حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش کانتورینگ صورت با رژگونه

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

کانتورینگ صورت به گوشتان خورده است، اما چیز زیادی از آن نمی دانید؟

با تکنیک های کانتورینگ صورت آشنایی ندارید؟

صورت گردی دارید و می خواهید با استفاده از لوازم آرایش فرم کشیده ای به آن بدهید؟

می خواهید گونه هایتان برجسته تر و استخوانی تر و بینی تان کوچک تر دیده شود؟

لوازم آرایش تنها برای رنگ بخشیدن و شاداب تر و جوان تر به نظر رسیدن صورت نیستند، در میان انواع و اقسام لوازم آرایش کرم هایی با نام کرم کانتورینگ وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها فرم و شکل صورتتان را تغییر دهید.

اگر صورتی گرد و پر دارید، می توانید به کمک کرم کانتور آن را کشیده تر و استخوانی تر نشان دهید و یا برعکس اگر  صورتی لاغر دارید و زیر گونه هایتان تو رفته است، می توانید صورتتان را طوری کانتور کنید که پرتر دیده شود. در واقع شما به کمک کرم کانتور به گونه ای خطای دید ایجاد می کنید.

در سال های قبل از کرم کانتور تنها در گریم های حرفه ای و آرایش مدل ها و عروس ها استفاده می شد، اما طی سال های اخیر بسیاری از خانم ها با یادگیری اصول کانتورینگ و با استفاده از کرم کانتور، در آرایش های خود از این تکنیک استفاده می کنند.

کرم کانتور مجموعه ای از چند کرم با تناژ های رنگی روشن تا تیره است که به کمک آن ها می توانید سایه های روشن و تیره ای در صورتتان ایجاد کنید.

هر قسمت از صورت را که می خواهید کوچک دیده شود تیره کنید و یا قسمت هایی که می خواهید بزرگ تر و پرتر دیده شوند، روشن کنید. برای آموزش کانتورینگ صورت با رژگونه و رسیدن به جواب سوال های بالا با این مطلب از الانزا همراه شوید.

 

چطور با رژگونه کانتور کنیم؟

در صورتی که مجموعه کرم کانتور در اختیار ندارید، می توانید با استفاده از رژگونه نیز کانتورینگ صورت را انجام دهید. در واقع چیزی که باعث می شود شما به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنید، بیش از هر چیزی اصول و تکنیک این کار است، اگر فن آرایش و روش های آن را بدانید می توانید با استفاده از لوازم محدود کانتور کنید. به این ترتیب یک کانتورینگ حرفه ای خواهید داشت. برای انجام کانتورینگ صورت به این روش نیاز به خرید پنکک، کرم پودر، پرایمر و رژگونه دارید.

 

پرایمر را فراموش نکنید

در هر سبک آرایشی وجود پرایمر ضروری است. فرقی نمی کند می خواهید آرایشی سبک داشته باشید و یا سنگین، به هر حال اگر می خواهید آرایشتان پایدار باشد و تکان نخورد پرایمر را فراموش نکنید. پرایمر به عنوان یک زیرساز تمامی جای جوش ها و لک ها را کاور کرده و یک سطح صاف برای آرایش در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این اجازه نمی دهد که رنگ کرم پودر و سایر کرم های روی صورتتان با هم ادغام شود. بایستی بدانید که وجود پرایمر در آرایش های سنگین ضروری تر است. بنابراین اگر می خواهید از کرم های سنگین کانتورینگ و یا کانتور با هر لوازم آرایش دیگری استفاده کنید، پیش از شروع کار پرایمر بزنید.

 

از کرم پودر روشن یا کرم فوندانسیون مایع استفاده کنید

بعد از زدن و خرید پرایمر، نوبت به زدن کرم پودر می رسد. کرم پودری به رنگ روشن و همرنگ پوستتان انتخاب کنید و با استفاده از یک براش آرایشی با سر بزرگ، کل صورتتان را پوشش دهید. می توانید به جای کرم پودر، از کرم فوندانسیون مایع نیز استفاده کنید. این کرم نیز همانند کرم پودر، پوست شما را کاملا صاف و یکدست می کند. کرم فوندانسیون با پوشش دهید بالا ظاهر طبیعی در پوست ایجاد می کند. کرم فوندانسیون را بر اساس نوع پوستتان انتخاب کنید. در صورتی که پوست خشکی دارید زا کرم فوندانسیون حاوی مرطوب کننده استفاده کنید و در صورتی که پوستتان چرب یا مختلط است از کرم فوندانسیون مات استفاده کنید.

 

به جای کرم کانتور از رژگونه استفاده کنید

کانتور صورت

کانتور صورت

این مرحله اصلی ترین و مهم ترین قسمت است. در این مرحله از رژگونه به جای کرم کانتور و هایلایتر استفاده کنید. قبل از شروع دقت کنید که می خواهید صورتتان چه فرم و شکلی پیدا کند.

در این مرحله بایستی از دو رژگونه با دو تناژ رنگ متفاوت استفاده کنید. رژگونه ها را در رنگ آجری و مات انتخاب کنید. یکی از رژگونه ها باید سه درجه از پوستتان روشن تر و دیگری باید سه یا نهایتا چهار درجه از پوستتان تیره تر باشد.

ابتدا از پیشانی شروع کنید. اگر پیشانی تان بلند است و می خواهید کمی کوتاه تر دیده شود، با براش در چند نقطه در بالای پیشانی و کمی با فاصله از خط رویش موهای سر، مقداری رژگونه قرار دهید.

اگر پیشانی تان نرمال است و نمی خواهید تغییری در اندازه آن ایجاد کنید، رژگونه را دقیقا در بالای پیشانی و در زیر محل رویش موهای سر قرار دهید.

حال بایستی به سراغ گونه ها بروید. اگر می خواهید گونه های برجسته تر به چشم آیند، از رژگونه روشن یا پنکک برای این قسمت استفاده کنید.

در صورتی که می خواهید گونه هایتان حالت استخوانی پیدا کنند، روی شقیقه در کنار گوش را مقداری از رژگونه تیره قرار داده، همچنین وسط گونه و زیر خط گونه را نیز مقداری از رژگونه تیره قرار دهید. در نهایت این نقطه ها روی گونه را را یک خط منحنی به هم متصل کنید. اگر گونه هایتان بزرگ هستند و می خواهید کمی کوچکتر دیده شوند، این نقاط را با خط کاملا صاف به هم وصل کنید.

برای کوچک نشان دادن بینی هم می توانید از این تکنیک استفاده کنید. کافیست دو طرف تیغه بینی تان تا دو طرف ابرو‌ها را با استفاده از رژگونه تیره، دو خط  به شکل T بکشید.

همچنین دور حفره بینی را نیز با استفاده از رژگونه تیره، خطی منحنی بکشید. سپس فاصله های بین این قسمت های تیره را با رژگونه روشن پوشش دهید. به این ترتیب بینی تان کوچک تر و رو به بالا دیده می شود.

در نهایت برای محو کردن و تکمیل کار کانتورینگ باید از یک اسفنج بیوتی بلندر استفاده کنید، کمی اسفنج را مرطوب کرده و با حرکاتی از داخل به خارج این خط ها را پخش کنید.

 

جمع بندی

در این نوشتار اصول و نکات آموزش کانتورینگ صورت با رژگونه را آموزش دادیم، با به کارگیری این روش ها و توجه در انتخاب تناژ رنگ رژگونه، می توانید کانتورینگ کاملا حرفه ای و بی نقصی داشته باشید.

تمامی لوازم آرایشی که به آن نیاز خواهید داشت، از جمله پرایمر، کرم پودر، پنکک و رژگونه را می توانید در قسمت آرایش صورت فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) مشاهده و در نهایت با بهترین قیمت خریداری کنید.

سایت الانزا مجموعه ای کامل از تمامی محصولات آرایشی بهداشتی از برندهای معتبر ایرانی و خارجی را گرد هم آورده و امکان خریدی راحت و بی دغدغه به صورت آنلاین را به شما می دهد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خخخ عجبا 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات