حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سریال وانداویژن (WandaVision): اولین سریال اورجینال دنیای مارول

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | سریال، فیلم

تاکنون چهار قسمت از سریال وانداویژن از شبکه دیزنی پلاس پخش شده است. این مینی سریال قرار است تا روایت کننده داستان دو ابرقهرمان واندا و ویژن باشد که در مجموعه انتقام جویان مارول حضور داشتند. برخی جزئیات راجع به این سریال را با هم مرور می‌کنیم.

سریال وانداویژن (WandaVision): اولین سریال اورجینال دنیای مارول

این مینی سریال اولین سری اورجینال از دنیای مارول است. قرار بود سریال شاهین و سرباز زمستانی (The Falcon and the Winter Soldier) اولین سری متعلق به مارول لقب بگیرد اما بخاطر تغییراتی که براثر کرونا در زمان بندی برنامه‌های دیزنی پلاس صورت گرفت، وانداویژن زودتر از آن پخش شد. بنظ می‌رسد که این سریال وسیله خوبی برای انتقال دنیای مارول از سینما به تلویزیون باشد.

سریال وانداویژن مطابق آنچه گزارش شده پرخرج‌ترین سریال تاریخ نیز محسوب می‌شود. بودجه‌ای که ساخت هر اپیزود آن هزینه برده معادل با ۲۵ میلیون دلار است که بیشتر از بودجه ساخت سریال The Pacific ۲۰۱۰ با ۲۱.۷ میلیون دلار برای هر اپیزود بود.

WandaVision

سریال وانداویژن

بازیگران نقش واندا و ویژن

پل بتنی (Paul Bettany) و الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) همانند فیلم‌های انتقام جویان، در این سریال در نقش‌های ویژن و واندا حضور دارند. ویژن یک اندروید است که آلترون، ربات دشمن انتقام جویان او را بوجود می‌آورد تا بوسیله او بتواند انتقام جویان را نابود کند. این قسمت از داستان شخصیت ویژن که استن لی (Stan Lee) او را در دنیای مارول خلق کرد، در فیلم انتقام جویان به تصویر کشیده شد.

واندا ماکسیموف (Wanda Maximoff) که نام اصلی او اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) است، همراه با برادر دوقلوی خودQuicksilver ، دارای داستان‌های زندگی متفاوتی در دنیای مارول است. او هم در دنیای انتقام جویان و هم در دنیای مردان ایکس ظاهر شده است. در یک روایت او و برادرش با آنکه جهش یافته نیستند، توسط شخصی به نام High Evolutionary دزدیده می‌شوند تا در آزمایش‌های ژنتیکی از آن‌ها استفاده شود.

WandaViosion

سریال وانداویژن

سریال از دید عوامل

سریال وانداویژن به گفته نویسندگان آن یک “کمدی کلاسیک”، به گفته کوین فیگ (Kevin Feige) تهیه کننده اجرایی آن بخش از “حماسه مارول”، به گفته پل بتنی (Paul Bettany) بازیگر نقش ویژن “فوق العاده آوانگارد و عجیب غریب”، به گفته تیونا پاریس (Teyona Parris) بازیگر نقش مونیکا (Monica Rambeau) یک “فیلم اکشن کامل” همراه با کمدی، و به گفته مری لیوانوس (Mary Livanos) تهیه کننده سریال یک مجموعه است که “کارهای حماسی ابرقهرمانی را با کارهای احمقانه خنده‌دار شهری” پیوند می‌دهد.

تقلید از کمدی‌های گذشته

مت شکمن (Matt Shakman) کارگردان سریال وانداویژن، این سریال را الهام گرفته از فیلم‌های کمدی سال ۱۹۹۸ مانند نمایش ترومن (The Truman Show) و Pleasantville توصیف می‌کند. این دومین کتاب کمیکی است که مت شکمن یک اقتباس تلویزیونی از آن می‌سازد. شکمن پیش از آن در سال ۲۰۱۹ سریال The Boys: Cherry را کارگردانی کرده بود.

بعلاوه، هریک از اپیزودهای این سریال از حال و هوای برنامه‌های تلویزیونی کمدی یک دهه آمریکا تقلید می‌کند. اپیزود اول براساس دهه ۵۰ تقلیدی از نمایش The Dick Van Dyke و I Love Lucy، اپیزود دوم تقلیدی از دهه ۶۰ و برنامه‌های Bewitched و I Dream of Jeanie، و سومین اپیزود تقلیدی از دهه ۷۰ و برنامه‌های The Brady Bunch و The Partridge Family است.

مدت زمان هریک از اپیزودهای سریال وانداویژن سی دقیقه است. این سریال بطور انحصاری ازطریق سرویس استریم و شبکه دیزنی پلاس پخش می‌شود و نه اپیزود به طول خواهد انجامید. سریال وانداویژن تاکنون نمره ۷.۶ را از تماشاگران در سایت IMDB و نمره ۹۳ را از سایت Rotten Tomatoes دریافت کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ترنج ترنجی

من هر ۴ قسمتش رو تا به حال دیدم و واقعا سریال محشری هستش و در نوع خودش بی نظیره، فقط لطفا با دید بی منطق نگا نکنین ۳ قسمت اول رو چون شاید به نظر لوس بیاد ولی خیلی نکته توش وجود داره که وقتی به قسمت ۴ می رسید آدمو میخ کوب میکنه 🤯

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احمد کیایی