حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ در ZTE Axon 30 Pro می تواند فیلم برداری 16K ارایه کند؟

نوشته

3 سال قبل | 30 دیدگاه | ZTE

گوشی ZTE Axon 20 Pro اولین نمونه تجاری با دوربین سلفی زیر نمایشگر بود. هر چند کیفیت آن خیلی خوب نیست اما به طرز تکان دهنده ای، این تنها تلفن هوشمند را می توانید به راحت در بازار خرید. جانشین آن دستگاه اما خیلی جذاب تر است. گفته می شود که سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ در ZTE Axon 30 Pro استفاده می شود و این سنسور می تواند فیلم برداری 16K ارایه می کند اما اینکه این دستگاه هم آن را ارایه کند یا نه، مشخص نیست. این در حالی است که تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ هم در کنار دوربین سلفی که همچنان زیر نمایشگر است، ارایه خواهد شد.

سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ

زد تی ای

زد تی ای

ما چند مورد گزارش از این دستگاه داریم و به نظر خوب می رسند. با توجه به درز اطلاعات، Axon 30 Pro به لطف سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی، یک گوشی هوشمند دوربین محور خواهد بود. بیایید جزئیات بیشتر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ZTE Axon 30 Pro را بررسی کنیم.

در حال حاضر سنسورهای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در دسترس هستند. سامسونگ از آن در گوشی های هوشمند پرچمدار خود استفاده می کند. همچنین شرکت های چینی مانند شیائومی نیز از این سنسور در دستگاه میان رده خود استفاده کرده اند. اما سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی فقط یک شروع بودند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که ZTE اولین تلفن هوشمند مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را در بازار معرفی کند. این گزارش توسط WHYLAB در Weibo منتشر شده است.

براساس پست Weibo، پرچمدار بعدی ZTE با نام Axon 30 Pro از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. این سنسور توسط سامسونگ تولید شده است. ما قبلاً اخباری را در مورد دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ با شما صحبت کرده بودیم.

گوشی های سامسونگ با دوربین 200 مگاپیکسلی می آیند

به لطف این گزارش ما می دانیم که شماره مدل سنسور S5KGND است. اندازه سنسور آن 1/1.37 اینچی بوده و اندازه پیکسل های آن 0.64um است. بله، این خیلی کوچک است ولی به لطف فناوری ادغام پیکسل ها اندازه هر کدام از آن ها به 1.28um خواهد رسید.

این سنسور دوربین همچنین از روش binning عکس استفاده خواهد کرد. این می تواند چهار پین پیکسل ایجاد کند تا تصویری از ۵۰ کگاپیکسلی ایجاد کند. حتی با ادغام ۱۶ در ۱ پیکسل می تواند یک عکس 12.5MP تولید کند. از دیگر ویژگی های قابل توجه حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ S5KGND می توان به dual native ISO، پشتیبانی از فیلم برداری 16K و فوکوس چهار هسته ای (!) اشاره کرد. این منبع آن را قوی ترین سیستم تصویربرداری موبایل در سال 2021 می نامد.

برای پشتیبانی از این سنسور بزرگ دوربین، ZTE از پردازنده شاخص کوالکام در ZTE Axon 30 Pro استفاده خواهد کرد. توسط ZTE تأیید شده است که این تلفن هوشمند از Snapdragon 888 استفاده می کند که در حال حاضر یکی از قوی ترین چیپست ها است. این تراشه همچنین از سنسورهای ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می کند. تاریخ عرضه Axon 30 Pro هنوز تأیید نشده است.

نظر شما چیست؟ این مشخصات اعجاب آور شما را هیجان زده کرده است؟

اشتراک در
اطلاع از
30 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چیکار کنیم که بتونیم بیشتر پول از جیب مردم بکشیم بیرون؟ خب معلومه اعداد رو می بریم بالا ، وای گوشی من ۱۶کا فیلمبرداری میکنه چه عالیه ولی میدونی چقدر فیلمبرداری تو گوشیت جا میشه؟ الان بعضیا میان میگن خب مگاپیکسل بالا کیفیت عکاسی رو افزایش میده

ali_s

واقعا حجم فیلم اینقد زیاد میشه دیگه باید هارد وصل کنیم به گوشی😐😂

Mahdi

۱۰۰ درصد

m.b

مگه نمیده؟🤔
وقتشه از جمله اسطوره‌ای “مهندساش بهتر میدونن” استفاده کنم… 😂🤦‍♂️
صراحتاً شرافتاً میده…

Mahdi

صراحتا و شرافتا اس۲۱ الترا به زور ۱۲پرومکس رو شکست میده

ممد بمولا

اسنپ 888 به زور 8کی فیلم برداری میکنه بعد میگید 16کی؟
با اون سایز پیکسل هم چیز جالب در نمیاد قطعا
فعلا IMX700 بهترین سنسوره
Hm3؟ نه!

m.b

باشه حالا لفت بده… 😂

ممد بمولا

آنتی سامسونگ فور اور 🙂

m.b

شات‌آپ فور اور… 🙂

ممد بمولا

🙂

m.b

🦃

ممد بمولا

شت😂😂😂😂

m.b

“این می تواند چهار پین پیکسل ایجاد کند تا تصویری از ۵۰ کگاپیکسلی ایجاد کند.”

