حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمک انگلیس به ارتش لبنان: 100 خودروی زرهی لندرور

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | نظامی و اسلحه

محموله ای متشکل از 100 خودروی گشت زرهی به عنوان کمک مالی دولت بریتانیا به نیروهای مسلح لبنان به منظور تامین امنیت مرزهای شمالی و شرقی لبنان، ارسال شد. مجموعه ی خودروی زرهی لندرور RWMIK (با تجهیزات اصلاح شده سوار بر آن) 1.5 میلیون پوند ارزش دارد و مطابق با خبر منتشر شده از سفارش انگلستان در لبنان “بیش از پیش ثبات در مرزهای لبنان با سوریه را تقویت می کند و نیروهای مسلح لبنان را در تلاش خود برای جلوگیری از ورود تروریست ها و قاچاقچیان به این کشور یاری خواهد رساند. “

کمک بریتانیا به نیروهای مسلح لبنان

بریتانیا پیش از این نیز با استقرار چهار هنگ مرزی زمینی، ساخت بیش از 75 برجک مرزی، تامین بیش از 350 لندرور و آموزش بیش از 11 هزار نفر از پرسنل نیروهای مسلح لبنان برای مقابله با قاچاقچیان و نیروهای افراطی که میخواهند از سوریه وارد لبنان شوند، از ارتش لبنان پشتیبانی کرده بود. مشکل ورود نیروهای افراطی و قاچاقچیان سالهاست که لبنان را آزار داده است.

مرز مشترک لبنان و سوریه

مرز مشترک لبنان و سوریه

مارتین لانگدن، فرستاده ویژه بریتانیا در سوریه در این رابطه گفت: “خوشحالم که بریتانیا توانسته است در این رابطه به لبنان کمک کند. این خودروها تفاوت عمده ای در کار هنگ های مرزی زمینی ایجاد می کند، هنگ هایی که تلاش های آنها سبب زندگی امن تر برای همه ی افراد در لبنان شده است. این یک نمونه عالی از دوستی و همکاری بین نیروهای مسلح دو کشور و نشانگر تعهد واقعی انگلیس به یک لبنان قوی و باثبات است.”

ناجی ملائب، کارشناس لبنانی و ژنرال بازنشسته نیرویهای امنیتی بر لزوم وجود خودروی زرهی لندرور برای پشتیبانی از ماموریت های امنیت مرزی این کشور تاکید کرد. وی در گفت و گو با Defense News اظهار داشت: ” این خودروها جابه جایی نیروهای مسلح  در زمین های ناهموار مرزها-چه مرزهای شمالی و چه شرقی- را تسهیل خواهد کرد، جایی که اکثر جاده های بین برجک ها آسفالت  و صاف نشده است و فقط جاده های خاکی هستند که ارتش لبنان برای تردد بین برجک ها ایجاد کرده است. همچنین به خاطر اینکه مرز مشترک لبنان و سوریه بسیار طولانی است، نظارت بر آنها از طریق پرسنل و یا حتی استفاده از مین به منظور جلوگیری از ورود پنهایی افراد یا قاچاق کالا امکان پذیر نیست. به همین خاطر است که لندرور RWMIK ماموریت چهار هنگ مرزی در حفظ امنیت را تسهیل خواهد کرد.”

نظر شما درباره ی کمک دولت بریتانیا به ارتش لبنان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد