حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از دردسرهای خرید سنتی تا ظهور فروشگاه های اینترنتی

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در گذشته وقتی می خواستیم موبایل یا تبلت بخریم ، باید کلی با ترافیک شدید خیابان ها مواجه می شدیم تا به فروشگاه مورد نظر برسیم و اجناس را بررسی و مقایسه کنیم ، تازه با حجم ترافیک خیابان ها، فقط میتوانستیم چند تا فروشگاه یا مرکز خرید را ببینیم و در نهایت بین اجناس آن ها مقایسه ای کنیم و با کلی خستگی از این خیابان به آن خیابان رفتن ، بالاخره خرید را نهایی کنیم، اما امروزه با ظهور فروشگاه های اینترنتی،  خرید گوشی موبایل، راحتتر شده است ، دیگر دردسرهای ترافیک و شلوغی خیابان را نداریم و به راحتی زمانیکه پشت لپ تاپ هستیم می توانیم با یک کلیک ساده وارد وبسایت فروشگاه اینترنتی شویم و تازه با صرفه جویی در وقت ، از بین برندها و محصولات مختلف و مقایسه بین آن ها ، خرید دلخواه مان را انجام دهیم.

چگونه خرید ایده آلی داشته باشیم؟

وجود فروشگاه های اینترنتی مختلف در فضای وب، برای خرید موبایل یا لوازم جانبی موبایل انقدر متنوع است که انتخاب را سختتر کرده است، اما برای اینکه بتوانید خرید رضایت بخشی داشته باشید،  در مرحله اول قبل از خرید گوشی موبایل ، باید بدانید که دقیقا چه می خواهید؟؟ چه برند گوشی موبایل و با چه قیمتی میخواهید ؟ آیا در کنارش کاور موبایل، محافظ صفحه موبایل، مونوپاد و سایر لوازم جانبی موبایل هم میخواهید خریداری کنید؟ گاهی هم ممکن است دقیقا بدانید چه برندی می خواهید ، مثلا فقط دنبال گوشی سامسونگ هستید و نیاز به تنوع برندها و محصولات مختلف نداشته باشید، و دوست داشته باشید فروشگاهی باشد که فقط تخصصی با یک برند کار میکند .

انتخاب فروشگاه اینترنتی مناسب

فروشگاه اینترنتی لیپک، این مشکل را برای آن دسته از افرادی که دقیقا می دانند چه برندی می خواهند ، آسان تر کرده است . شما به راحتی می توانید انواع محصولات سامسونگ را در فروشگاه اینترنتی لیپک ، کنار هم و یکپارچه ببینید . یکی از نگرانی هایی که هنگام خرید موبایل و اکسسوری های موبایل مواجهه می شویم ،تشخیص  فیک بودن یا اصل بودن آن ها  است. هنگام خرید گوشی های موبایل به نکات زیر توجه کنید.

5 راهکار تشخیص گوشی های موبایل تقلبی از اصل

 

1.      حتما از فروشگاه های معتبر خریداری کنید

قبل از خرید گوشی موبایل، حتما تحقیق کنید که کدام فروشگاه نسبت به بقیه معتبرتر هست

 

2.      شماره IMEI  گوشی را بررسی کنید.

شماره IMEI  گوشی ها مثل کد ملی ، برای شناسایی گوشی هاست . این شماره 15 رقمی است و  هر گوشی شماره IMEI  خاص خود را دارد، البته به این نکته هم توجه داشته باشید که گوشی های دو سیم کارته، 2 شماره IMEI  دارند. این شماره در پشت گوشی ها، چاپ می شود، برای اینکه از اعتبار این کد مطمئن شوید، کد شماره #06# * را تایپ کنید ، و بعد از آن کد IMEI گوشی نمایان می شود و باید این کد ، با کد 15 رقمی روی جلد گوشی مطابقت داشته باشد.

3.      جعبه دستگاه موبایل را چک کنید

همیشه لوگوی هولوگرام، روی جعبه گوشی های اصل ثبت شده است ، پس هنگام خرید، روی جعبه را چک کنید . دوم اینکه جعبه گوشی موبایل پلمپ شده باشد و فروشنده در حضور شما جعبه دستگاه را باز کند .

4.      تشخیص مشخصات ظاهری گوشی اصل از تقلبی

با وجود اینکه در نگاه اول  مشخصات ظاهری گوشی های تقلبی از فیک قابل تشخیص نیست ، اما نکات ریزی در طراحی گوشی های تقلبی وجود دارد،  که در ادامه به آن ها می پردازیم ، هنگام خرید گوشی ، حتما دکمه هوم درگوشی ها را خوب بررسی کنید ، که  در جای خود قرار گرفته باشد، مثلا در گوشی های تقلبی سامسونگ، ممکن است دکمه های گوشی سرجای خود محکم نباشند یا دکمه ها جای دیگری قرارگرفته یا فاصله نامساوی از یکدیگر باشند.

5.      تست با  استفاده ا از اپلیکیشن ها

اپلکیشن های متعددی در بازار وجود دارد که این امکان را به شما می دهد که بتوانید اصل بودن یا تقلبی بودن گوشی موبایل را تشخیص دهید،یکی از این برنامه ها، An TU Tu officer  نام دارد ، شما  می توانید این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید ، گزینه start  را کلیک  کرده و منتظر بمانید تا دوربین گوشی فعال شود ، سپس به سایت our.antutu.ne   وارد شده، یک بارکد زیر آرم An TU Tu officer مشاهده میکنید ، دوربین گوشی را مقابل بارکد قرار داده تا بارکد را اسکن کند، پس از بررسی ، اگر کلمه good  نمایانگر شد یعنی گوشی اصل است اگر کلمه high copy  نمایش داده شد، گوشی موبایل تقلبی است .

امیدوارم مطالب این مقاله مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

معمولا از دیجی کالا با کد تخفیف۵۰۰هزارتومنی می خریم

Milad7

بری خرید گوشی سایمان دیجیتال/ نگین خاورمیانه/دی جی 2030 /آل دیجیتال/آراد موبایل کاملا معتبر هستن با خیال راحت بخرید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات