حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت اینترنت در سال ۹۸ گران نمی شود

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره گلایه همیشگی کاربران اینترنت در ایران گفت: در مقیاس‌های جهانی ایران ارزان‌ترین قیمت اینترنت را دارد؛ بنابراین قیمت اینترنت ایران، ارزان‌تر از میانگین جهانی هم در حوزه اینترنت ثابت و هم در حوزه اینترنت موبایل است. همچنین گفته می شود که قیمت اینترنت در سال ۹۸ گران نمی شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قیمت اینترنت سال ۹۸

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: اما یک واقعیتی وجود دارد و آن اینکه مردم بر اساس درآمد و وضعیت اقتصادی خودشان معتقدند که قیمت اینترنت در ایران گران است، در مقابل اپراتور‌ها با توجه به هزینه‌های بالای سرمایه‌گذاری و نگهداری معتقدند که قیمت اینترنت در ایران ارزان است.

فلاح ادامه داد: بر این اساس یک عدم توازنی میان خواسته‌های کاربران اینترنت و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت یعنی اپراتور‌ها وجود دارد و در این شرایط ما به‌عنوان وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف هستیم که یک نوع توازن برقرار کنیم.

بسته اینترنت موبایل

بسته اینترنت موبایل

میانگین قیمت هر گیگابیت اینترنت موبایل ۳.۵ تا ۴ تومان است

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: ازنقطه‌نظر بررسی‌های اقتصادی، قیمت اینترنت در ایران با توجه به فضای رقابتی حاکم میان اپراتورها، بالا نیست چراکه مثلاً در حوزه موبایل اپراتور‌ها می‌توانند هر گیگابیت بر ثانیه را حسب مصوبات تا ۴۰ هزار تومان به فروش برسانند. این در حالی است که در راستای فضای رقابتی میانگین قیمت هر گیگابیت بر ثانیه ۳.۵ تا ۴ تومان است. در حوزه اینترنت ثابت که قیمت به‌مراتب پایین‌تر هم هست.

وی افزود: با مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که تأکید دارد ارائه‌کنندگان خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت از طریق فناوری‌های سیمی (اعم از سیم مسی و فیبر) باید جداول تعرفه‌ای خود را مبتنی بر سرعت و به‌صورت غیر حجمی (Connection based) تنظیم کنند وضعیت بهتر هم شده است و مردم باکیفیت بهتری سرویس‌های خود را در اختیار می‌گیرند.

فلاح ادامه داد: تمام تلاش وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان رگولاتوری یا مقررات گذرا این است که قیمت‌های ارائه خدمات اینترنت توسط اپراتور‌ها ازآنچه اکنون ارائه می‌شود بالاتر نرود. در همین راستا همه هدف ما این است که هزینه‌های اپراتور‌ها را کاهش دهیم. وقتی هزینه‌ها کاهش پیدا کند، می‌توان مانع از افزایش قیمت ارائه خدمات آن‌ها شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید از این “گران نمی شود” باید برداشت “گران می شود” داشته باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بله گران نمی‌شود، چون‌ اواخر ۹۷ گران شد. من TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنم. قرارداد ۶ ماهه دارم از ۱۵ مهر ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸.

در زمستان ۹۷ یهو افزایش قیمت پیدا کرد و هم حجم کم شد و هم قیمت بالا رفت. دیگه دلیلی نداره بخواد گرون بشه، چون اینها همون اواخر ۹۷ گرونش کردن.

ronin

بار ها این حرف زدن به بهونه بسته های جدید اومدن حجم کم کردن
تو ظاهر شاید افزایش قیمت نباشه ولی هست 😐

Cyrus

بله درسته
گرون نمیشه
گرون تر میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)