حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انحراف ناپذیر: ابر نیرویی به نام تمرکز حواس

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

متمرکز باشید تا کامروا شوید! گرگ مک کئون، نویسنده کتاب ضرورت‌گرایی، معتقد است که انحراف‌ناپذیر بودن، مهارت ضروری این دوره و زمانه است. تاکنون چندبار برایتان پیش آمده هنگامی که برای انجام یک پروژه جدی و مهم کاری یا تحصیلی آماده شده‌اید، ناگهان یک اعلان (Notification) گوشی همراه، تمرکزتان را بر هم زده باشد؟

اگر این سناریو برایتان امری آشنا و همیشگی‌ست، کتاب انحراف ‌ناپذیر: ابر نیرویی به نام تمرکز حواس (Indistractable: How to Control Your Attention and Choose Your Life) را از دست ندهید! این کتاب که به دست نیر ایال و جولی لی، تألیف شده است، یکی از تأثیرگذارترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی به حساب می‌آید. بر کسی پوشیده نیست که فناوری‌های نوین تأثیرات شگرفی بر سبک زندگی ما گذاشته‌اند؛ در این کتاب خارق‌العاده با روش‌های کاهش تأثیر منفی این فناوری‌ها بر تمرکز حواس‌مان آشنا می‌شویم.

این کتاب به شما راهکارهایی عملی و کاربردی در جهت بهبود عادت‌های فردی ارائه می‌دهد و شما را برای افزایش تمرکز و دوری از حواس‌پرتی و پرداختن به کارهای کم‌ارزش کمک می‌کند. در دنیایی مملو از هیاهو و عوامل محرکِ بر هم خوردن تمرکز، یافتن راهی برای دوری از مسائل جزئی و فرعی زندگی یکی از حیاتی‌ترین نیازهاست. بزرگ‌ترین هدف نیر ایال (Nir Eyal) و جولی لی (Julie Li) از نوشتن این اثر را می‌توان آموزش مدیریت زمان، تمرکز و تشخیص درست اولویت‌ها قلمداد کرد.

شما می‌توانید برای خرید کتاب انحراف ناپذیر: ابر نیرویی به نام تمرکز حواس، به سایت و یا اپلیکیشن کتابراه، مراجعه نمایید. کتابراه پلتفرمی جامع است که امکان دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی را برای شما فراهم می‌کند.

این کتاب با رویکردی روانشناسانه و مدیریتِ رفتاری، جدیدترین و به‌روزترین نتایج پژوهش‌های آکادمیک را با زبانی ساده و صمیمانه به شما منتقل می‌کند. اغراق آمیز نیست اگر بگوییم در دنیای پرهیاهوی امروز، داشتن مهارت تمرکز و مدیریت زمان یکی از رمزهای اصلی موفقیت کاری و شخصی است.

کتاب انحراف ‌ناپذیر: ابر نیرویی به نام تمرکز حواس، که در سال 2019 منتشر شد، توانست افتخارات متعددی کسب کند که در اینجا به قسمتی از آن اشاره می‌کنیم:

– دریافت جایزه آثار برجسته ادبیات  OWL
– دریافت جایزه کتاب Indie در سال 2020
– نامزد جایزه Goodreads در بخش کتاب‌های علمی و فناوری در سال 2019
– حضور در لیست 20 کتاب برتر کسب و کار و رهبری سال در سایت آمازون
– حضور در لیست 5 کتاب برتر توسعه شخصی به انتخاب Audible
– پرفروش‌ترین کتاب ملی
– کسب عنوان کتاب برجسته به انتخاب خبرنامه بررسی کتاب آمازون در ژانویه 2020

نکوداشت‌های کتاب انحراف ‌ناپذیر: ابر نیرویی به نام تمرکز حواس:

– اگر برای وقت، تمرکز و روابط خود ارزش قائل هستید، این کتاب را به صورت اساسی مطالعه کنید. من ایده‌های را در زندگی‌ام عملی می‌کنم. (Jonathan Hyde)

– این اثر چارچوبی را فراهم می‌کند که تمرکز لازم برای کسب نتیجه را فراهم می‌آید.  (James Clear)

– کتاب انحراف‌‌ناپذیر، عملی‌ترین و واقعی‌ترین رویکرد برای ایجاد تعادل بین فناوری و رفاه است. هر کسی که دارای تلفن هوشمند است باید آن را بخواند.  (Mark Manson)

– در آینده، دو نوع انسان در جهان وجود خواهد داشت: کسانی که اصول انحراف‌ناپذیری را می‎‌خوانند و به کار می‌برند و کسانی که آرزو می‌کنند ای کاش زودتر آن را می‌خواندند.  (Kintan Brahmbhatt)

خواندن کتاب انحراف ‌ناپذیر: ابر نیرویی به نام تمرکز حواس به چه افرادی توصیه می‌شود؟

اگر هر محرک خارجی حواستان را به راحتی پرت می‌کند، کتاب انحراف ناپذیر: ابر نیرویی به نام تمرکز حواس را از دست ندهید. همچنین تمامی علاقمندان کتاب‌های انگیزشی و دوستداران آثار روانشناسی موفقیت را به خواندن این اثر خارق‌العاده دعوت می‌کنیم.

برای دانلود کتاب‌ به صورت قانونی، به جمع بیش از سه میلیون و نیم کاربر اپلیکیشن کتابراه بپیوندید و از تخفیفات ویژه مناسبتی، آخر هفته‌ها با کتابراه و چند هزار کتاب رایگان بهرمند شوید.

با نویسندگان کتاب انحراف ‌ناپذیر: ابر نیرویی به نام تمرکز حواس بیشتر آشنا شویم:

نیر ایال، در دانشکده کسب‌وکار استنفورد و در مرکز طراحی هاسو پلتنر در استنفورد طراحی رفتار تدریس می‌کرد. وی در سایت NirAndFar.com درباره اشتراک روانشناسی، فناوری و کسب‌وکار می‌نویسد، مشاوره می‌دهد و تدریس می‌کند. نوشته‌های وی بخش مهمی از نشریاتی مثل هاروارد بیزینس ریویو، آتلانتیک، تایم، ویک، اینک و روانشناسی امروز را تشکیل می‌دهد. کتاب مشهور ایال، قلاب: چطور محصولات عادت‌ساز بسازیم، در سال 2014 عنوان پرفروش‌ترین کتاب نشریه وال استریت را به دست آورد. این اثر که به بیش از هجده زبان ترجمه شده است، افتخار کسب جایزه «کتاب سال بازاریابی» را به خود اختصاص داده است.

جولی لی در تأسیس سایت NirAndFar.com همکاری داشته و در آنجا برای فراهم کردن جدیدترین اطلاعات درباره مدیریت زمان، طراحی رفتاری و روانشناسی مشتری برای مخاطبان جهانی سایت تلاش می‌کند. جولی پیش‌تر در تأسیس دو استارت‌آپ همکاری داشته و هر دو شرکت را در کسب سود هدایت کرده است.

در بخشی از کتاب انحراف ‌ناپذیر: ابر نیرویی به نام تمرکز حواس می‌خوانیم:

وقتی لزلی پرلو تحقیقش را در گروه مشاورۀ بوستون آغاز کرد، به‌خوبی می‌دانست این شرکت به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کند. مصاحبۀ او با کادر این شرکت نشان داد چرا شرکت با مشکل نگه‌ داشتن کارمندان دست‌وپنجه نرم می‌کند. نداشتن کنترل بر برنامه‌هایشان و انتظارشان از اینکه کارمندان باید همیشه آنلاین باشند دو دلیل اصلی بود که افراد شرکت را ترک می‌کردند.

پرلو برای پرداختن به این مسئله طرحی ساده به ذهنش رسید: اگر همۀ کسانی که در این شرکت کار می‌کردند از سبک زندگی همیشه‌آنلاین متنفر بودند، چرا به آن‌ها حداقل «یک شب تعطیل در هفته» ‌ندهند؟ این کار افراد را به دور از تماس‌های تلفنی و اعلان‌های ایمیل قرار می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند، بدون ترس از بازگشتن به کار، برنامه‌ریزی کنند.

پرلو این ایده را با جرج مارتین، مدیر شریک دفتر بوستون، درمیان گذاشت؛ مارتین فوراً به او گفت دست از سر تیم او بردارد؛ اما شاید در تلاشی برای بیرون کردن محقق کنجکاو به او اجازه داد تا «در دفتر پرسه بزند» و به دنبال «آن یکی شریک بگردد که ممکن است راضی باشد». پرلو بالاخره شریک جوان به نام دوگ را پیدا کرد که دو فرزند کوچک در خانه داشت و سومی هم در راه بود. دوگ تکاپو می‌کرد زندگی کاری خودش را به تعادل برساند و اجازه داد تیمش موش آزمایشگاهی آزمایش پرلو بشوند. پرلو این چالش را با دوگ و افرادش آغاز کرد و به مطالعۀ این موضوع پرداخت که تیم چطور راهی برای خارج شدن از اتصال مداوم پیدا می‌کند.

پرلو ابتدا مطمئن شد که یک شب تعطیل در هفته هدف دل‌خواه همۀ افراد در تیم باشد. بعد از شنیدن یک بلۀ جانانه، آن‌ها را رها کرد تا دقیقاً محاسبه کنند برای رسیدن به این هدف چطور باید روزهای کاری خود را سروسامان بدهند. تیم کاری مرتباً برای گفت‌وگو راجع‌به موانعی قرار ملاقات می‌گذاشتند که آن‌ها را از رسیدن به «یک شب تعطیل» بازمی‌داشت و به شیوه‌های جدیدی می‌رسیدند که برای تحقق هدفشان باید اعمال می‌شد.

سال‌ها بود که مشاوران این شرکت دلایل بی‌شماری شنیده بودند که چرا باید در تمام ساعات در دسترس باشند. «ما در خدمت تجارتیم»، «ما در منطقه‌های زمانی مختلف کار می‌کنیم»، و «اگر یک مشتری به ما نیاز داشته باشد، چه؟»؛ این‌ها از جمله پاسخ‌های رایجی بودند که تلاش برای یافتن راه‌های بهتر را از بین می‌بردند. اما همین ‌که تیم دوگ فرصتی پیدا کردند که بی‌پرده دربارۀ این مشکل گفت‌وگو کنند، متوجه شدند که راه‌حل‌های سادۀ بسیاری وجود دارد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

سپااس 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات