حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با فیلتر آینه ای با خیال راحت خود را در لنز دوربین ببینید

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | آموزش و راهنمایی، عکاسی

مدل های کم تجربه اغلب جلوی دوربین راحت نیستند و نمی توانند خوب ژست بگیرند، چرا که نمی دانند ژست شان خوب است یا نه. اما دلیل آن که می توانیم جلوی آینه به بهترین وجه ژست بگیریم و بهترین ظاهر خود را داشته باشیم، این است که می توانیم خودمان را ببینیم. هدف فیلتر آینه ای سهولت در ژست گرفتن هنگام عکاسی است.

فیلتر آینه ای امکان این را به مدل می دهد تا خودش را در لنز دوربین ببیند

فیلتر بازتابی اگرچه برای بلاگرها نیز کارآمد است، اما به نظر می رسد برای هر کسی که نسبت به خود در مقابل دوربین اطمینان ندارد، بسیار مفید باشد. مدل بی تجربه هر کسی می تواند باشد؛ از کسی که می خواهد شغل مدلینگ را به طور حرفه ای آغاز کند تا کسی که برای بازاریابی یک کسب و کار عکس می گیرد. شرکت هایی که برای عکاسی و فیلمبرداری از سبک توصیفی استفاده می کنند معمولا این مشکل را با مدل ها دارند که به صورت طبیعی به دوربین نگاه نمی کنند چرا که نسبت به ژست و ظاهر خود اطمینان ندارند.

فیلتر آینه ای

فیلتر بازتابی که مدعی پتنت و اولین فیلتر آینه ای دوربین است، طوری طراحی شده است که فرد در مقابل دوربین کمتر استرس داشته باشد.

عمر حمودا، بنیانگذار اکسلنس برلیانس ایندیزاین (EBI) ، می گوید: ” به عنوان یک عکاس پرتره و فیلمبردار و براساس تجربیات خود در کار با مدل ها و اینفلوئنسرهای بی شمار و همچنین تلاش برای بلاگر شدن، متوجه شدم که باید یک تکنیک واقعی برای ارتباط چشمی با لنز دوربین وجود داشته باشد.”

او افزود که این محصول برای بلاگرها، مدل ها، اینفلوئنسرها و صاحبان مشاغل کوچکی طراحی شده است که ممکن است به دلیل کم تجربگی، اعتماد به نفس خوبی در مقابل دوربین نداشته باشند یا به هر دلیلی ترجیح می دهند خود را هنگام عکسبرداری و فیلمبرداری ببینند. بیشتر افرادی که از خود فیلم می گیرند، برای ژست گرفتن از مانیتور خارج از دوربین کمک می گیرند، اما هنگام ضبط فیلم نمی توانید به آن مانیتور نگاه کنید چرا که باعث قطع ارتباط چشمی با مخاطب می شود. بنابراین اگرچه مانیتور برای تنظیم عکس بسیار مناسب است، اما اگر می خواهید اعتماد به نفستان بالا رود و مهارت صحبت کردن با خودتان را در مقابل دوربین به دست آورید، نگاه کردن به مانیتور مانع کسب این توانایی می شود.

فیلتر آینه ای

طراحی این فیلتر ساده است: این یک فیلتر بازتابی آینه ای یک طرفه است که به عنوان فیلتر پولارایزر نیز عمل می کند. دقیقاً مانند هر فیلتر دیگری، به قسمت جلوی لنز شما وصل می شود تا بدون تغییر کیفیت تصویر، فوراً آن را به آینه ای برای سوژه تبدیل کند. EBI ادعا می کند که کیفیت عکس در تصاویر گرفته شده با این فیلتر کاهش نمی یابد.

به نظر می رسد این فیلتر فقط در اندازه 82 میلی متری عرضه شود، اما اندازه ی بزرگ حسنی که دارد این است که به لطف رینگ های تبدیل دهانه کاهش دهنده می توان آن را به انواع لنزها متصل کرد. این فیلترها برای کیک استارتر 50 دلار هزینه دربردارد، اما EBI قصد دارد محصول نهایی را با قیمت 150 دلار روانه بازار کند. این شرکت در نظر دارد تا ژوئن 2021 ، فیلتر را برای پشتیبان ها ارسال کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی