حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش تعرفه 25 درصدی اینترنت زیرساخت، اینترنت خانگی ارزان می شود؟

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار داخلی

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش در گفت‌وگوی اینستاگرامی خود با کاربران درباره قیمت اینترنت گفته بود که اینترنت نه تنها گران نشده و نخواهد شد که در صورت رشد ترافیک، سال آینده قیمت اینترنت ارزان می‌شود.

اینترنت خانگی ارزان می شود؟

معاون وزیر ارتباطات از کاهش ۲۵ درصدی تعرفه اینترنت زیرساخت خبر داد. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و معاون وزیر ارتباطات، در توئیتر خود نوشت: با پیشنهاد وزارت ارتباطات و تصویب کمیسیون تنظیم مقررات، پهنای باند اینترنت زیرساخت ۲۵ درصد ارزان شد.

همچنین طبق آمارها ضریب نفوذ اینترنت خانگی پهن باند ثابت در سال ۹۸ حدود ۱۰.۶۱ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند موبایل ۷۶.۵۸ درصد به ثبت رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۹۸ شمار مشترکان اینترنت خانگی به بیش از ۷۳ میلیون نفر رسیده که از این تعداد بیش از ۶۳ میلیون و ۶۱۷ هزار نفر از طریق موبایل و ۸ میلیون و ۸۱۳ هزار نفر از طریق ADSL و سایر فناوری‌های ثابت به اینترنت متصل می‌شوند.

اینترنت خانگی

اینترنت خانگی

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می‌دهد، ضریب نفوذ پهن‌باند اینترنت اکنون به ۱۰۲ درصد رسیده که ۹۱ درصد آن متعلق به ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند سیار است. همچنین طبق این آمار تعداد مشترکین تلفن همراه در حال حاضر از مرز ۱۲۵ میلیون نفر گذشته و درصد نفوذ تلفن همراه در کشور ۱۴۹.۹ است. اکنون بیش از ۵۶ میلیون نفر مشترک اینترنت پهن‌باند هستند. از این تعداد بیش از ۹ میلیون نفر اشتراک پهن‌باند اینترنت خانگی دارند و بیش از ۷۶ نفر مشترک اینترنت پهن‌باند سیار هستند. در سال ۹۵ تعداد مشترکین ۳۳ میلیون نفر بود که طی چهار سال توانست رشد بیش از ۲ برابری را تجربه کند.

همچنین طبق آمارها ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در سال ۹۸ حدود ۱۰.۶۱ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند موبایل ۷۶.۵۸ درصد به ثبت رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۹۸ شمار مشترکان اینترنت پهن باند به بیش از ۷۳ میلیون نفر رسیده که از این تعداد بیش از ۶۳ میلیون و ۶۱۷ هزار نفر از طریق موبایل و ۸ میلیون و ۸۱۳ هزار نفر از طریق ADSL و سایر فناوری‌های ثابت به اینترنت متصل می‌شوند.

البته این کاهش قیمت درحالی است که شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند را به اپراتورها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی می‌فروشد. باید دید کاهش قیمت پهنای باند اینترنت زیرساخت، چه تاثیری بر قیمت نهایی برای کاربران خواهد داشت و آیا قیمت اینترنت خانگی نیز ارزان می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

۲۵ درصد گرون نشه ارزون شدن پیش کش

Milad7

هیچی توی ایران ارزان نمیشه. هر ارزانی هم موقتی و گذراست!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی