما را غیرفعال کند و شما باز مجبور خواهید شد تا با صرف هزینه‌ای حساب کاربری خود را پس بگیرید. توجه داشته باشید که تمامیِ مراحل کاملا قانونی انجام شود تا هیچ مشکلی متوجه شما نشود.

گیفت‌کارت، معجزه‌ای برای گیمرها

یکی دیگر از جوانبی که امروزه بسیار رونق گرفته است استفاده از اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند است. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها قسمت رایگان دارند که ابتدا کاربر را به سمت خود می‌کشاند سپس با ارائه دنیایی از خصوصیات ویژه کاربر را مجبور میسازد تا نسخه پولی اپ را خریداری کند.

در ایران این مشکل به دست برخی از سایت‌ها برطرف شده است، اما قیمت این گیفت‌کارت‌ها در برخی از این سایت‌ها بسیار بالاتر است. توجه داشته باشید که با خریدن گیفت کارتِ شرکت گوگل پلی می‌توانید از ویژگی‌های اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنید.

برای مثال در سایت آی‌گیم می‌توانید با خرید آسان گیفت کارت گوگل پلی با کمترین قیمت اپلیکیشن‌های اندرویدی خود را بهینه سازی کنید و از قسمت پرمیوم آنها استفاده کنید. گیفت کارت‌ها انواع مختلف دارند که در زیر به شرح برخی از آنها می‌پردازیم.

گیفت کارت Play Station Now

برای خرید بازی‌های پلی استیشن و اضافه کردن خصوصیات جدید به دستگاه

گیتف کارت Steam

امکان شارژ اکانت استیم و نصب بازی‌های کامپیوتری در کمترین زمان ممکن

گیفت کارت Spotify

اگر به دنبال خرید آلبوم‌های موسیقی به صورت اریجینال هستید و یا می‌خواهید از دنیای بی‌کران پلتفرم اسپاتیفای بهترین استفاده را ببرید

گیفت کارت Amazon

با خرید گیفت کارت آمازون می‌توانید هر آنچه را که در سایت آمازون می‌بینید را بخرید. از نرم‌افزارهای اصلی و قابل دانلود گرفته تا کالاهای فیزیکی

گیفت کارت XBOX LIVE

برای کسانی که می‌خواهند بازی‌های ایکس‌باکس را به صورت آنلاین و قانونی داشته باشند

گیفت کارت Netflix

اگر می‌خواهید به بهترین شبکه سرگرمی تلویزیونی یعنی نتفلیکس بپیوندید باید در ابتدا اشتراک آن را از طریق گیفت کارت‌های مخصوص همین شبکه خریداری کنید

لازم به توضیح است که گیفت کارت‌های سایت آی گیم  بسیار متنوع هستند و تمامیِ گیفت کارت‌های معتبر جهان را پوشش می‌دهد.

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

این قدر مشکل هست 😑
همشم به دلیل تحریم

TheFreeCritic

همش چرته تمامی محتوای این تبلیغ چرته مخصوصا اونجا که گفته بود کمتر کسی بازی رو برای بخش داستانیش میخره

در ضمن خودم با کرک و پایرت مخالفم ولی به دورغ گفتن به مشتری برای خرید مخالف تر

باید مشتری اگاه باشه

دوستان تقریبا تمامی دی ال سی های بازی هایی که کرک شدن هست و قابل نصبه
و چیزی به اسم کرک انلاین وجود داره

اون قسمت دادن اکانت به سایت ارزونتر دراومدنش برای قیمت ریجن های مختلف مثل روسیه هست

نمیخواد به این کاسبان تحریم پول بدید یک اکانت تو استیم بسازید گیفت کارت بخرید از سایت های مختلف ( مثل همین سایتی که تبلیغ کردید یا سایت های دیگه ) ( خودم از گیفت 98 میخرم) بعدش هم اکانتتون رو شارژ کنید تمام

Finch

اصلی ترین مشکل گیمر های ایرانی نبود بودجه کافی برای بستن سیستم گیمینگ هست نه چیز دیگه ای

Milad7

داخل ایران انقدر مشکلات داریم که گیم اصلا به حساب نمیاد!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات