حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ قرارداد پرسود نمایشگر تاشو گوشی هواوی از دست داد

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | هواوی

جدیدترین گزارش به ما می گوید سامسونگ دیسپلی تأمین کننده نمایشگر تاشو گوشی هواوی نخواهد بود. طبق گزارش جدید از خاور دور، هواوی و سامسونگ حداقل در مورد این موضوع توافق آقایان را داشتند، اما پس از مدت کوتاهی همکاری آنها متوقف شد.

نمایشگر تاشو گوشی هواوی

به گزارش Sammobile سد راهی که هواوی و سامسونگ با آن روبرو شدند احتمالا ربطی به وزارت بازرگانی امریکا و عزم همیشگی آن برای اجرای تعدادی از تحریم های تجاری علیه هواوی ندارد. تحریم هایی که در اوایل سال گذشته بطور بی رحمانه ای اعمال کرده بود.

آیا ایالات متحده اجازه این معامله را در ماه اکتبر ارایه نکرد؟

نمایشگر تاشو

نمایشگر تاشو

این مشکل در معامله نمایشگر تاشو را به سختی می توان از جمله مشکلات هواوی با واشنگتن دانست. البته ناگفته نماند که بدون شک این مشکل برای بخش های دیگر سامسونگ خوشحال کننده تر از بخش سامسونگ دیسپلی خواهد بود!

اگرچه نتیجه گیری این داستان تعجب آور نیست، اما خیلی قابل انتظار نبود، چرا که فناوری نمایشگر تاشو سامسونگ تا حد زیادی مستقل از مالکیت معنوی آمریکاست. در واقع، ظاهرا ایالات متحده در ماه اکتبر برای این معامله فقط اعلام خطر کرده است.

با این وجود هواوی، مطابق این آخرین گزارش، تغییر لحظه آخر تأمین کننده را انتخاب کرده است. گوشی هواوی Mate X2 که قرار است اواخر فوریه به بازار عرضه شود، از این رو از نمایشگرهای تاشو BOE در این دستگاه استفاده خواهد کرد. شرکت BOE موفق ترین سازنده نمایشگر چین و یکی از بزرگترین رقبای سامسونگ در این بخش  است.

با توجه به شرایط عجیب تحریم، احتمالا هواوی می خواسته از شروع یک رابطه اختیاری دیگر با یک تأمین کننده خارجی که ایالات متحده می تواند به سادگی مانع آن شود، جلوگیری کند. به ویژه هنگامی که این کشور اصلی ترین رقیب جهانی آن در بازار الکترونیک مصرفی باشد.

با این وجود، مطمئنا این یک روند ناامیدکننده برای Samsung Display خواهد بود. نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید که آینده گوشی های تاشو هواوی چطور خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farhad

خبر رسیده که مدیرعامل جدید کوالکام گفته تحریم هواوی مشکل کمبود پردازنده رو حل کرده
عجب😐

m.b

خبر رو میشه طور دیگه هم گفت:
هوآوی صفحات با کیفیت سامسونگ را از دست داد…
که به نظر اینطور بیشتر مربوط به تکنولوژی هست تا حرف زدن راجب سود سامسونگ یا Boe که موضوع پوله و ربط کمتری به تکنولوژی داره…

Mahdi

هواوی داره زیر تحریما له میشه قشنگ

Finch

طبق تجربه شخصیم از گجت های هواوی ، هواوی اگه از گوشی بکشه بیرون و صنعت لپتاپ سازی رو سفت و سخت بچسبه بهش خیلی میتونه موفق تر باشه
البته منظورم از تجربه شخصی
استفاده 1 ماهه از P40PRO و MateBook D15 هست

نیما عرفانی

جالبه که sammobile همچین تیتری زده!
چون اکثراً خبرای مربوط به سامسونگ رو پوشش میده. از اسم سایتش هم پر واضحه که چه موضعی داره … البته به دفعات دیدم که خبرای منفی در مورد سامسونگ هم پوشش داده…
علی ای حال؛ به نظرم هواوی تصمیم معقولی گرفت ، حتی اگه باهاش قرار داد هم می‌بست ولی هیچ تضمینی به انسجام و پایداریش نبود چون به هر حال ثابت شده آمریکا بخواد از هرجایی نیش خودشو میزنه. و از طرفی هم هرچی هواوی کمتر به سامسونگ متکی باشه بیشتر می‌تونه رو BOE و رقابتی تر شدنش سرمایه گذاری کنه . البته جا داره مجدد نکته ای رو بازگو کنم؛ در این سرمایه گذاری هواوی تنها نیست و پنل اوپو ایکس ۲۰۲۱ هم چراغ سبز BBK به BOE بود.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)