ناظر تو دوربینت چند کگاپیکسلی بود؟ 🤔

Mahdi

منظورش گیگاپیکسل بوده 😂

m.b

نه همون مگ بوده 😅 🤦‍♂️

Mahdi

نه دیگه به این سرعت پیشرفت سال بعد به دوربین های ۱ گیگاپیکسلی می رسیم

m.b

جان امواتت یکی یک اینچی درست و حساب بزن صدر dxo منتظره…

Mahdi

نا زیرمیزی هست صدر دکسو هیچوقت به سامسونگ نمیرسه

Mahdi

رسما باید‌با حافظی ۱ ترابایتی شروع شه
۲۰۰ مگاپیکسل
۱۶k حالا خوب تو ۸k موندن 😂😭😂

Mahdi

و قیمت گوشی ها از ۲۰۰۰ دلار شروع شه

Auroro

بنظرم 8k هم همچین کلربردی نداره، همون 4k رو کار کنن فریمش بره بالا، دوربین هم مسخره بازی شده هی پیکسلو افزایش میدن، تکنولوژی افزایش پیکسل بنظرم بدرد ی 5 شیش سال دیگه میخوره که پردازنده ها 1 نانومتری و خیلی قویتر بشن که با ی پردازش غول عکسای فراعادی تحویل بدن،مثلا ی عکس بگیری بعد بتونی بچرخونیش ی شیء رو از تمام زوایا ببینی، یا شب دقیقا مثل روز بشه، یا طوری که عکسو زوم کنی بافت پیاز رو ببینی، نمیدونم دیگه گوشی تا کجا جا داره پیشرفت کنه ولی چنین دوربینایی بدرد کاربرد عادی نمیخوره. نمیدونم نمیدونم نمیدونم اه

Auroro

انقدر دوست دارم 4k 240 فریم، فیلماشو ببینی خیلی حال میده روون تمیز

نیما عرفانی

مگه میخوای هسته ی اتم بشکافی؟؟
4k 60 fps , 8k 30,24 fps تا فیها خالدون کیفیتو برات در نمیارن که رفتی سراغ ۱۶k؟ ها آره یادم نبود تو حیطه ی فعالیتت به کارت میاد! بشین با رز ۱۶k ویدئوی راز بقای +18 ضبط کن منتها یادت نره حتماً یه ترا حافظه سفارشی ufs ۳.۱ براش کنار بذاری و برای اینکه نامزد دریافت جایزه ی اسکار ۲۰۲۱ بشی بهتره فیلمتو رو نمایشگر سینمایی کریستال ۱۶k سونی اکران کنی که حضار با نهایت شفافیت از تماشای جزئیات غشای درونی مستفیض بشن💵🍌
Excuse me,what???
واسه نیمه ی اول مگه زمزمه های اولین استفاده ش برای همکاری سامی با شیا نبود؟؟😏😑 زد تی ای دیگه کدوم گوشه کناری قایم شده بود که یهو اونم اینجوری خودی نشون داد؟! نکنه هاسلبلادم گذاشتی واسه تحریک Dxo کلک؟😂 یاد GN1 و زایس رو ویوو افتادم👊🥴
“اندازه سنسور آن 1/1.37 اینچی بوده و اندازه پیکسل های آن 0.64um است.”
ای داد بیداد من برم تجزیه تحلیل کنم ببینم پس چرا محاسبات و پیش بینیام به خطا رفت!😂⁦🤦‍♂️⁩🤏

بگو 🍑 ³²¹ 📸

Auroro

اوه اوه برید کنار نیما عصبانی اومد

Taha

(بگو 🍑 ³²¹ 📸)
😗😙😚
#صلطان مقض فوغ بظرگ جحان😎

ali_s

طاها غلط املایی داری😂😐
صلطان باید صلتان میبود 😂🤣

Taha

عافرین شاگرد اظیظم👌
میخواصتم طورو عمطهان کنم😎

ali_s

🍑 خیلی هلو رو خوب اومدی😐😂😂😂

Mahdi

مگه نمیدونستی میتونی از تو فیلمش عکس ۱۶کا بگیری 😂

Milad7

با این اوصاف گوشی نیاز به حافظه داخلی ترابایتی داره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)