حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همه چیز درباره انتقال چت و گروه واتس اپ به تلگرام ✅

امروز درباره آپدیت تلگرام ۷.۴ و انتقال چت واتس اپ به تلگرام برای شما نوشتیم. ما در ترنجی به بررسی این ویژگی پرداختیم و حالا می خواهیم همه چیز درباره انتقال چت و گروه واتس اپ به تلگرام را برای شما ارایه کنیم.

انتقال چت و گروه واتس اپ به تلگرام

سیگنال و تلگرام از مزایای واکنش اخیر علیه واتس اپ (به دلیل اعلامیه جدید حریم خصوصی این پیام رسان) بهره می برند. هر چند هر دو پیام رسان در کشور ما فیلتر شده اند اما در سراسر جهان و طی چند هفته گذشته این برنامه ها چندین میلیون کاربر جدید پیدا کرده اند و به نظر نمی رسد رشد آنها به این زودی متوقف شود.

در تلاش برای جذب حتی بیشتر کاربران WhatsApp ، این برنامه ها در تلاشند تا ویژگی های جدیدی را ارائه دهند تا از پیام رسان متعلق به فیس بوک برتری داشته باشد. به عنوان مثال، Signal اخیراً تصویر زمینه سفارشی و پشتیبانی از استیکر متحرک را به برنامه اضافه کرده است تا تجربه آشناتر را به کاربران جدید ارائه دهد. اکنون، تلگرام ابزار جدیدی را در نسخه 7.4 اضافه کرده است که به کاربران کمک می کند تا به راحتی تاریخچه چت WhatsApp خود را به برنامه منتقل کنند، به راحتی هر چه تمام تر!

تلگرام ۷.۴.۱ برای آیفون

تلگرام ۷.۴.۱ برای آیفون

خب، خبر خوب این است که به راحتی هر چه تمام تر همه چت ها و گروه های واتس اپ خود را به تلگرام منتقل کنید، آن هم خیلی ساده!

به صورت خلاصه می توانید ویدیو زیر را تماشا کنید یا متن زیر را بخوانید:

 

۱- چه کاربرانی می توانند چت های خود را از Whatsapp به Telegram منتقل کنند؟

در حال حاضر فقط کاربران iPadOS و iOS می توانند این کار را انجام بدهند چون آپدیت تلگرام ۷.۴ فقط برای این پلتفرم عرضه شده است. همچنین این آپدیت برای همه کاربران این پلتفرم عرضه نشده و از میان کاربران آیفون و آیپد فقط برخی از آن ها می توانند از ویژگی انتقال اطلاعات از واتس اپ به تلگرام بهره ببرند.

۲- چه موارد قابل انتقال است؟

همه موارد! تا جایی که ما تست کردیم قابل انتقال است. این موارد شامل متن، عکس و ویس بوده است اما درباره فایل ها اطلاعاتی در دست نیست.

۳- گروه ها و چت های فردی قابل انتقال هستند؟

بله، هر دو دسته قابل انتقال هستند. شما می توانید چت های خصوصی خود را در واتس اپ به هر مخاطب دیگری (و نه فقط آن شخص) منتقل کنید. همچنین همه اعضای گروه واتس اپ می توانند اطلاعات آن گروه را در گروه های تلگرامی که ادمین آن هستند، وارد کنند.

۴- حریم خصوصی چه می شود؟

خب به ۲ مورد اشاره کنم:

  • الف- در درجه اول این ویژگی همون نمایش دادن (یا بازگرداندن) چت های بک آپ گرفته شده توسط واتس اپ است، یک آپی که هر فرد مجاز است از چت های خود داشته باشد.
  • ب- دوم این که هر کاربر پیش از این هم می توانست از تمام چت هایی که درگیر آن است، اسکرین شات یا اسکرین رکورد بگیرد و برای هر کسی که می خواهد ارسال کند.
  • ج- این مورد فقط به تسهیل و تسریع انتقال اطلاعات کمک می کند.

به این صورت می توان گفت که حریم خصوصی شما هر چند اینجا کمرنگ می شود اما راه های کمرنگ شدن آن قبلا هم وجود داشته و این طور نیست که این ویژگی راه جدیدی را ارایه کند. من فکر می کنم این بخش باید کمی عمیق تر بررسی شود.

۵- چه شد که چنین ویزگی ارایه شد؟

اتحادیه اروپا مشخص کرده که تمام اطلاعات کاربران در سرویس های مختلف باید قابل بک آپ گرفتن توسط آن ها باشد تا اگر مایل بود در سرویس دیگری از آن ها استفاده کند، این امکان فراهم باشد. یعنی چه؟ یعنی مثلا اگر شما N سال کاربر یک سرویس هستید، نباید به دلیل انباشت اطلاعاتتان در آن سرویس مجبور به ادامه دادن با همان سرویس باشید. حالا همین موضوع درباره واتس اپ وجود دارد. شما می توانید اطلاعات خود را بک آپ بگیرید و ببرید جای دیگر استفاده کنید، چون این ها اطلاعات شما هستند که در آن سرویس قرار گرفته است.

۶- آموزش انتقال چت و گروه های واتس اپ به تلگرام

آپدیت تلگرام ۷.۴

آپدیت تلگرام ۷.۴

آپدیت Telegram v7.4 اکنون از طریق App Apple اپل در دسترس کاربران iOS قرار دارد. این به روزرسانی ویژگی جدیدی را ارائه می کند که به کاربران کمک می کند تاریخچه چت خود را از برنامه های دیگر از جمله WhatsApp ، Line و KakaoTalk به تلگرام منتقل کنند.

با این حال، هنوز این ابزار انتقال برای همه کاربران iPhone در دسترس نیست. همانطور که 9to5Mac اشاره کرد، به نظر می رسد که تلگرام در به روزرسانی بعدی، بخش هایی از ابزار مهاجرت را حذف کرده است، که نشان می دهد هنوز بهبودهایی در حال انجام است. صرف نظر از این، آن ها موفق شدند آن را امتحان کند و نحوه کار آن در اینجا است:

برای انتقال سابقه گپ خود از WhatsApp به تلگرام موارد زیر را پیش بروید:

  1. ۱- ابتدا باید واتس اپ را باز کنید.
  2. ۲- به چت مورد نظر بروید.
  3. ۳- باید منوی “بیشتر” یا “More” را در گپ باز کنید
  4. ۴- گزینه “Export Chat” را انتخاب کنید
  5. ۵- اینجا WhatsApp از کل مکالمه یک فایل در قالب ZIP پشتیبان تهیه می کند.
  6. ۶- حالا می توانید این فایل ZIP را از طریق صفحه اشتراک iOS در تلگرام وارد کنید.
  7. ۷- حالا تلگرام از شما می پرسد که می خواهید آن چت را با کدام مخاطب یا گروه مرتبط کنید.
  8. ۸- سپس پیام ها هم برای شما و هم برای مخاطب شما همگام سازی می شود.

نکته : تمام پیام های وارد شده برچسب گذاری می شود که نشان می دهد آنها از سرویس دیگری وارد شده اند.

نظر شما چیست؟ از این امکان استفاده می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

خیلی ممنون
ویدیوی خوبی بود ولی دلنسین بود، اهنگ ماهنگ بذارید که قشنگ مشنگ بشه

meiyou

ولی دلنشین نبود

Milad7

واتس اپ به پایان سلام کن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)