حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاشت مو به روش میکروگرافت در کلینیک ساعی تهران

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

همانطور که می دانید معمولا از بانک موی پشت سر برای کاشت مو بهره برده می شود. بر همین اساس هر چه موهای پشت سر انبوه تر باشد، عملکرد کاشت مو نیز مطلوب تر خواهد بود. توجه کنید تا هنگامی که ریزش موی شما تکمیل نشده باشد قادر به انجام کاشت مو نخواهید بود. یعنی باید تا ۲۵ الی ۳۰ سالگی صبور باشید که نقشه ریزش موی شما معین شود. چنانچه بر خلاف این عمل کنید امکان دارد موهای کاشته مجددا دچار ریزش شوند.

در صورتی که پشت سر بانک موی مناسب برای برداشت را نداشته باشد، می شود از سایر نقاط بدن گرافت های مو را استخراج کرد. این کار با عدم آسیب رسیدن به پوست اتفاق می افتد چراکه با استفاده از پانچ های اتوماتیک انجام می شود. چند نمونه از نواحی مناسب عبارت اند از: موهای ریش، ابرو، سینه، سبیل.

مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت

در کاشت مو به روش میکروگرافت جراح شما یک سری دستورالعمل های مختص به قبل و بعد از عمل به شما توصیه می کند که انجام آن برای دریافت نتیجه موفقیت آمیز ضروری است. این مجموعه می تواند شامل ماساژ مرتب پوست سر پیش از جراحی و ایجاد وقفه در استفاده از داروهای ویژه همانند آسپرین، داروهای ضدر انعقاد خون، مسدود‌کننده‌های بتا (beta-blockers)، داروهای ضد حساسیت و داروهای ضد التهاب باشد.

شب قبل از عمل باید استحمام کرده و موهای کوتاه شده و پوست سر را به خوبی بشویید. امکان دارد به شما توصیه کنند که از شامپو های خاصی مصرف کنید.

در آغاز جلسه پیوند مو، ابتدا پوست سر شما را ماساژ میدهد تا مشکلی در حین عمل برداشت و کاشت اتفاق نیوفتد، ضمن اینکه این روش کمک میکند تا فولیکول های مو ساده تر از پوست جدا شوند. پس از آن داروی بی حسی به قسمت اهداکننده تزریق می شود. البته قبل از آن هم کمی داروی بی حسی به پوست سر اسپری می کنند تا خود تزریق هم با درد همراه نباشد.

در گام بعدی عمل استخراج گرافت های مو از بانک مو را آغاز می کنند. برداشت گرفت وابسته به تراکم مورد نیاز است که با دو تکنیک هولدرهای اتوماتیک با سایز میکرون و یا با روش تریکوفیتیک اسکارلت برای طاسی شدید سر، انجام می‌شود.

در مرحله بعد گرافت های برداشت شده را آماده سازی می کنند و همزمان داروی بی حسی را به ناحیه اهدا شونده تزریق کرده تا گرافت های مد نظر را در آنجا بکارند.

سپس با بکارگیری سوزن هایی که دارای قطر یک میلی متر بوده بر روی سطح سر حفره هایی ایجاد می کنند. پس از آن گرافت های مو  بوسیله دستگاهی به نام میکرو ایمپلنتر درون حفره های ایجاد کرده کاشته می شوند.

در ضمن عمل کاشت مو به شیوه میکروگرافت حدودا ۵ تا ۸ ساعت زمان نیاز دارد.

چه چیزی موجب تمایز تکنیک میکروگرافت نسبت به سایر روش ها شده است؟

این روش میکرو موتورهای اتوماتیک را دارا است که برای برداشت مو در روش میکرو گرافت ۰.۴ میکرون باریک‌تر و دقیق‌تر از سایر هولدرهای برداشت گرافت عمل می کنند.

به علت اینکه مقیاس و اندازه حفره های ایجاد شده در این تکنیک بسیار کوچک و ظریف هستند، درد و کبودی یا وجود ندارد و یا به صورت اندکی حاصل می شوند.

هزینه کاشت مو در روش های مختلف متفاوت است. در روش میکرو گرافت بین ۸ تا ۹ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

اصلی ترین مزایای کاشت مو با متد میکروگرافت چیست؟

روش های کاشت مو با پانچ های خودکار نقاط قوت و ضعف شبیه به هم دارند اما در این قسمت چند نمونه از مهم ترین آن ها را برای شما نام می بریم:

  • میزان تراکم دو برابر در برداشت مو به روش ترکیبی میکرو گرافت : زیرا می شود فواصل میان نواحی برداشت گرافت را کاهش داد.
  • دربردارنده طول درمان کوتاه تر به نسبت روش های گذشته : به موجب جراحت اندک، برداشت سریع تر فولیکول ها، کاهش یافتن احتمال عفونت.
  • پیوند زدن گرافت های سالم تر به همراه فرایند مطلوب تر : به علت عدم دخالت دست و همچنین وجود تکنیک های مدرن در محافظت از فولیکول های استخراج شده.
  • صرف زمان کمتر نسبت به سایر متد ها : به موجب آسان تر بودن عمل برداشت و منظم سازی گرافت های مو.
  • پیدایش خواب موی بهتر: به علت دقت و تیز بینی دستگاه ها و زوایای کاشت ساده تر.
  • خط رویش موی کاملا طبیعی : به دلیل ایجاد نشدن حالت عروسکی در خط رویش مو با استفاده از ایمپلنتر و همینطور سایز کاشت کوچک تر.

مراقبت های پس از کاشت مو به روش میکرو گرافت چیست؟

برای نتیجه گیری بهتر از عمل کاشت مو، توجه و مراقبت های بعد از کاشت مو، اهمیت زیادی دارد. نتیجه کاشت مو تنها به انتخاب روش مناسب کاشت و مهارت پزشک بستگی ندارد. مراقبت های بعد از عمل نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی رفتارهای ناآگاهانه ممکن است، آسیب های جدی به فولیکول های کاشته شده وارد کنند. در این صورت با وجود استفاده از بهترین روش ها و متبحرترین متخصصان، باز هم نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. بنابراین مراقبت های بعد از عمل در هر جراحی زیبایی از جمله کاشت مو، اهمیت زیادی دارد.

  • در صورتی که پزشک برای بیمار مسکن تجویز کرده است باید به موقع و طبق دستورالعمل پزشک استفاده شوند. اگر با وجود استفاده از مسکن هنوز بیمار احساس درد می کند، مراجعه به پزشک ضروری است. معمولا در این شرایط پزشک داروهای دیگری تجویز می کند یا از روش های دیگری برای تسکین درد استفاده می کند؛
  • در صورت مشاهده کبودی و تورم، استفاده از کمپرس آب یخ برای التیام درد بسیار موثر خواهد بود. تورم بعد از عمل در کاشت مو به روش میکروگرافت، شایع تر از کبودی است. استراحت بعد از عمل، نقش مهمی در خوابیدن ورم دارد. بهتر است که تا از بین رفتن ورم و کبودی فرد استراحت کند؛
  • باید از دست زدن و خاراندن مناطق کاشت مو خودداری شود. خاراندن مناطق کاشت آسیب های جدی به فولیکول های کاشته شده وارد می کند؛
  • تنها از شامپوهایی استفاده شود که پزشک تجویز می کند. مصرف هر گونه شامپو بدون اطلاع پزشک ممنوع است؛
  • به مدت دو هفته بعد از کاشت مو از مصرف الکل، دخانیات و برخی قرص های استروئیدی خودداری شود. زیرا استفاده از این داروها باعث تاخیر در بهبود عوارض پس از کاشت مو
    می شود؛
  • بهتر است از ورزش های سنگین برای مدتی خودداری شود. ورزش ها و فعالیت های سنگین، سبب پاره شدن مویرگ ها و باز شدن مجدد زخم ها می شوند؛
  • جلسات معاینه و مشاوره بعد از کاشت مو بسیار مهم است. لازم است که تمامی جلسات معاینه بعد از عمل، طبق برنامه ریزی پزشک انجام شود. پزشک در این جلسات از روند رشد موها و رفع عوارض جانبی بعد از عمل، مطلع می شود و در برخی شرایط برای بهبود وضعیت بیمار، توصیه های جدیدی ارائه می دهد.

ما در اینجا برخی نکات مهم در رابطه با مراقبت های بعد از کاشت مو را بیان کردیم. مطمئنا پزشک بعد از عمل با در نظر گرفتن شرایط بیمار و نیازهای او، توصیه های لازم را به او ارائه می دهد. حصول نتیجه بهتر از کاشت مو، در گرو رعایت و توجه به این نکات است.

در انتها و با توجه به مطالبی که بیان شد، لازم است ذکر کنیم که کاشت موی طبیعی با متد میکروگرافت بهترین روش کاشت مو در میان روش های شناخته شده تا به امروز است که جراحان پوست مو و زیبایی این تکنیک را با توجه به وضعیت مراجعه کننده به وی پیشنهاد خواهند کرد.

تلاش ما در کلینیک ساعی در راستای آگاهی و بهره مندی شما از مطالب مفید خواهد بود امیدواریم که این هدف با مطالعه  این مقاله توسط شما عزیزان برای ما محقق شود.

در صورت تمایل برای کسب آگاهی بیشتر راجع به کاشت مو می توانید به سایر مقالات موجود در سایت کلینیک ساعی به آدرس : www.saeeclinic.com مراجعه فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

برای سفیدی مو هم یه ترفندی بذار… انقدر توی زندگی حرص خوردیم و عصبی شدیم موها دارن سفید میشن 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات