حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا چندمین برند پرفروش موبایل در دنیا است؟

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، نوکیا

پاسخ به این سوال کمی سخت است نه؟ اما بیاید اول فکر کنیم که چند برند می توانند بهتر از نوکیا و گوشی های اقتصادی اش کار کنند؟ به این صورت شاید بتواند حدس زد که نوکیا چندمین برند پرفروش موبایل در دنیا است. در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ اما فکر نمی کنم پاسخ حدسی شما، خیلی نزدیک به واقعیت باشد.

نوکیا

شرکت HMD Global، شرکتی که پشت تلفن های هوشمند و گوشی های ساده با برند نوکیا قرار دارد. این برند شروع بسیار خوبی در سال ۲۰۱۷ داشت، اما هرچه زمان می گذشت این شرکت نمی توانست از پس رقابت سخت برآید. بیشتر به دلیل کم رمق بودن گوشی های آن در مقایسه با محصولات سایر شرکت ها، هم از نظر مشخصات و هم از نظر قیمت نمی توانست با چینی هایی که عناوینی چون HTC، سونی و ال جی را زخمی کرده بودند، رقابت کند. در نتیجه، برند نوکیا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ تنها 0.7٪ از بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داد.

معمولاً شرکت های تحقیقاتی فقط برندهای برتر را در گزارش رایگان خود ذکر می کنند. از این رو، گزارش رایگان Counterpoint Research در مورد بازار تلفن های هوشمند جهانی چارک پایانی سال ۲۰۲۰ شامل HMD Global (نوکیا) نیست. اما به درخواست NokiaMob موسسه Counterpoint جزئیات مربوط به عملکرد برند نوکیا را به اشتراک گذاشته است.

طبق داده ها، فروش کلی تلفن های همراه HMD Global در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ حدود 30٪ افزایش را نسبت به سه ماهه قبلی تجربه کرده است. در این بین افزایش فروش موبایل های ساده و موبایل های هوشمند به ترتیب 26٪ و 35٪ نسبت به چارک قبلی، افزایش یافته است.

به عبارت دیگر، HMD Global در سه ماهه چهارم سال 2020 تنها 2.8 میلیون تلفن هوشمند و 12.7 میلیون گوشی ساده Nokia فروخته است.

از این رو، Nokia با 16٪ سهم بازار، دومین برند بزرگ گوشی های ساده در چارک پایانی سال ۲۰۲۰ بود. با این حال، این برند با تنها 0.7٪ سهم بازار در رتبه 15 بازار تلفن های هوشمند قرار گرفت.

نظر شما در مورد آینده HMD Global چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چه قدر افت کرده نوکیا 🤕🤕🤕

Yousef.komando

فقط اینو میدونم نوکیا یک تپه رید و از روش رد شد🤣

Milad7

اچ ام دی اعتبار نوکیا را از بین برد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)